Lekke schokdemper?

Gewoonjan

Voormalig teamlid
3,181
4
94
Hallo allemaal!

Zoals een paar mensen weten heb ik een trekje in mijn stuur zitten naar rechts.
De auto is kortgeleden uitgelijnd en daar was niks mis mee, hierbij kreeg ik ook te horen dat mijn rubbers slechter werden door mijn 17 inchers.
Nou reed ik gister weer naar het hoge noorden en meende ik bij mijn gebruikelijke mini pauze te zien dat de auto rechts achter (bijrijderskant) lager stond dan links achter.
Ik heb het nog niet nagemeten met een schuifmaat oid, maar optisch leek de auto echt lager te staan.

Nou was de auto ook beladen op dat tijdstip, maar ik had niet alles aan 1 kant staan, dus scheve belading heb ik aan de kant gezet.
Nu kwam bij mij wel omhoog dat de demper allicht lek kan zijn en dat dát ook het trekken van de auto veroorzaakt.

Graag hoor ik jullie mening hierover!
(zou trouwens wel een mooi excuus zijn om er een schroefset onder te zetten:lol:)
 
VW  6R  1.2TDI 
Een lekke schokbreker heeft geen weerstand meer. Die moet je demonteren en als je deze dan super easy in kunt drukken en daarna niet uit zichzelf omhoog komt issie kaput.

Maarruh scheef staan komt niet door je schokbreker. het zijn nog altijd je veren die de auto omhoog drukken.
 
Je moet aan de kant waar je denkt dat hij lek is de auto omlaag drukken. Als hij blijft stuiteren, is hij lek.

Ok, ik ga er vrijdag wel even naar kijken! Thanks voor de tip!

Een lekke schokbreker heeft geen weerstand meer. Die moet je demonteren en als je deze dan super easy in kunt drukken en daarna niet uit zichzelf omhoog komt issie kaput.

Ik zal het vrijdag eens proberen, danku!

Maarruh scheef staan komt niet door je schokbreker. het zijn nog altijd je veren die de auto omhoog drukken.

Ja klopt! Maar zonder belading in de auto is het ook niet te zien dat de wagen scheef staat. Had namelijk onderweg naar grunn voor zeker 100 kilo achterin liggen en toen viel het mij op dat de wagen achter hoogte verschil vertoonde.
Dus mijn gedachten gang was dat de schokdempers dan minder weerstand biedt bij het inveren ;)

Iig al heel erg bedankt voor jullie reacties, ik ga er zeker wat mee doen!
En Bas, als jij mijn gedachten gang nog even wilt ontkrachten al dan niet bevestigen zou ik dat wel fijn vinden, weet ik ook waar ik aan toe ben enzo;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!