Lennerts Vw kever 1969 1300.

Bij deze (eindelijk) mijn niet polo(naja niet helemaal mijn, samen met mijn vader):
Vw Kever
bouwjaar 1969(modeljaar 1968)
1300 flat 4


meer foto's volgen binnenkort.
heb tot september apk, dus eerst die reclame eraf, roest plekjes aanpakken en nog ff rondtuffen.
wat er allemaal moet gebeuren ga ik gaandeweg uitvinden.

het doel:
Body-off
hard maken(rotte plekken eruit slijpen nieuwe stukken inlassen)
Spuiten: (Originele kleur behouden L620 savanne beige)
velgen in kleur carrosserie.
imperiaal.
mistlampen.
motor netjes maken(als het moet reviseren).

het is een hobby project dus heb geen deadline en zie wel hoelang het allemaal gaat duren.!
we willen hem zo origineel mogelijk houden, dus geen ombouw naar pre 67 of iets dergelijks.
gewoon sparen voor een pre 67er of niet is mijn mening
 
Mooie kever!
Zolang het niet nodig is, zou ik niet body off gaan.
Je komt ZOVEEL meer tegen dan je vooraf dacht, kan ik uit ervaring(en) vertellen!
Eerst maar eens genieten!
 
@ abusser:

nee inprecipe kan hij apk goedgekeurd worden zonder body-off te gaan.
maar mijn doel is om ook de bodem helemaal aan te pakken (zodat ik zo een bodem krijg als jij hebt voor je project, keversite haha).
en dan is body-off noodzakelijk.
en wij willen er gewoon veel aan kunnen doem het is voor ons een bezigheidstherapie(reden is een zwaar ongeluk van mijn zusje)
had ook een optie op een 62 ragtop, maar die was katsverrot en dat is weer iets teveel van het goeie.
 
In dat geval is het een goede optie.
Want geloof me, je komt werk genoeg tegen.
Een maatje (bram) begon ook met "even body off een plaatje inlassen" inmiddels zijn we
anderhalf jaar verder, en hoopt hij hem (met veel door werken) in augustus klaar te hebben voor Spa.
 
tjaa,
dan begint het toch wel te kriebelen, wat doe ik doorrijden tot apk schorsen en dan beginnen?
of meteen beginnen.
om de middenweg te pakken wilde we eerste de plekjes aanpakken zodat die niet verder konden rotten.
dan begin je maar eens bij een simpel plekje..
krijg je dit als resultaat.

Krokant als wat.
hij is blijkbaar als eens opgelapt onder het mom van plamuur erover en je ziet er niks meer van(die plamuur laag is denk ik 3-4 mm dik).
zo heb ik snel even 5 plekken schoon gemaakt met als resultaat 5 gaten.
dus ja dan begin je maar met het strippen:

nog eventjes maar.

achterspatborden eraf!
rechter ging nog wel, 1 bout was vervangen door een parker en die wilde er wel af.
de linker had nog maar 4 originele bouten en zat tegen de kever aangekit.
door hoe het achterste deel loopt kan ik simpel concluderen dat de kever een aanrijding gehad heeft.

ga waarschijnlijk maar kijken voor een beter body want deze is wel heel erg slecht(misschien iets voor iemand die er al 5 gedaan heeft maar als eerste teveel).
 
@demercer, ja met de werkplaats heb ik echt mazzel, zeeen van ruimte.!
respect voor de jongens die het met krikjes etc moeten doen, eerlijk waar!

@ athos, sta er dan niet raar van de kijke dat ie soms weg is..
steel ik hem een blokje om!, echt verslavend om met zown kever te cruisen!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!