Lekke pakking turbo?

Toen ik gisteren even onder de motorkap moest zijn viel me op dat er wat olie op de turbo van m'n 1.2 TSI leek te zitten ter hoogte van de pakking. Degene met wie ik dat constateerde gaf aan dat dat niet hoorde op een turbo van nog geen jaar oud (en met 30.000 km op de teller) en dat ik er melding van moest maken bij de dealer bij de komende beurt (aankomende woensdag) voor een eventuele vervanging van de turbo of pakking.

Nu weet ik al wat de dealer waarschijnlijk gaat zeggen, namelijk dat het geen kwaad kan en dat het normaal is, maar ik zie de bui al hangen dat de turbo er vervolgens binnen een jaar (en dus na m'n garantie) alsnog uitklapt en ik met de kosten zit.

Wat is jullie oordeel, normaal of niet (zie de donkere vlek onderaan de naad):
[resize=640:3txo85zy]http://farm8.staticflickr.com/7029/6452341125_052aa5e632_b.jpg[/resize:3txo85zy]

En een close up:
[resize=640:3txo85zy]http://farm8.staticflickr.com/7006/6452357803_4084c85429_b.jpg[/resize:3txo85zy]
 
Overdrijf.

Zeg dat je dinsdag een plekje olie op de stoep zag liggen en daarna alles schoongemaakt hebt en ook je motor schoongespoten.

Dan hebben ze weinig keuze.
 
hij heeft een punt, let maar op met wat je allemaal zet op het internet, naar de toekomst toe word alles meer en meer via internet geregeld. zie maar dat ze je in de toekomst niet pakken op iets wat je nu neerschrijft. Facebook zal de situatie zelfs enorm verergeren..

maar ik zie niet echt veel olie daar ? kan het niet gewoon daar al zijn sinds plaatsing met fabriek ?
mij hebben ze zelfs ooit zo gezegd, dat als je een pakking plaatst, je deze best insmeerd met olie zodat hij zeker goed afdicht en zich zet. maar ik kan verkeerd zijn eh. mss dat het daarvan is ?
 
PRIdEVisions zei:
maar ik zie niet echt veel olie daar ? kan het niet gewoon daar al zijn sinds plaatsing met fabriek ?
mij hebben ze zelfs ooit zo gezegd, dat als je een pakking plaatst, je deze best insmeerd met olie zodat hij zeker goed afdicht en zich zet. maar ik kan verkeerd zijn eh. mss dat het daarvan is ?
Het gutst er niet bepaald uit nee, het is meer de typerend donkere verkleuring van iets dat vettig is, komt niet helemaal tot z'n recht op de foto (met flits). Ik laat het voor nu zo zitten, geeft het woensdag aan bij de dealer als de auto toch al voor een beurt gaat en wacht wel af wat ze te zeggen hebben.

Als daar niets uitkomt veeg ik het even allemaal schoon om te kijken of het doorzet of niet zoals Vissa al zegt, anders ga ik wel weer terug.
 
PRIdEVisions zei:
hij heeft een punt, let maar op met wat je allemaal zet op het internet, naar de toekomst toe word alles meer en meer via internet geregeld. zie maar dat ze je in de toekomst niet pakken op iets wat je nu neerschrijft. Facebook zal de situatie zelfs enorm verergeren..

Klopt! Ik ben (o.a.) Social Media Marketeer, dus de gevaren ervan ken ik!
 
Vandaag is de auto dus bij de dealer geweest voor de jaarbeurt en had vooraf aangegeven dat de turbo olie leek te zweten rondom de pakking.

Blijkbaar had de dealer toch ook zijn bedenkingen of het normaal was, het werd niet gelijk afgedaan met 'hoort zo'. Voor nu hebben ze het blok schoongespoten en gevraagd of ik over een aantal weken nog een keer langs wil komen zodat ze de bron van de olieafzetting beter konden vaststellen

Mogelijke oorzaak was idd een niet goed sluitende pakking, die zou dan eventueel vervangen worden. Wordt vervolgd in januari.
 
Deze week nog een keer gechecked maar het lijkt erop dat de pakking uiteindelijk toch niet lekt, goed nieuws dus, zal waarschijnlijk nog wat olie van de fabricage zijn geweest.

Prima dat ze het in januari nog wel een keer wilden nakijken (wat nu dus niet nodig lijkt) maar dit hadden ze in principe dan toch ook bij de dealer kunnen weten, ze merkten de oliesporen zelf namelijk ook op.

Nu wel een ander (wel concreet) probleem, hier het betreffende postje.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!