Legale Osram Night Breaker LED VW Polo 6r unboxing, ook voor de AW

Cruz

Bekend lid
883
315
72
Interessant filmpje, ze benoemen hier de 1e LED retrofits legaal zijn voor bepaalde auto's in Duitsland.
De goedkope LEDS uit China geven ze aan dat ze niet voldoen aan de Europese standaard en vaak ook verblinden.

Deze Osrams zijn dus nu wel legaal en made in Europa en voldoet voor x aantal auto's dus aan de ECE R112 eisen



Je kunt ze hier bestellen in de officiele Osram winkel:

Hier de lijst

Je moet wel een Osram document bij je autopapieren hebben dat deze lampen goedgekeurd zijn door Osram voor inbouw in je auto.
Hopelijk komt de Polo AW snel ook op de lijst :)


Ook interessant:
Op dit moment is de typegoedkeuring enkel geldig voor voertuigen geregistreerd in Duitsland. Met de typegoedkeuring op zak, mag echter wil binnen de gehele Europese Unie deze lichtbron gebruikt worden. Dit komt omdat ieder land eigen wet- en regelgeving kent rondom aanpassingen die gedaan mogen worden aan voertuigen, mits deze maar overeenkomt met de richtlijnen die gelden binnen de EU.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Reviews van Amazon zie ik dat iemand ze ook in de AW heeft gemonteerd.
Alleen staat deze niet officieel op de lijst.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Op YouTube staan al diverse filmpjes en reviews. Voor zover te beoordelen ziet het lichtbeeld in een reflector koplamp er aanzienlijk beter uit tov van de Ali lampjes die hier op t forum ook veel voorbij komen.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Klopt maar ze gaan wel lang mee tov halogeen en waarschijnlijk kost een type goedkeuring ook wat geld. Wellicht worden de wel goedkoper lijkt mij dat Philips toch ook snel een type goedkeuring wil.

Alleen vraag ik mij af je moet 2 ringetjes er bij kopen voor de Polo. Zijn dit universele of moet dit specifiek van OSRAM zijn voor hun LEDs. Want die ringen zijn bij hun niet op voorraad. Misschien is zo'n ring niet nodig voor de AW?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Voor deze prijs verwacht ik dat deze perfect in de unit passen. Ook in dit filmpje knippen ze het stukje dat alles in de unit gestopt word incl adapters eruit. Of de afdek dop er op past vraag ik me af. Misschien dat ik volgend jaar toch ga voor een plug&play after market koplampen set. Kost wel 600 euro, maar zou perfect passen en ook nog eens mooi. Heb de auto tenslott toch nog 4 jaar dan.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Denk dat er geen adapter nodig is. Ik zie ze in de 2 filmpjes niet terug. Ook de inhoud van de doos op Amazon zie je de niet gewoon de aansluitkabel.

Screenshot_20201018_175959_com.android.chrome.jpg
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
volgens de "kompatibiteitsliste" is er een adapter nodig voor de Polo 6R, en als je lampencontrole hebt moet er ook nog een CANbus module tussen.
Dat laatste is waarschijnlijk een vermogensweerstand in een chique duur jasje.
Ik vind ze op zich wel interessant, lampcontrole heeft de mijne toch niet dus dat boeit mij niet. Zie wel in reviews dat ze in eerste instantie voor de Passat toegelaten waren maar dat Osram dat weer heeft ingetrokken omdat ze daar niet goed in passen en foutmeldingen geven.
 
**verkocht***Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI powered by VAG-Techniek 
Maar die adapter ring kan je die ook universele van kopen? Want die zijn niet op voorraad van OSRAM.

Die foutmelding kun je die ook laten wegcoderen mocht je een melding krijgen?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Er is geen enkele reden om volmondig te zeggen dat deze lampjes een beter lichtbeeld geven dan "de ali lampjes". Er worden miljoenen ledlampjes verkocht op aliexpress, beetje kort door de bocht ;)

Mijn ali lampjes geven een perfect lichtbeeld, super goede kwaliteit, koperen koelvinnen inplaats van een ventilator die herrie maakt en kapot gaat, en een canbus module die perfect werkt. Geen foutmeldingen. En dat voor 35 euro. Je zou haast gek zijn als je deze dure osram lampjes erin zet.
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
Wat een onzin. Meerdere webshops (waaronder mijne) hadden alle led lampen eraf moeten halen omdat er anders boetes uitgedeeld zal worden. Terwijl de producten perfect lichtbeeld gaven maar geen goedkeuring hadden.
Ik zal de info verder besparen maar er werken echt ezels bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)
 
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
  • Wow
Waarderingen: BlackDiesel
Wat een onzin. Meerdere webshops (waaronder mijne) hadden alle led lampen eraf moeten halen omdat er anders boetes uitgedeeld zal worden. Terwijl de producten perfect lichtbeeld gaven maar geen goedkeuring hadden.
Ik zal de info verder besparen maar er werken echt ezels bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)
Kan je daar niet omheen met een disclaimer dat zegt dat het niet voor de openbare weg is?
 
Volkswagen  X  X 
Kan je daar niet omheen met een disclaimer dat zegt dat het niet voor de openbare weg is?
Dan moest het al eerder bekend zijn op de site. Na de inspectie kan het niet meer. Maargoed Hilox.eu (identieke producten als wij. Zelfde fabriek andere doos) verkoopt doodleuk nog. Ze zijn alleen voor 'off-road'... Ja 99% rijd ermee op de openbare weg..
 
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
Dan moest het al eerder bekend zijn op de site. Na de inspectie kan het niet meer. Maargoed Hilox.eu (identieke producten als wij. Zelfde fabriek andere doos) verkoopt doodleuk nog. Ze zijn alleen voor 'off-road'... Ja 99% rijd ermee op de openbare weg..

Opnieuw beginnen onder andere domeinnaam en meteen een disclaimer plaatsen. Komt alleen marketing denk ik niet ten goede met een andere naam. Weet niet of deze controle per website of fysiek bedrijf is. Onterecht voelt het wel.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Er is geen enkele reden om volmondig te zeggen dat deze lampjes een beter lichtbeeld geven dan "de ali lampjes". Er worden miljoenen ledlampjes verkocht op aliexpress, beetje kort door de bocht ;)

Mijn ali lampjes geven een perfect lichtbeeld, super goede kwaliteit, koperen koelvinnen inplaats van een ventilator die herrie maakt en kapot gaat, en een canbus module die perfect werkt. Geen foutmeldingen. En dat voor 35 euro. Je zou haast gek zijn als je deze dure osram lampjes erin zet.
welke lampen heb jij dan gekocht heb je daar ook een linkje van en past alles in de koplamp unit met de dop er nog op
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!