Lampcontrole

Sinds een een week of 2 heb ik een gek probleem met mijn polo,

Mijn lampcontrole lampje brandt maar er zijn geen lampen kapot (aantal keer gecontroleerd)
Ook krijg ik de fout melding niet altijd en vaak als ik 3 minutjes heb gereden en ik start de auto even opnieuw voor het stoplicht is het lampje weg.

Zijn er meerdere met dit probleem
het gaat hier om een polo uit 2010 met achteraf ingebouwde OEM xenon/Led drl koplampen welke zijn ingebouwd bij cartronics
Tuurlijk ook contact gehad met hun en wezen mij erop dat het waarschijnlijk mijn achterlichten zijn?

Is er een manier om dit uit te lezen of eventueel lampcontrole geheel uit te zetten

Ik woon zelf in Hendrik ido ambacht tussen rotterdam en dordrecht in maar wil er best een stukje voor rijden 10-20 KM

Bedankt voor de antwoorden
Simon
 
vandaag even naar de vw garage bij mij in de buurt.
Zoals ik wel had verwacht werd de schuld gelijk op de koplampen gegooid,
en na de vraag als hun konden uitlezen welke lamp de melding gaf werd aangegeven dat de polo dit niet aan gaf??

in de lijst met wie een vag com kabel heeft zag ik rammie staan
PB gestuurd maar weet niet als ik het goed heb gedaan dus vandaar hier nog een keer kan je mij hier mee helpen?

Groeten Simon
 
Dat geeft de polo zeker wel aan ;)
De auto benoemd je precies welke lamp het is en ook nog eens wat er aan de hand is (draadje door, slechte aarde enz)

Succes met het uitlezen! ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Goed om te horen dat dit wel kan.

Nog even verder gekeken in de lijst met vag kabel houders maar zie dat er in zuid holland maar weinig mensen zijn die er een hebben en/of actief zijn op het forum.

Zijn er mensen die in de buurt van gorinchem wonen of werken die mij kunnen helpen?
Of in de omgeving van rotterdam?

Bedankt voor de antwoorden

Simon
 
Als je bodegraven te rijden vind, dan zou je eens met Jela contact op kunnen nemen ;)
Zeer kundig en kan je prima helpen met je probleem, eventueel zelfs nog wat comfortinstellingen mocht je dit willen :)

Hij is overigens te vinden via markplaats ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Heb precies hetzelfde probleem met mijn polo. Bij die van mij is er ook achteraf OEM xenon ingebouwd. Maar het komt eigenlijk zelden voor en vaak met nat weer. Laatste keer dat ik het gehad heb was het nadat ik de auto gewassen had maand of 2 geleden maar toen bleek de rechter achterlicht ineens niet meer te werken wat met een klap opgelost werd.

Zelf heb ik ook 2 x kentekenledjes van ebay en geef ze telkens de schuld eigenlijk :) Verder stoor ik me er niet zo aan omdat het zelden voorkomt dus.
 
@ sjengcity
Ja we weten zeker dat er geen lamp kapot is laatste keer met een monteur van de dealer nog een keer na gelopen

Als het goed is aanstaande vrijdag even terug naar cartronics in de haag deze gaan hem gratis voor me uitlezen en zo proberen de fout op te sporen

Al met al een nette afhandeling van hun!

Ik laat van me horen
 
@Savage
Is er meer duidelijkheid gekomen? ik heb ook xenon in laten bouwen en bij mij gaat bij regen het lampcontrole lampje ook branden. dit terwijl er geen enkel lampje defect is op dat moment. ik heb hem daarop laten uitlezen en geeft een foutmelding in het dimlicht. Er zitten bij mij weerstanden tussen de xenon, dus datzou het probleem niet moeten zijn.

ik hoop dat ze bij jou een oplossing hebben gevonden.
 
Door werk even geen tijd gehad om te reageren.

Vrijdag naar cartronics geweest om hem uit te laten lezen.
Ook hun hadden dit probleem nog niet gezien bij de polo .
Nu blijkt mijn lampcontrole checkt de lampen zo snel na het starten dat deze een foute waarde door geven.
Omdat de lampen natuurlijk even dimmen/ uitgaan denkt de BCM dat deze kapot zijn.

Oplossing:
In de 0 stand van de lichtschakelaar staan alle lampen uit en als de auto eenmaal gestart is gaat ie op parkeerlicht voor de ledjes of dimlicht voor de xenon.
Start ik de auto nou in parkeerlicht of dimlicht dan is de melding er weer.

Een goede service van cartronics dit helemaal gratis opgelost waar ik ze super dankbaar voor ben!

Groeten Simon
 
Hallo iedereen ik heb een polo 6r met dectane koplampen met ledjes erin en h7 xenon setjes met aparte warning cancelers maar ik blijf lamp meldingen krijgen

wat moet ik met vcds nou precies uitzetten zodat hij dit niet meer checkt?

Ook zou ik graag ledjes bij me kenteken verlichting willen
en die check wil ik ook graag uit


ik hoop dat iemand me kan helpen

alvast bedankt! :)
 
Hallo iedereen ik heb een polo 6r met dectane koplampen
met ledjes erin en h7 xenon setjes met aparte warning cancelers
maar ik blijf lamp meldingen krijgen


wat moet ik met vcds nou precies uitzetten zodat hij dit niet meer checkt?


Ook zou ik graag ledjes bij me kenteken verlichting willen
en die check wil ik ook graag uit




ik hoop dat iemand me kan helpen


alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!