Lak van je auto kleien

zorg er eerst voor dat alles ervanaf is. (dus, waxlaag, ... wat je erop hebt, bestaan producten voor om alle lagen af te krijgen zonder schade aan je lak) daarna begin niet te polijsten (tenzei je krassen hebt en deze weg wilt hebben anders heeft het niet echt nut dat je gaat polijsten imo ? of ben ik verkeerd) daarna begin je met detailer of speciale luber voor je klei je wagen in te sprayen terwijl je op die vlakken met klei je oppervlakte bewerkt, als je de hele auto gedaan hebt, gewoon ff afwassen, en eventueel in ene weg na het drogen van de wagen een wax laag aanbrengen zodat deze weer helemaal klaar is voor het seizoen Stick Out Tongue
 
Bas, Zo zoek ik het ook te doen ;) Toch zeker in het begin zal mijn eerste kennismaking met alles buiten wassen en drogen zijn met iemand die het al perfect kan, er een dagje op los kan gaan en waar je eventueel een dag kan meelopen om te stelen met ogen en oren Big Grin

Grtz
 
Ik heb met citroene ook al s rond gekeken en in een workshop komt er een detailer die je bij elke stap de basisprincipes uitlegt, voordoet en je zelf laat proberen op een testwagen.. Ik denk niet dat dit iedereen lekker voor zich de wagen detailen is Big Grin Al kan dit wel snel zelf onderling geregeld worden ;)

Grtz
 
Kleien is altijd goed. Ook al is het doordat je geen (was)krasjes hebt niet nodig te polijsten. Kleien zorgt ervoor dat teer en ander hardnekkig vuil wordt verwijderd. Hierdoor dus een gladde lak waardoor dus je wax veel beter hecht: geen vuil+lak maar lak+wax!

Dus je wax of sealant heeft een langere standtijd. Glaze is goed wanneer je na het polijsten nog diepere krasjes hebt die je niet wegpolijst. Die kun je zodoende met een glaze verbergen.

Althans is mij verteld en ik heb een goede leraar gehad: Mister MeguiarsMauri!!!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!