Koude start probleem!

Heb een heel raar probleem! Tijdens dit koude weer wil mijn Polo 6R 's-morgens niet starten. Ik heb er een nieuwe accu in gezet omdat ik merkte dat het nodig was, accu is een Bosch silverline van 53 Ah. Dus een accuprobleem lijkt me uitgesloten. Ook "tikt" de auto niet, dat geluid maakt ie als de accu nagenoeg leeg is. Als ik de auto wil starten hoor ik het geluid van een lopend "motortje" heb NIET gekeken wat er precies loopt. Vanmorgen merkte ik na lang proberen dat als het geluid van dat lopende motortje ophoudt, ik METEEN de auto kan starten! Wie weet wat het kan zijn? Nogmaals, als dat motorgeluidje weg is start ie moeiteloos (zoals een Polo hoort te doen! ;) )
 
Volkswagen  Polo  1.2 60pk 
kunnen 2 dingen zijn:
- zoals @guus6r zegt, de brandstof pomp.
- of, zoals ik denk, de startmotor.

Maar even voor de duidelijkheid:
- Je draait de sleutel om naar "startpositie" en dan hoor je een zoemend motortje?
- Je draait de sleutel om naar "ON" en dan hoor je een zoemend motortje?

Welke van de bovenste 2 opties neem je waar?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
kunnen 2 dingen zijn:
- zoals @guus6r zegt, de brandstof pomp.
- of, zoals ik denk, de startmotor.

Maar even voor de duidelijkheid:
- Je draait de sleutel om naar "startpositie" en dan hoor je een zoemend motortje?
- Je draait de sleutel om naar "ON" en dan hoor je een zoemend motortje?

Welke van de bovenste 2 opties neem je waar?
Ik hoor in BEIDE gevallen dat "motortje/zoemend geluid" METEEN als ik dat geluid niet meer hoor kan ik de auto zonder enig probleem starten.
 
Volkswagen  Polo  1.2 60pk 
Ik hoor in BEIDE gevallen dat "motortje/zoemend geluid" METEEN als ik dat geluid niet meer hoor kan ik de auto zonder enig probleem starten.
Ah, top.

Volgende vraag: Als je de auto start (dus de sleutel door draaid naar de "start" positie, Hoor je de motor dan wel rond draaien op de startmotor (het bekende HICHJAHICHJAHICHJAHICHJAHICHJA-geluid)? Of hoor je dat ook niet?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Haha
Waarderingen: Red-Line en Robin
Ah, top.

Volgende vraag: Als je de auto start (dus de sleutel door draaid naar de "start" positie, Hoor je de motor dan wel rond draaien op de startmotor (het bekende HICHJAHICHJAHICHJAHICHJAHICHJA-geluid)? Of hoor je dat ook niet?
Nee die hoor ik niet, maar zoals ik al zei zo gauw ik het geluidje niet meer hoor start ie probleemloos. Dus denk dat ik het niet in de startmotor hoef te zoeken.
 
Volkswagen  Polo  1.2 60pk 
Nee die hoor ik niet, maar zoals ik al zei zo gauw ik het geluidje niet meer hoor start ie probleemloos. Dus denk dat ik het niet in de startmotor hoef te zoeken.
Even om de babilonische spraakverwarring tegen te gaan, laten we 2 zaken afspreken:
- Starten -> Dit is de motor die ronddraaid met hulp van de startmotor
- Aanslaan -> dit is de motor die "aanslaat" en op eigen kracht draaid

Start jou auto wel? of slaat deze niet aan?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Even om de babilonische spraakverwarring tegen te gaan, laten we 2 zaken afspreken:
- Starten -> Dit is de motor die ronddraaid met hulp van de startmotor
- Aanslaan -> dit is de motor die "aanslaat" en op eigen kracht draaid

Start jou auto wel? of slaat deze niet aan?
Hij is helemaal "dood" tot dat geluid elders in de auto ophoudt. Geluid heeft NIKS met startmotor of motor te maken. Hoop dat het zo duidelijk omschreven is.
 
Volkswagen  Polo  1.2 60pk 
Dat is wel vreemd lang. Je zou eens moeten proberen te achterhalen waar het geluid precies vandaan komt. Als het zo lang zoemt zou dat niet zo moeilijk moeten zijn. Ik denk dat het de opvoerpomp is die het moeilijk heeft en misschien langzaam aan het afsterven is. Even bij je rechter achterwiel luisteren. Daar hangt ongeveer je pomp onder de auto.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Dat is wel vreemd lang. Je zou eens moeten proberen te achterhalen waar het geluid precies vandaan komt. Als het zo lang zoemt zou dat niet zo moeilijk moeten zijn. Ik denk dat het de opvoerpomp is die het moeilijk heeft en misschien langzaam aan het afsterven is. Even bij je rechter achterwiel luisteren. Daar hangt ongeveer je pomp onder de auto.
Dat zal ik morgenvroeg eens doen. Nou start ie zonder enig probleem. Maar zou het ook kunnen zijn dat het brandstoffilter vuil is en dat ie daardoor moeite heeft met het opvoeren? Ik neem aan dat die opvoerpomp brandstof naar de motor pompt?
 
Volkswagen  Polo  1.2 60pk 
Mmm... Ik vraag mij af of dit te maken heeft met een brandstoftoevoer.

In princiepe zal een auto moeten starten, ook als deze geen brandstofdruk heeft. Aanslaan zal deze dan niet meer doen omdat er geen brandstof word ingespoten.
Verwacht persoonlijk niet dat dit te maken heeft met een brandstoftoevoer. Zoals @guus6r zegt, Probeer het geluid eens te localiseren? Zou je dit willen doen terwijl je filmt? Om een video te uploaden op MyPolo zul je deze moeten uploaden op YouTube en daarna een link plakken in je post.

Ik ben heel benieuwd hoe het geluid klinkt en waar dit weg komt.

Mag ik vragen in welke omgeving je woont?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
De auto start toch gewoon nadat t gezoem weg is?
Wil de start motor überhaupt niet draaien zolang je het gezoem hoort?
Omschrijf het nog eens duidelijk.
Hij doet helemaal niks zolang dat gezoem duurt. Binnenverlichting brand ook de dagrijverlichting. En zo gauw dat zoemen ophoud start ie als een trein! Vantevoren is ie echt helemaal dood en doet ie niks. De startmotor geef helemaal geen teken van leven zolang dat gezoem klinkt.
 
Volkswagen  Polo  1.2 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!