Koppelingsprobleem?

Beste,

Sinds een paar weken merk ik dat wanneer mijn auto koud is de koppeling wat slipt/schokt bij het wegrijden. (2 a 3 schokjes) Dit gebeurt zo'n 2 keer als ik in zn 1 moet wegrijden. Schakelen gaat verder soepel en in andere versnellingen geen probleem. En als ik een stukje gereden heb heeft hij dit niet meer. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of bekend voor komt aangezien hij niet slipt bij andere versnellingen en wanneer die wat gereden heeft. Betreft hier een polo 9n3 1.4 80pk uit 2008. Heeft nu net iets meer als 100.000 gelopen. Vindt het wel wat vroeg om bij deze kmstand de koppeling al te moeten vervangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan ook zijn dat je koppeling ontlucht moet worden. Is een simpele en goedkope oplossing. En kan nooit kwaad.

Ik zelf had geen last van slippende koppeling maar wel last van hoog oppakken. Nooit bij stil gestaan dat het met ontluchten opgelost zou worden. Ik ging ervan uit dat het te maken had met slijtage/ouderdom.

Eergisteren werd er bij mijn auto bij het onderhoud ook het remvloeistof vervangen en hebben ze ook de koppeling ontlucht. koppeling pakt nu veel eerder op en schakelt ook veel soepeler.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!