Long-life onderhoud Polo GTI

Ik heb op de volkswagen website gezocht naar wanneer er welk onderhoud dient te gebeuren maar anders dan een standaard tekstje over long-life onderhoudsbeurten kon ik geen schema vinden.

Heeft iemand zo een overzicht van welke beurten er bij welke km stand moet en wat er vervangen moet worden.
Ik moet de 60dkm beurt, dat houdt in olie + luchtfilter + interieurfilter en JD adviseerde om bougies mee te nemen. DSG olie hoeft pas bij 80dkm ?

Voorbanden moeten ook vervangen worden, ik denk remblokken ook wel. Is een K&N luchtfilter aan te bevelen boven de standaard ?
Hoe zit het eigenlijk met garantie, behoudt je die ook met niet originele onderdelen als hij bij de officiële dealer onderhouden wordt.

Waarschijnlijk staat die in het boekje achterin maar die ligt in de auto en ik vergeet hem er altijd uit te halen :oops:
 
Nissan  GT-R R35  Yamaha R1 2004 
Even foto gemaakt van de tablet, dit zijn de werkzaamheden die naar voren komen op jouw kenteken
sbsbiu.jpg

en mijn kenteken(Bluemotion, misschien handig voor andere:
fc6syq.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Hey, handige app Big Grin
Werkt Famous in een garage ;)

Plaatje klopt niet, ik heb geen witte polo, het is een zwarte Stick Out Tongue Of is dat gewoon een standaard plaatje Stick Out Tongue
Bougies dus ook. Er staat niks over DSG olie, wanneer moet die dan
 
Nissan  GT-R R35  Yamaha R1 2004 
Zeker handige app je kan er ook handleidingen, geschatte reparatie tijd, enz op terug vinden :)! Werk niet in een garage maar me vader heeft er wel een.
Zijn inderdaad standaard plaatjes, ik heb een witte en op mijn kenteken laat hij een blauwe zien.

Over DSG olie kan ik weinig vinden alleen hoeveel dat erin gaat maar niet een bepaald aantal KM. Gezien de blokken en de DSG zou ik er in elk geval snel genoeg bij zijn. Je leest ook vaak verhalen dat blokken in de soep lopen rond de 100.000 KM dus in elk geval daarvoor, wellicht kan je het voorkomen ;)
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
De dealer gaf alleen aan dat die DSG olie vrij prijzig was. Er gaat toch zo'n 4 a 5 liter in volgens mij, dus dan zit je rond de 150/200 euro (verkoopprijs natuurlijk)
 
Nissan  GT-R R35  Yamaha R1 2004 
Interessant

Voor een DSG bedraagt de termijn 60.000 km en moet (!) u speciale olie gebruiken die bestand is tegen hoge temperaturen. Negeert u dat, dan slijt de bak in hoog tempo.

Wanneer moet de DSG olie volgens de vw termijn ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nissan  GT-R R35  Yamaha R1 2004 
Ik zou lekker meteen de DSG olie laten vervangen. Dit zou ik wel uitbesteden gezien het dan ook gespoeld (zo noemen ze dat volgens mij) wordt. Enkel de olie vervangen was niet voldoende, aldus Papa lief.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Zal morgen eens langs de dealer gaan en informeren. Neem het gelijk maar mee met de beurt, als het prijsverschil heel groot wordt ga ik misschien wel informeren bij de dsg dokter.
 
Nissan  GT-R R35  Yamaha R1 2004 
Reactie gehad van de DSG dokter, hij wees mij op een terugroepactie voor de 7DSG: Grootste terugroepactie VW ooit - NOS Nieuws
Verder moeten alle VW's met een 7-traps automatische versnellingsbak (DSG) terug, vanwege een probleem met de olie in de versnellingsbak. Ook de pick-up Amarok valt onder de terugroepactie, wegens een mogelijke lekkage van de brandstofleiding.
De problemen doen zich vooral voor in landen met een heet en vochtig klimaat, aldus een woordvoerder van de Nederlandse importeur. Daarom hoeven Nederlandse VW-eigenaren niet speciaal naar de werkplaats, maar wordt de reparatie uitgevoerd tijdens een gewone servicebeurt.

Zaterdag langs de dealer geweest, zij hebben in het systeem gekeken en mijn auto valt niet onder de terugroep actie...
Ook schijnt er dus geen onderhoudsinterval te zijn voor de 7DSG, dus gewoon door blijven rijden.
Ik ben geen technisch expert maar klinkt my vrij vreemd.
 
Nissan  GT-R R35  Yamaha R1 2004 
Reactie gehad van de DSG dokter, hij wees mij op een terugroepactie voor de 7DSG: Grootste terugroepactie VW ooit - NOS Nieuws


Zaterdag langs de dealer geweest, zij hebben in het systeem gekeken en mijn auto valt niet onder de terugroep actie...
Ook schijnt er dus geen onderhoudsinterval te zijn voor de 7DSG, dus gewoon door blijven rijden.
Ik ben geen technisch expert maar klinkt my vrij vreemd.

Had het ook al nagevraagd, is eigenlijk wel jammer want nu moet je zelf bij een onderhoudsbeurt hiervoor betalen, was anders door VW gedaan.....
 
Sprak zojuist een vriend, deze heeft een Golf station 1.4 tsi met DSG, deze is vorige week wel teruggeweest voor de recall actie, olie vervangen.

Stond die 's nachts rond 4 uur buiten kon hij z'n auto niet starten toen die naar het ziekenhuis moest. Hij ging niet in de versnelling en de bak dacht dat hij niet in de P stond (knippert) dus dan start die niet.
Mooi man zo'n recall..
 
Nissan  GT-R R35  Yamaha R1 2004 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!