Led DRL van Xenonlamp

Voor foto check me garage ;) heb ook 11watt lampen

Een vraagje, ik zie dat jij in beide een LED lamp heb zitten (dagrij en mistlamp). Heb jij ook je bochtenverlichting aan staan????
Ik heb sinds kort ook LED's in beide lampen gezet maar mijn bochtenverlichting werkt niet meer. Al van alles geprobeerd maar niets helpt. Enkel om de halogeen pitten er weer in te zetten maar dat wil ik eigenlijk niet meer. Ik hoop dat jij me een antwoord kan geven.
 
Je bochtenverlichting gaat langzaam aan en uit. Als je LEDs gaat dimmen met electronica die daar niet voor geschikt is, gaat die vroeg of laat kapot. Gebruik dus geen LEDs in je mistlampen! In het ergste geval mag je een hele nieuwe BCM aanschaffen.
 
Ok thanks, maar LED's zijn hiervoor dus niet geschikt. Dan de bochtenverlichting maar uitzetten.
Heb ik bij mijn vorige auto geluk gehad (Golf 5) want daar werkte het wel en nooit bij nagedacht dat dit problemen kon geven, ook niet op langere termijn.
 
Ik heb me bochtverlichting nog niet aan staan zou het wel graag willen en neem het risico wel.
In me binnen-unit zit ook allemaal led deze dimd ook een stukje mee en daarna gaat die gewoon meteen uit, maar het zou mooi zijn als ze met dimbare led's komen daarvoor dat het geleidelijk gaat.

Btw de led's krijgen ook elke keer met startstop systeem een spanningsdip en dat gaat ook nog steeds goed zit er al maanden in. :)
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Je bochtenverlichting gaat langzaam aan en uit. Als je LEDs gaat dimmen met electronica die daar niet voor geschikt is, gaat die vroeg of laat kapot. Gebruik dus geen LEDs in je mistlampen! In het ergste geval mag je een hele nieuwe BCM aanschaffen.

Even een extra vraag op jou theorie, waarom zou je het daar niet kunnen doen en op je binnenverlichting wel?
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Op je binnenverlichting kan het ook niet, maar omdat die wattages veel lager zijn zal er waarschijnlijk geen schade ontstaan. LEDs zijn alleen via PWM te dimmen, alle andere electronica raakt op den duur beschadigd. Zeker bij de Bluemotion waarbij alles via de BCM loopt, levert je dat minimaal 700 Euro schade op.
 
Dat een led via pwm te dimmen snap ik.
Maar als je een andere lichtbron erin doet, hoe kan dit per direct schade toedoen.

Is er al iemand die schade heeft gekregen aan zijn BCM??
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Dat een led via pwm te dimmen snap ik.
Maar als je een andere lichtbron erin doet, hoe kan dit per direct schade toedoen.

Is er al iemand die schade heeft gekregen aan zijn BCM??

Bij deze ik heb van het weekend me bochtverlichting aangezet en nog wat meer opties.
Werkt perfect!
Zal vanavond wel kijken om een filmpje online te zetten.
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!