Lichtsensor van Tinkishop

Ben wel benieuwd hoe je dit aan wilt sluiten ivm je canbus. De verlichting wordt allemaal via je regeleenheid aangestuurd die op zijn beurt weer signalen krijgt van de schakelaar ;)
 
Volgens mij komt dit tussen de regeleenheid en de schakelaar en laat je de schakelaar gewoon aanstaan en regelt de sensor voor de rest zoals je ziet is dit ook met een BMW zo gedaan.
 
Ik ga dit zeker overwegen! Ik zit er ook aan te denken om dit als het mogelijk is door hun zelf te laten monteren of iemand hier op het forum die zin heeft in een middagje uitproberen? Stick Out Tongue
 
Ik ben overal voor te vinden laat het maar weten, proberen kan geen kwaad. En ik zie dat jij een 9n3 hebt dus dat maakt het al wat makkelijker :)
 
Ik heb één en ander bestudeerd.. (Schema's van Polo enz)

Het is gewoon mogelijk. Enige is dat lichtsensor zal gaan werken in stand '0' van lichtschakelaar.

Als je dagrijverlichting hebt in je bumpers zullen deze dus ook aan blijven i.g.v. inschakelen verlichting via lichtsensor. Dit is niet wenselijk denk ik. En dit kan misschien wel een fout in boordcomputer geven. (zowel dimlicht als dagrijverlichting aan)

Tijdens het vervangen van mijn dashboard ga ik hiermee aan de gang (ook voetruimte verlichting enz omdat ik dan overal makkelijk bij kan).

Ik ga onderzoeken of er een micro schakelaar beschikbaar is die stroom kan onderbreken als er via een andere input een + signaal komt. Dan kan ik ervoor zorgen dat dagrijverlichtiing uitschakelt indien d..m.v. lichsensor verlichting wordt ingeschakelt.

Als je geen dagrijverlichting hebt is het geen probleem.

Pff.. zo.. ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen uitleggen Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!