lampje aansteker stuk

Wie kan er helpen?

Het lampje van de aansteker is stuk. Op zich niet zo belangrijk maar de rode gloed bij ingeschakelde verlichting staat wel leuk. De vraag is nu, hoe kom ik bij dat lampje?

Ik heb al even gekeken maar weet niet waar ik moet starten. Middenconsole eruit?

Als er iemand tips heeft hoor ik het graag.

Soundmachine
 
Binnenhuis eruit trekken? Waaraan trek je dan, en waarmee (tangetje of zo)?
Als ik ga "rommelen" aan de aansteker beweegt de hele middenconsole.
Ik ben bang dat ik iets stuk trek.

Alsvast bedankt voor de hulp!
 
soundmachine zei:
Binnenhuis eruit trekken? Waaraan trek je dan, en waarmee (tangetje of zo)?
Als ik ga "rommelen" aan de aansteker beweegt de hele middenconsole.
Ik ben bang dat ik iets stuk trek.

Alsvast bedankt voor de hulp!

Heb je nog fabrieksgarantie? Dit zijn dingetjes die onder de fabrieksgarantie vallen. Ik heb voor je gegeken in het onderdelen programa van VW. Het zijn losse onderdelen dus moeten ook vervangen kunnen worden.

Mocht je geen fabrieksgarantie meer hebben laat het ff weten kijk ik ff in mijn auto hoe het eruit te lichten valt.

Groet, Robert
 
Helaas,

Ik heb geen garantie meer, de auto is van begin augustus 2009. Bovendien heb ik mijn auto niet in onderhoud bij een VW garage, die zijn mij te duur wat betreft een onderhoudsbeurt (de 15.000 km beurt met long life olie en origineel VW oliefilter koste nu nog geen 150 euro).
 
polofreak zei:
Net gf gekeken. Je kunt hem er voorzichtig uit trekken. Binnenwerk eruit en kan je bij de rest.

Ik heb net maar weer eens een poging ondernomen maar zonder succes. Hoe krijg jij dat toch voor elkaar?
Alles beweegt maar de aansteker komt er niet uit. Ben ook maar verder gaan kijken hoe de middenconsole eruit moet. Heb 4 schroeven gevonden, 2 bij de versnellingspook en 2 achter het paneeltje wat de climacontrole afdekt.

Dat zijn ze echter niet allemaal. Iemand nog een idee waar de andere bevestigingen zitten?

Ik hoor het graag.
 
polofreak zei:
En wij maar helpen en energie steken in het topic ;) :?

Nou daar komt die dan:

As eerste de afdekplaat rond de radio en de verwarmig weggehaald.
Daarna de middelconsole verwijderd (= alleen het bovenste gedeelte).
Daarna het onderste gedeelte van de console los gemaakt. Dat zijn 5 schroeven, 2 onder het dashboard, 2 aan de zijkant van de console en 1 onder de bekerhouder achter op de console. Die bekerhouder is zo los te trekken. Als men een middenarmsteun heeft zal men die moeten verwijderen.

Hierna aan het "prullen" :evil: geweest. Uiteindelijk een deel kunnen los maken door het onderste gedeelte van de console op te tillen. Verwijderen gaat niet of je moet ook de handrem volledig demonteren. anders gaat het onderste deel van de middenconsole niet over de handrem heen. De rest door de aansteker vanaf boven te verwijderen.

Daarna alles in omgekeerde volgorde terug geplaatst, en het werkt weer Stick Out Tongue .
 
Ja veel werk is het zeker. Dat had ik je op voorhand al kunnen vertellen(ben ik helaas vergeten te doen)

Maar het lange gedeelte past ook over je handrem heen hoor. Dat is mij al 2x gelukt ;)
 
Bas zei:
Ja veel werk is het zeker. Dat had ik je op voorhand al kunnen vertellen(ben ik helaas vergeten te doen)

Maar het lange gedeelte past ook over je handrem heen hoor. Dat is mij al 2x gelukt ;)

Veel werk? Binnen een uurtje klaar. Het was vooral lastig omdat ik het lange deel niet over de handrem heen kreeg. Mijn vraag is dan ook HOE? Ik hen een Polo 6R, geen 9N.

Omdat ik werk aan een projectje verborgen Subwoofer zou ik dat wel willen weten.

Onder de handrem zitten twee "uitstulpingen" aan het lange deel. Deze zorgen ervoor dat het deel niet over de handrem heen kan. Je kan het deel ook niet voldoende naar achter schuiven omdat deze twee "uitstulpingen" in de weg zitten. Ik denk dat bij het bouwen van de auto dit deel wordt geplaatst voordat het dashboard in de auto wordt gemonteerd. Hierdoor is er ruimte aan de voorkant van de console.

Als het project subwoofer lukt zal ik een How to plaatsen.

Ik hoor het graag.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!