Legale Osram Night Breaker LED VW Polo 6r unboxing, ook voor de AW

Ben ik de enige die het vreemd vind dat er een ventilator op de koelvinnen zit maar je de lampbehuizing wel (bijna) luchtdicht afsluit met de rubber? Die warmte waarvoor die ventilators dienen kan toch niet weg? Dus misschien toch niet zo gezond :-(
 
Volkswagen  Polo 6C1  1.2 tsi 90pk => Fase 1 Tuning 140.3 Pk / 258 Nm 
Ben ik de enige die het vreemd vind dat er een ventilator op de koelvinnen zit maar je de lampbehuizing wel (bijna) luchtdicht afsluit met de rubber? Die warmte waarvoor die ventilators dienen kan toch niet weg? Dus misschien toch niet zo gezond :-(

Bij de meeste koplampen zitten er open ventilatie gaten/buisjes in die de warmte eruit laten. Ik had dit ooit met mijn voorgaande 6R led koplampen (alie) ze besloegen steeds, bleek dat ik de dopjes er niet af had gehaald voor de ventilatie. Lijkt me dat dit ook zo is met OEM koplampen, zeker ben ik er niet van.
 
  • Leuk
Waarderingen: The_Iceman
Ben ik de enige die het vreemd vind dat er een ventilator op de koelvinnen zit maar je de lampbehuizing wel (bijna) luchtdicht afsluit met de rubber? Die warmte waarvoor die ventilators dienen kan toch niet weg? Dus misschien toch niet zo gezond :-(
De ventilator is eigenlijk meer voor de levensduur van de lamp. Het kan ook zonder maar je red geen 18 maanden ermee. En de lucht gaat via ventilatie gaten etc.
 
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
  • Leuk
Waarderingen: The_Iceman
Iets meer info van mijn leverancier gekregen over deze lampen:
Echter let wel op : Deze LED lampen zijn alleen goedgekeurd door de Duitse overheid. Waardoor je deze Street Legal in Duitsland mag gebruiken !
Dit heeft dus niets met een E teken of zo iets te maken.
Tevens omdat hier alleen een Duitse goedkeuring op zit worden deze lampen alleen in Duitsland verkocht.

Osram in Nederland is nu in gesprek met het RDW of deze lampen hier in Nederland ook gebruikt mogen worden.

Dus wij moeten helaas nog even wachten.
 
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
Voor deze prijs verwacht ik dat deze perfect in de unit passen. Ook in dit filmpje knippen ze het stukje dat alles in de unit gestopt word incl adapters eruit. Of de afdek dop er op past vraag ik me af. Misschien dat ik volgend jaar toch ga voor een plug&play after market koplampen set. Kost wel 600 euro, maar zou perfect passen en ook nog eens mooi. Heb de auto tenslott toch nog 4 jaar dan.
Nogmaals, deze units zijn voor de 6R/6C deze zullen perfect passen zonder enige modificatie. Het is voor jou Polo afwachten wanneer ze uitkomen.
 
Jullie beseffen allemaal hopelijk dat er niets bijzonders is aan deze led lampen? Als je hier honderden euro's voor neertikt ben je echt niet goed... Het enige bijzondere is de type goedkeuring, maar geloof me, NIEMAND gaat dit controleren. Monteur met de APK niet. Ome agent niet. Rdw niet. Niemand. Voor het lichtbeeld of lichtopbrengst hoef je het ook niet te doen want voor 1/4 van de prijs heb je precies hetzelfde lichtbeeld met dezelfde lichtopbrengst met dezelfde levensduur.
 
Polo  6c  Verkocht 
Jullie beseffen allemaal hopelijk dat er niets bijzonders is aan deze led lampen? Als je hier honderden euro's voor neertikt ben je echt niet goed... Het enige bijzondere is de type goedkeuring, maar geloof me, NIEMAND gaat dit controleren. Monteur met de APK niet. Ome agent niet. Rdw niet. Niemand. Voor het lichtbeeld of lichtopbrengst hoef je het ook niet te doen want voor 1/4 van de prijs heb je precies hetzelfde lichtbeeld met dezelfde lichtopbrengst met dezelfde levensduur.
Hoe zit het met strooi licht van niet EU goedgekeurde LED lampen?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Enige punt van aandacht is wel dat je dekking van je autoverzekering kan vervallen als je bv met niet goedgekeurde verlichting rondrijdt een ongeluk veroorzaakt.
Dit valt onder het kopje:

  • Aan illegale accessoires
  • Doordat u ander indirect nadeel heeft als gevolg van de (ongevals)schade
  • De auto wordt gebruikt voor iets wat wettelijk niet mag.


Dus even goed je voorwaarden lezen van je autoverzekering. En een verzekeraar probeert er alles aan te doen om zelf niet uit te keren of achteraf de schade bij jou te verhalen ;).
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
Jullie beseffen allemaal hopelijk dat er niets bijzonders is aan deze led lampen? Als je hier honderden euro's voor neertikt ben je echt niet goed... Het enige bijzondere is de type goedkeuring, maar geloof me, NIEMAND gaat dit controleren. Monteur met de APK niet. Ome agent niet. Rdw niet. Niemand. Voor het lichtbeeld of lichtopbrengst hoef je het ook niet te doen want voor 1/4 van de prijs heb je precies hetzelfde lichtbeeld met dezelfde lichtopbrengst met dezelfde levensduur.
Dat is het juist. De goedkeuring. Voorderest maakt het voor de consument geen zak uit.
Maar webshops kunnen gewoon weer legaal led dimlichten verkopen. Kijk maar naar de populaire sites die xenon/led verkopen. Ze/we moesten de producten eraf halen door de inspectie. Anders waren er forse boetes. En ondertussen koopt de consument verblindende cheapass lampen bij Aliexpress..
 
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
Dat is het juist. De goedkeuring. Voorderest maakt het voor de consument geen zak uit.
Maar webshops kunnen gewoon weer legaal led dimlichten verkopen. Kijk maar naar de populaire sites die xenon/led verkopen. Ze/we moesten de producten eraf halen door de inspectie. Anders waren er forse boetes. En ondertussen koopt de consument verblindende cheapass lampen bij Aliexpress..
Ja en de overpriced nederlandse webwinkels zoals hilox of topled halen ze gelukkig niet van aliexpress af natuurlijk ...
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!