Kras in wielbout gat Boavista velg.

Een tijdje geleden heeft de dealer mijn voorwiel (Boavista) er even afgehaald om een steentje te verwijderen bij m'n remschijf. Nu zit er een kras in 1 van de wielbout gaten.

Mijn vraag; Is het normaal dat er krassen komen in de wielboutgaten bij het demonteren/monteren van de wielen of is dit totaal onnodig? Moet ik hiermee teruggaan?
 
Nee dat is niet normaal, waarschijnlijk is de velg los gehaald met de luchttol. Het kan gebeuren bij het lossen van de wielen, ik zeg er altijd bij dat ze zeer voorzichtig met de velgen om moeten gaan.
 
Ik heb nu 3x de velgen zelf gewisseld en daarbij is er geen schade / krassen onstaan. Tijdens service zijn de velgen er 1x afgeweest en ook daar is niets gebeurd gelukkig.

Bedoel hoezo na verloop vantijd komen de krassen er wel in...das gewoon hoe je er mee om gaat.
 
Is bij mijn Boavista's ook gebeurd. Ze hadden bij mij ook het lood verwijdert met een schroevendraaier. Je begrijpt vast wat er gebeurd was daarna... Overigens is het allemaal gemaakt, behalve de krassen van het losdraaien, daar kunnen ze niets aan doen. Het kwam inderdaad door de schroeftol!
 
lijkt mij niet de normale gang van zaken...dit is gewoon gebruikersschade...
is dit niet een gevalletje van rechtsbijstandverzekering? je zou daarbij je schade kunnen verhalen...of als je nog een foto inclusief datum voordat die schade is gedaan...dan moeten ze de schade wel betalen voor de reparatie
 
Die dingen moet je van te voren melden en bij het ophalen van de auto meteen nalopen. Dan sta je sterk. Als je laterna er mee terugkomt heb je geen poot om op te staan.
 
Ja, proberen waard!

Om maar toch over schade te praten die de dealer maakt.
Mijn vorige polo 9N ging na een week terug bij de dealer met nog geen 600km op de teller vanwege slecht tot geen kontakt van de voor linker knipperlicht.
Om maar niet over de wachtijden te spreken kon ik mijn splinternieuwe 9n die late middag, gewassen en al (wat niet hoefde) weer ophalen.
Tot mijn grote verbazing zag ik dat mijn achterklep dwarsoverlangs gigantisch was gedeukt!!!! :shock: :shock: Schade tot en met.
Ik gillend naar de bali en mij DOODLEUK vertellen dat dit al zo was!
Jongens kom op! Na gehaal en getrek bleek er gelukkig nog wat lak van de rolluik van hun bedrijf te zitten!
Alles voor mekaar gekregen waaronder een nieuwe achterklep.

Wat ik hiermee wil zeggen is, mocht je auto naar de garage gaan alles doornemen en rondlopen met diegene die verantwoordelijk is voor ontvangst.
Wat mij later ook is opgevallen is dat de teller op 600+km stond.

Ik ook heb toen ook weer een les geleerd.
 
Misschien overdreven maar dat is de reden vooraf foto's te trekken van de velgen, staat van de lak, interieur en de bestaande schades.

Dat wellus, nietus spelletje wil je niet hebben als autoliefhebber :geek:
 
Mijn velgen zitten ook vol met krassen in de boutgaten, valt erg op omdat de zwarte lak eraf is. Echter maak ik de gaten nooit schoon zodat remstof de krassen weer zwart maakt ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!