LED stadslicht probleempje

Hallo,

Ik wil een klein probleempje delen.

Sinds een maand of 2 heb ik LED stadslichtjes van Pilot.
Nu net zag ik in de weerkaatsing van een andere auto dat ze beginnen te knipperen en er uiteindelijk gedeeltelijk mee uitscheiden.

Het begint met het lampje dat recht vooruit schijnt (zie foto, is wat lastig te zien maar er hoort nog een lampje te branden) en ik geloof dat er na een tijdje nog wat van die lampjes er mee ophouden.
In eerste instantie doen ze het dus wel, met de LED's is dus niets mis.

Iemand een idee waarom dit is en/of het op te lossen is?
Vind het ook prima om er anders maar een ander paar in te zetten van een ander merk, maar dan wil ik wel een beetje zeker weten dat ze het blijven doen.

Groet,

Kevin

FotoOFEAX4URD-1.jpg
 
De stadslichten worden "bewaakt" door je lampcontrole. Als dit systeem te weinig stroomafname merkt, wordt de stroomtoevoer afgesloten omdat het lampje dan kapot zou moeten zijn. LED's gebruiken veel minder stroom dan gewone lampjes en daarom worden ze uitgeschakeld. Je hebt LED's nodig met een weerstand zodat hetzelfde verbruik wordt bereikt als met gewone lampjes.
Deze worden (helemaal onterecht trouwens) "can-bus" -leds genoemd.
 
kef, ik heb de verkoper op ebay gecontacteerd en die heeft mij een nieuwe led opgestuurd.. Maar omdat dit geen canbus was, heb ik er achteraf nieuwe via Silencer besteld en die werken perfect.. Big Grin
Ik heb nu bij mn parkeerlicht (stadslicht) dat dit ook geen canbus-led is (Phillips Bluevision) en daardoor heb ik een storings-lampje.. Stoort mij op zich niet, maar wordt binnekort via vag gereset..

Grtz
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!