led kenteken verlichting verboden

hallo,
ik zal me even kort voorstellen.
Ben in het bezit van een polo 6r, ben 18 jaar en kom uit belgië.
nu even terug.
Ik heb vorige week kenteken verlichting gekocht van R-dash (dus al niet de goedkoopste die er zijn, hebben mij z'n 57 euries gekost.) ben wel zeer tevreden van het resultaat maar dat terzijde.
Gisteren avond toen ik terug kwam van opstap ( 3u 's nachts) zat er een auto redelijk dicht in mijn gat, niet gedacht dat dat politie zou zijn in anonieme wagen, even op het gas geduwd.
even later zwaailichten achter mij, blaastest (safe weliswaar), boete 150 euro te hard rijden (pfff).
en een waarschuwing over mijn kenteken verlichting blijkbaar zou deze verboden zijn, het zou blijkbaar verblindend zijn voor de medeweggebruikers.
volgende keer zou ik een boete krijgen. Kan dat wel dat ik daarvoor een boete zou krijgen?
dat is toch maar gwn led verlichting en het schijnt toch gwn naar onder kan toch helemaal geen weggebruikers verblinden, wat een onzin.
graag jullie meningen hierover

groeten,
sid
 
een waarschuwing over mijn kenteken verlichting blijkbaar zou deze verboden zijn, het zou blijkbaar verblindend zijn voor de medeweggebruikers.
volgende keer zou ik een boete krijgen. Kan dat wel dat ik daarvoor een boete zou krijgen?
dat is toch maar gwn led verlichting en het schijnt toch gwn naar onder kan toch helemaal geen weggebruikers verblinden, wat een onzin.
Ben het helemaal met je eens. Ik vind het ook echt onzin. Klinkt als "pesten".
Net wat Donatello zegt: als je af-fabriek Xenon besteld, zit er ook af-fabriek LED-kentekenverlichting op. Dat is dan opeens ook verboden?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
ik snap dat niet, is net beter voor de politie kunnen ze toch veel beter mijn kenteken lezen :) beter dan wat je soms ziet dat je amper het kenteken ziet.
dat ze daar zo een probleem om maken, is echt gewoon om je geld af te trommelen.
 
Welke politie zone was het? In sommkge politiezones zitten paar mannen die hele dag niets anders doen dan auto 's waar iets aan veranderd is tegen te houden zonder dat er zelf iets mis aan is.

LED's zijn niet verboden, ik rij er ook al bijna 3 jaar mee rond en op de keuring ook nooit iets van gezegd.
Is gewoon om u schrik aan te jagen en eens te tonen dat ze 'macht' hebben.
 
Wat versta jij onder overkill. Want als het echt teveel licht is dat naar achter schijnt ipv naar beneden kan ik me voorstellen dat dat niet 'ok' is.
nee het schijnt wel degelijk naar onder ik bedoel met overkill, dat je redelijk wat licht op de grond ziet schijnen en dat ook de volledige nummerplaat belicht is en niet maar z'n klein plekje.

@IbifaHO Werd in Bilzen aangehouden. Dus gewoon de politie van bilzen veronderstel ik
 
In Duitsland mag je alleen goedgekeurde zaken aan je auto hebben (met een E-keurmerk en toegelaten voor dat type auto), ik weet niet hoe het in Belgie zit. In Nederland mag veel.
 
Dat is de grootste zever die er is Sid..
Ben zelf van Hoeselt en rij nu al bijna een jaar rond met LED nummerplaat verlichting en zelfs pilot pro line xenon vanvoor..
Je zal gewoon wat pech gehad hebben dat je de verkeerde mensen getroffen hebt..
En wat die boete betreft, hoe hard heb jij dan wel niet gereden? 150€ is al een hele hoop geld als je het mij vraagt.. Dan moet je toch al aardig op je pedaal getrapt hebben...
Nu, als er iemand op mijn gat komt rijden en ik zou versnellen en daarna een boete krijgen, dan zou ik toch schoon de beelden van de volgwagen opvragen... Dat is gevaarlijk rijgedrag als je op iemand zijn gat gaat hangen... Zou hem toch mooi niet betalen dan of bezwaar aantekenen..

Voor de rest eindelijk een forum lid van uit de buurt! Hoop je binnenkort eens te zien rijden ;)
 
als je hier een boet krijgt van 150 euro dan ben je volgens mij net niet je rijbewijs kwijt...
en aangezien Sid nog maar pas zijn rijbewijs heeft zoals ik afleid uit één van zijn eerste post dan zou hij hem in principe al kwijt moeten zijn omdat je nog maar pas je rijbewijs hebt en niet in verval mag treden...

nu een vriend van me heeft het ook eens aan de hand gehad.. aan de kant gezet omdat hij te snel reed en nog maar pas zijn rijbewijs had --> rijbewijs inleveren en theorie + examen opnieuw gaan afleggen...
 
jh ik reed redelijk te snel, maar dit kwam eigenlijk vooral zodat die wagen zo kort achtermij zat, ik reed eerst gwn 70 waar ik normaal 50 mocht (ik wist niet dat ik daar maar 50 mocht) daarna reed ik gwn 70 waar ik 70 mocht, waarna ik vervolgens versnelde naar z'n 94 km/h om hem eindelijk niet meer zo kort achter mij te hebben, maar ik zelf weet nog niet waarvoor ik die 150euro moet betalen want door constant in mijn achterspiegel te kijken was ik ook nog mijn richtingaanwijzer vergeten aan te zetten dus het kan zijn dat hiervoor ook moest betalen of enkel voor de snelheid dat weet ik niet, want ik krijg het thuis gestuurd.
Want ik heb nog geen verklaring afgelegd waarom ik te hard reed en heb ik ook niks getekend want in mijn voordeel dan speelt.

@explorator jh ik hoop je ook eens te zien, maar voorlopig rijd ik nog redelijk standaard maar daar gaat absoluut wat aan veranderen als het eenmaal beter weer is :) .
 
en volgens mij hebben ze mij niet kunnen afklokken op een gemiddelde snelheid ofzo want daar was de afstand te kort voor, en je mag volgens mij niet een boete uitschrijven op de pieksnelheid dat ik heb gereden (wat zei dan ook zouden gereden hebben). of ben ik hier mis?
en ivm de kenteken verlichting ik zal es een foto maken als het donker is dat hebben jullie een beeld hierover.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!