Koffer gaat soms open, soms niet

Wie kan mij helpen?

Sinds enkele maanden gaat mijn koffer soms open, soms niet.
Ik kon geen enkel verband leggen waarom soms wel of juist niet.
Het enigste dat tot een kleine maand geleden wel hielp, was de wagen laten draaien.
Vervolgens ging de koffer meestal wel open. Nu mag de polo draaien of niet, de koffer blijft dicht!

Is er iemand die dit ook meegemaakt heeft? Wat kun je eraan doen?
Werkt het koffermechanisme op luchtdruk? (vacuüm?)
 
Bij mij maakte het stekkertje vanaf de kabelboom geen goed contact omdat er allemaal rommel tussen zat. Schoon gemaakt (ook ff met staalborstel) en ingesmeerd en toen nooit meer last van gehad...
 
ik heb hier ook al enige tijd last van, koffer gaat soms open soms ook niet, wat ik wel heb ondervonden is dat bij mij het mechanisme is wat niet meer fantsoenlijk werkt.
op het momten dat hij niet open gaat en ik duw even tegen het koffer en probeer het dan opnieuw dan werkt hij wel, dus het mechanisme sluit bij mij niet meer constant, je kan ook je koffer open doen en dan sluit je het met je vinger of sleuten en dan kun je zien als het elecktronisch is of gewoon het mechanisme ;)
 
Bij mij is reeds de pomp in de achterklep vervangen, zijn de kontacten eerst gekuist .terug zelfde probleem! Daarna de kontacten vastgesoldeert. Steeds hetzelfde probleem! Soms wel soms niet. De kabelboom bekeken aan de rubber achterklep ,niks aan nog in net en niets beschadigd.IK WEET HET NIET MEER!!!
Wie kan mij helpen?

Sinds enkele maanden gaat mijn koffer soms open, soms niet.
Ik kon geen enkel verband leggen waarom soms wel of juist niet.
Het enigste dat tot een kleine maand geleden wel hielp, was de wagen laten draaien.
Vervolgens ging de koffer meestal wel open. Nu mag de polo draaien of niet, de koffer blijft dicht!

Is er iemand die dit ook meegemaakt heeft? Wat kun je eraan doen?
Werkt het koffermechanisme op luchtdruk? (vacuüm?)
 
ik heb er ook last van, bij mij is het gewoon het mechanisme waar iets mis mee is. op een of andere reden komt die uit zijn slot waardoor je hem er eerst terug moet induwen alvorens je het koffer kunt openen
 
ik heb er ook last van, bij mij is het gewoon het mechanisme waar iets mis mee is. op een of andere reden komt die uit zijn slot waardoor je hem er eerst terug moet induwen alvorens je het koffer kunt openen

ik denk dit gevonden te hebben. Normaal zal uw achterruitsproeier ook niet werken. Het darmpje schiet door het neerklappen van je kofferdeksel van de sproeier. waardoor water op de contacten van het kofferslot komt .
 
Oud topic, maar heb hier ook last van. De doorvoerrubber en bedrading ziet er goed uit, ene keer werkt het prima andere keer weer niet. Achtersproeier was wel stuk, maar gebroken op de doorvoer bij de achterklep, das nu opgelost, maar toch blijf ik af en toe problemen houden.

Beginnen met de microschakelaar te vervangen of zijn er mensen die hier ondertussen meer ervaring mee hebben en dit kunnen aanwijzen?
 
Vandaag de nieuwe microswitch opgehaald bij de dealer, 25 euro (met korting) voor een ding van 1bij1cm.. op veel fora gezien dat dit het probleem kon zijn en zou moeten oplossen. Wellicht handig voor de mensen die hier ook mee stoeien en die geen lekkage hebben oid! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: starsky en Maik
Vandaag de nieuwe microswitch opgehaald bij de dealer, 25 euro (met korting) voor een ding van 1bij1cm.. op veel fora gezien dat dit het probleem kon zijn en zou moeten oplossen. Wellicht handig voor de mensen die hier ook mee stoeien en die geen lekkage hebben oid! :)
Bedankt voor de terugkoppeling @WaMeLiNoS, hier zijn andere waarschijnlijk weer meegeholpen
 
Jazeker! Je hebt onderdeel nummer 1T0 962 103 nodig, dit is hem;

part.jpg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!