Licht schokken stationair en lage toeren

Sinds een aantal weken voel ik de auto licht schokken bij lage toeren rijden (tussen de 1000 en 2000). Dit is zowel bij een constante snelheid als gasgeven. Bovendien schokt ie ook bij stationair draaien. Dit gebeurd niet constant en zie er geen regelmaat in, volgens mij wel alleen bij warme motor.
De auto trekt wel goed door in hoge versnellingen en verder rijdt ie ook prima.
Inmiddels heb ik de bougies, bougiekabels en bobine vervangen, helaas zonder resultaat.
Ik ben afgelopen week bij een Bosch Garage Service geweest. Die hebben de auto uitgelezen en kwamen geen storingen uit. Ze zeiden dat het misschien door slechte benzine komt (ik tank altijd in België), maar laatste keer bij Shell getankt, 98, helaas zonder resultaat. Ook heb ik injectiereiniger bij de tank gegooid, helaas ook niks.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Word er inmiddels gek van...
Het betreft een VW Polo 1.2 tsi uit 2011, kmstand 142.xxx.
 
Volkwagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Mijn tsi voel ik met koude motor ook altijd een beetje onregelmatig lopen.
Met warme motor is dit bijna weg.

je kan nog even naar het carter ventilatie klepje kijken rechts op je cilinderkop onder de aanzuigbuis
Deze willen wel is verteren en uit het blok breken.

Dit is zo een klepje:

 
  • Leuk
Waarderingen: JoeyDew
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!