licht standen polo 6R

Beste Polo'ers ,


Ik had afgelopen week een defecte linker koplamp.
Dus even naar de lokale heuts gegaan en daar een H4 Philiphs White Vision ''intense xeon effect '' aangeschaft.
Gemonteerd en voila we hadden weer licht .

Echter nu is het dat ik in elke stand van de schakelaar op stand : 0 , stadlicht , dimlicht .
Op stadlicht branden alleen de 2 onderste lampjes in mijn koplamp , op stand 0 en dimlicht is er echter geen verschil .
Dus met andere woorden nu staat overdag zowel als savonds mijn koplampen gehele tijd aan .
Met OEM lampen had ik op stand 0 alleen de 2 kleintjes aan . en op dimlicht echt de volledige lamp aan .
Iemand een idee waarom nu alles constant brandt ?

Mvg ,

Jean Paul
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Ik dacht dat hier een h7 type in moet
Hangt van het type koplamp af. Deze lampen zijn H4:
cimg8255-1303734785642326727.JPG


En deze zijn H7:
IMG_4548.jpg


Om terug op het originele topic te komen. Die nordic setting kan kloppen. Kan je met vcds aan of uit zetten soms. Heb je die optie niet (zoals mij) moet je 2 kabeltjes uit je lichtschakelaar trekken, dan blijven je koplampen in stand 0 volledig uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Polors
wat @VincentB hierboven ook zegt, als je DRL via de gewone koplampen hebt (niet onderin de bumper) dan krijgen ze op standje 0 rond de 10v en op dimlicht 12v en zijn ze dus wat feller.

Ik lift even mee.

Een vriend van mij heeft dus ook een Polo 6R gekocht.
Schakelaar staat op 0, maar de lampen buiten branden wel.
Interieur is uit.

Dacht dus ook DRL, maar hoe kan dit herteld worden?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Blue to the Motion 
Het is niet iets wat "hersteld" moet worden, want het hoort zo.
Sommige polo's hebben geen dagrijverlichting naast de mistverlichting, waaronder die van mij.
Vanaf 2010 (?) was het verplicht om op nieuwe auto's dagrijverlichting te hebben. De polo's welke geen dagrijverlichting onderin hadden, hebben dus gewoon via de dimverlichting de "dagrijverlichting". Alleen branden ze, zoals hierboven al vermeld is, minder vel.


Je kan het echter wel aanpassen als je VCDS hebt, dan kan je het uitschakelen en kan je verlichting volledig uit op stand 0.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!