Let op: Beëindiging verzekering na track foto's Facebook!

Maik

Voormalig Admin
Spritmonitor.de
4,962
437
198
Forummers,

graag even jullie aandacht voor het volgende! Op civicclubholland.nl is één van de mods genaamd Machiel benaderd door zijn verzekerings maarschappij (via zijn tussenpersoon)

Geachte heer D,

Vandaag heeft de verzekeringsmaatschappij, Aegon, contact met ons opgenomen betreffende de aangeboden auto met kenteken ////, Honda Integra

Het blijkt dat de auto niet alleen gebruikt wordt voor woon- werkverkeer maar ook voor straatraces. Dit is voor de maatschappij een reden om de polis op te zeggen per 31-10-2011 om 12.00 uur.
U bent dan niet meer verzekerd. De dekking is alleen WA voor de periode 22-10-2011 tot 31-10-2011.

Eventueel kunnen wij u een verzekering aanbieden bij Rialto, echter het is ook nog niet zeker of zij het voertuig in dekking willen nemen. Wij hebben bijgaand een aanvraagformulier van Rialto ingevoegd. Mocht u interesse hebben om de auto eventueel bij Rialto te verzekeren, dan vragen wij u het aanvraagformulier zo volledig mogelijk in te vullen en tevens melding van het meedoen aan straatraces. Zoals bijvoorbeeld hoe vaak, waar, zijn er afzettingen enz. Zoveel mogelijk informatie betreffende de races en dan is het nogmaals af te wachten of Rialto de auto wilt verzekeren.

Wij willen u er nogmaals op attenderen dat de auto met kenteken ////// tijdens de periode 22-10-2011 / 31-10-2011 12.00 uur alleen WA verzekerd is en daarna zal de polis worden geroyeerd en is er dus geen verzekering meer.

VERVOLG AUTOBLOG.NL

Inmiddels hebben ze van Aegon laten weten dat ze een fout hebben gemaakt bij de beoordeling. Ze melden dat Machiel nooit op een blacklist heeft gestaan maar het kan ook zijn dat hij er weer afgehaald is. Wel is het zo dat Machiel maximaal WA + inzittenden kan afsluiten. Cascoschade is niet mogelijk. Waarom niet? Is Machiel een gevaar op de weg omdat hij zijn verstand gebruikt en hard rijdt op een circuit?

Het royement was volgens Aegon legitiem omdat Machiel “wel eens op een circuit rijdt”. Dat hij dat niet doet met de verzekerde auto kan ze bij Aegon niets schelen. Dus mocht je foto’s hebben van jezelf op een circuit, houdt er dan rekening mee dat dit verregaande gevolgen voor je verzekering kan hebben. Navraag leert namelijk dat ook andere verzekeraars hun klanten via social media in de gaten houden. De komende uren is onze redactie niet bereikbaar, want we zijn even onze social media accounts aan het opheffen…

Onze oproep is dan ook aan ieder lid; Dek je social media account af en werk ten alle tijden je kentekenplaat af. Ze kunnen namelijk ook aan de hand van het forum o.i.d. foto's vinden!
 
Re: Let op: Beëindiging verzekering na track foto's Facebook

Damn :shock:
Dat het bij sollicitaties wordt gechecked oke, maar dit is echt bizar! En dan nog niet eens met de verzekerde auto

Precies de reden dat ik nergens op facebook enz. zit
 
Re: Let op: Beëindiging verzekering na track foto's Facebook

WTF :shock: Dan heb ik wat te doen. Overal kenteken wegpoetsen :roll: Kan beter een nieuw aanvragen ben ik eerder klaar. :roll:
 
Re: Let op: Beëindiging verzekering na track foto's Facebook

Kunt overal aan merken dat het crisis is, er was gister ook al een stuk bij Radar over verzekeringen en ontduiken van (terechte) claims.

Mooi dat je dit zo post Maik!
 
Re: Let op: Beëindiging verzekering na track foto's Facebook

starsky zei:
@ Maik,

Hoe zou het gaan als je een circuitauto daarvoor hebt?

Circuit auto's waar ze op Zandvoort mee racen hebben natuurlijk geen kenteken meer en zijn anders verzekerd :).

Maar een maatje van mij doet met zijn sub ook sprinten @ time attack en die rijdt ook gwn op de weg, dus loopt risico
 
Re: Let op: Beëindiging verzekering na track foto's Facebook

Langs ene kant is het idd te begrijpen. Sommigen posten filmpjes van hoe ze op een rondpunt driften oid, van zo'n gevallen snap ik dan wel dat verzekering opgezegd wordt.
In België kijkt de overheid ook mee op fb hoor, zo zijn al veel zaken van belastingsontduiking aan het licht gekomen, binnekort wordt alles Big Brother is watching you!
 
Re: Let op: Beëindiging verzekering na track foto's Facebook

Op het circuit geldt je verzekering niet, rijd je schade... dan moet je alles zelf betalen. Moet je getakeld worden, zelf betalen. Rijd je schade aan de baan, zelf betalen....

Zodra je het circuit weer afrijdt, ben je gelijk weer verzekerd.

Mijn Facebook is afgeschermd en mn privé-twitter account ook (zakelijk niet), maar mochten ze bij de verzekering iemand hebben, zullen ze bij mij alleen maar tegenkomen hoe zuinig ik op mijn auto ben haha.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!