LED dimmer (25%)

Gewoonjan

Voormalig teamlid
3,181
4
94
Hallo mede liefhebbers!
De laatste tijd zie ik steeds meer auto's op de weg die met een gedimde ledstrip rijden, persoonlijk vind ik dit er best dik uitzien! Big Grin
Ik ben er ookal van op de hoogte dat xenonlamp.nl zo'n dimmer verkoopt, alleen wat ik mij dus afvraag: is deze dimmer gemakkelijk in de auto te plaatsen?
en met gemakkelijk bedoel ik evt met een stekkertje ergens tussen te zetten en geeft dit geen canbus problemen?

ik ben benieuwd naar de antwoorden, al ben ik bang dat ze zijn: 'dat wordt knippen' en 'grote kans op een foutmelding' :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
ok ;)
heb ondertussen al even gemaild en zal de uitkomsten hier wel even posten voor geïnteresseerden ;)

toch jammer dat nog niemand hier ervaring heeft met zo'n dimmer :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Gewoonjan zei:
Hallo mede liefhebbers!
De laatste tijd zie ik steeds meer auto's op de weg die met een gedimde ledstrip rijden, persoonlijk vind ik dit er best dik uitzien! Big Grin
Ik ben er ookal van op de hoogte dat xenonlamp.nl zo'n dimmer verkoopt, alleen wat ik mij dus afvraag: is deze dimmer gemakkelijk in de auto te plaatsen?
en met gemakkelijk bedoel ik evt met een stekkertje ergens tussen te zetten en geeft dit geen canbus problemen?

ik ben benieuwd naar de antwoorden, al ben ik bang dat ze zijn: 'dat wordt knippen' en 'grote kans op een foutmelding' :lol:


als er auto's rijden met gedimde Leds, dan betekend dat de zelfde Led's ook worden gebruikt als "dagrijverlichting" bij sommige auto's worden die uitgeschakeld, en bij andere autos worden de zelfde Leds gebruikt als "stads verlichting"
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
dann zei:
Gewoonjan zei:
Hallo mede liefhebbers!
De laatste tijd zie ik steeds meer auto's op de weg die met een gedimde ledstrip rijden, persoonlijk vind ik dit er best dik uitzien! Big Grin
Ik ben er ookal van op de hoogte dat xenonlamp.nl zo'n dimmer verkoopt, alleen wat ik mij dus afvraag: is deze dimmer gemakkelijk in de auto te plaatsen?
en met gemakkelijk bedoel ik evt met een stekkertje ergens tussen te zetten en geeft dit geen canbus problemen?

ik ben benieuwd naar de antwoorden, al ben ik bang dat ze zijn: 'dat wordt knippen' en 'grote kans op een foutmelding' :lol:


als er auto's rijden met gedimde Leds, dan betekend dat de zelfde Led's ook worden gebruikt als "dagrijverlichting" bij sommige auto's worden die uitgeschakeld, en bij andere autos worden de zelfde Leds gebruikt als "stads verlichting"



Inderdaad! Had ik eerst ook maar niet elke led kan worden gedimt met een dagrij relay anders zou er een weerstand tussen moeten..
 
ik ben me er van bewust dat die leds dan als stadslicht dienen ;)
en ik weet ook dat ik dan stadslicht op 2 verschillende plekken heb zitten, maargoed de look staat me wel aan en ik neem het risico dan maar voor lief, net zoiets als mensen die met us lights rijden ;)

en wat de mogelijkheden zijn betreft de polo 6r met z'n dagrijverlichting weet ik niet, daarom heb ik maar even gemaild ;)

maargoed mijn eerst komende update is de xenon! Big Grin
(net opgehaald dus ik baal een beetje dat ik moet wachten tot zondag om 't te installeren :lol: )

*edit*
nog even vergeten, 't is mij al wel opgevallen dat als ik start op mijn drl dat deze dimmen als de auto start (net als de rest van je verlichting als die aanstaat) ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!