Krik Polo AW

Beste forumleden,

ik kwam net tot mijn verbazing erachter dat ik geen krik heb in mijn auto, terwijl ik meen te herinneren dat ik er wel een had.
Ik heb het Beats pakket dus geen reserve wiel, maar ik heb wel een uitsparing in het piepschuim voor een krik naast de accu.
Hebben andere wel een krik met een Beats pakket of vergis ik mij en heeft die er nooit bijgezeten?
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Ik heb geen beats pakket en ook geen krik.
Vermoed dat je deze alleen krijgt als je met reservewiel bestelt?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk R-line, Audi RS 3 2.5 TFSI 400 pk 
Ja, maar dat vind ik ook niet bepaald ideaal, als je bv een heel end met zo'n bandje over de snelweg moet. Gelukkig is de kans op een lekker band heel erg klein ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik heb hetzelfde gedaan, mijn oude witte polo had gewoon een reservewiel met krik en mijn huidige polo niet. Voordat de witte wegging eerst alles eruit gehaald. Ik heb toch liever dat ik met aangepaste snelheid door kan rijden, dan dat ik moet wachten op een ANWB of VW hulpdienst.

Aan de TS, je kan bij bijvoorbeeld ac parts, bm parts, etc een krik bestellen en mocht het ook passen ( zo goed ken ik het inwendige van de AW niet) een reservewiel.
 
Auto is nieuw gekocht en tevens mijn eerste auto, dus ik kan niks overhevelen. Ik probeer wel wat te regelen met mijn dealer, hoort er dus gewoon in te zitten als andere er wel een hebben... het is meer voor het gemak dan dat je hem echt nodig gaat hebben. Het is alleen jammer dat ik nu niet mn spacers kon monteren.
Stel je voor dat je een mooie dame met een lekke band langs de weg kan helpen en je je krik niet bij hebt. Dat wordt helaas geen krikken dan:tonguewink:
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
De krik is geen standaard gegeven zeker niet zonder reservewiel. Merk het bij golfjes ook dat sommige hem dan toch krijgen en andere weer niet. Heb ook niet kunnen ontdekken bij welke wel en niet.
 
Sjouw ook al 2 jaar met een krik en volwaardig reservewiel. Nog nooit gebruik van hoeven maken gelukkig. Wel één keer lekke band aangetroffen toen ik weg wou. Netjes in onderhoud bij de dealer, dus de mobiliteitsservice gebeld. Binnen 30 min zat er een prop op de plek waar een spijker zat.
Maar snap het wel, het geeft wel een fijn gevoel om iets bij te hebben in geval dat je het nodig hebt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Dat is echt geen doen voor mij, hele bagageruimte is dan meteen vol ;)
Met cross climates heb je ook geen wiel over natuurlijk
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: ShaRule
Beste Forumleden

Normaal gesproken zit er alleen een plaksetje in en om je banden op te pompen
Als je de Beats besteld past het volgends de fabriek er niet in
Ik heb er één gewoon bijna nieuw besteld bij een sloperij met reservewiel en krik en sleutel en sleepoog
En ook de piepschuim kussen waar de onderdelen inpassen + schroef om het wiel vast te draaien
Want in het begin kon als optie geen los reserve wiel bestellen via de dealer nu wel dacht ik

Gr Ron
 
Volkswagen  Polo Highline  TSI 1,0 DSG 7 
Hier wel een krik maar geen reserve wiel kerstavond flink staan schelden dat ik hem niet had.
Jullie raden het al lekke band:mad:.
Met die geweldige COMPRESSOR geprobeerd lucht in de band te krijgen kreeg de auto geen mm omhoog (gaatje te groot).
Maar niet die schuimzooi geprobeerd.
Pech hulp vw gebeld na lang heen en weer gepraat u heeft geen recht op mobiliteitsgarantie:mad::mad: nog geen 2 jaar oud 32k km ????
Volgens pipo aan de telefoon is de servicebeurt te laat (display geeft aan over 40 dagen ) volgens hem moest het voor 30k km.
Ze maar wel onder protest de wegenwacht laten sturen €199,00 morgen de dealer maar eens aan z n oren trekken.
Bijna uur wachten op de ww beste man beetje mopperen van kan je niet eens zelf een wiel wisselen:mad::mad::mad: (ja maar ik heb geen wiel).

Uiteindelijk een flinke prop:mad: in de band gekregen maar wel weer op weg:).IMG_0211.JPG
Volgens de monteur had het schuim zo ie zo niet gewerkt gat te groot werkt alleen bij kleine gaatjes .

Ga nu maar snel op zoek naar een thuiskomer (was ik aardig sneller weer op weg geweest) iemand nog iets liggen 18 inch ????
Gaat ook nog wel lastig worden plaats hier voor zit aardig vol accu zit bij de gti ook op deze plek misschien accu naar voren plek daar is leeg ???
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI Reef Blue  2.0 TSI 
  • Wow
Waarderingen: DeeOow
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!