Lampje UITLAATSYSTEEM brandt

Is een bekend probleem bij Bluemotion's ;)
Mijn eerste koeler gaf de brui er al aan na krap 2000 km, de koeler die er sindsdien in zit heb ik gisteren de 50000 km mee gepasseerd, dus neem aan dat er een verbeterde koeler in komt :)
 
VW  6R  1.2TDI 
Er zijn inderdaad verbeterde EGR koelers maar nog steeds niet goed genoeg als je het mij vraagt. Bij mijn 6R is de eerste bij 35.000km kapot gegaan, toen alles onder garantie gerepareerd. Bij 110.000km ging de "verbeterde" EGR koeler helaas ook stuk. Toen had ik geen garantie meer maar door een schappelijke dealer deels onder coulance gerepareerd, was wel uiteindelijk 300 euro kwijt aan arbeidskosten.

Hoe vaker je korte stukjes rijdt en hoe eerder je schakelt, des te sneller de EGR koeler kapot gaat. Als ik me niet vergis geldt dit ook voor veel andere onderdelen op lange termijn. Zelf rij ik vrij veel en ook vrijwel geen korte stukjes. Schakelen doe ik ook niet te snel, moet je ook niet doen met 3 cilinder auto haha. Schakelen wanneer de boordcomputer dat aangeeft bespaar je misschien paar liter diesel mee maar uiteindelijk ben je vaak duurder uit met alle dure reparaties.
 
Er zijn inderdaad verbeterde EGR koelers maar nog steeds niet goed genoeg als je het mij vraagt. Bij mijn 6R is de eerste bij 35.000km kapot gegaan, toen alles onder garantie gerepareerd. Bij 110.000km ging de "verbeterde" EGR koeler helaas ook stuk. Toen had ik geen garantie meer maar door een schappelijke dealer deels onder coulance gerepareerd, was wel uiteindelijk 300 euro kwijt aan arbeidskosten.

Hoe vaker je korte stukjes rijdt en hoe eerder je schakelt, des te sneller de EGR koeler kapot gaat. Als ik me niet vergis geldt dit ook voor veel andere onderdelen op lange termijn. Zelf rij ik vrij veel en ook vrijwel geen korte stukjes. Schakelen doe ik ook niet te snel, moet je ook niet doen met 3 cilinder auto haha. Schakelen wanneer de boordcomputer dat aangeeft bespaar je misschien paar liter diesel mee maar uiteindelijk ben je vaak duurder uit met alle dure reparaties.

Idd ik rijd elke dag 100km in mijn polo BM en heb alleen nog storing gehad door een vervuild brandstof systeem, daardoor verstuiver defect.
EGR na 85000 km nog geen problemen mee gehad. Komt onderandere omdat de motor bijna elke dag gewoon goed warm wordt.
Korte stukjes is funest voor de EGR, maar dat is bij elk merk zo.
Schakel indicator negeer ik ook altijd volkomen, zo laag in toeren rijden is zeer slecht voor de krukaslagers.

Je zult niet de eerste zijn die zijn motor na 150.000km in de soep laat draaien omdat er te veel koppel gevraagd wordt (dankzij het nieuwe rijden).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!