Koelvloeistof Polo 6r

FlashredBM zei:
Het is normaal dat er wat koelvloeistof verbruikt wordt in 12000km.

oja ? hoezo kom je daarbij ?

zo ver ik weet word er niet zoveel koelwater verbruikt op die aantal km's. ik heb mijn pas laten bijvullen op 30.000 Km (dat was bij het klein onderhoudje bij VW) en hij was nog niet aan het streepje. :) en die waterkoeling word automatisch bijgevuld normaal gezien af fabriek, die stoppen na een bepaald aantal liters gevuld te hebben.
 
Bas zei:
FlashredBM,

Een motor verbruikt geen koelvloeistof. Dat is onmogelijk. Het verbrandt namelijk niet.

Koelvloeistofpeil zakt alleen door lekkage.

dat meen je niet :(
mijn koelvloeistof zit namelijk ALWEER op 't minimum, na afgelopen zomer bijgevuld te zijn :x
oh en mijn olie peil ook ALWEER, al is de olie zo'n 16000 km geleden bijgevuld :lol:

wordt dus maar is tijd dat ik een flesje olie en koelvloeistof aanschaf, hoef ik de dealer er niet mee lastig te vallen :cool:
 
VW  6R  1.2TDI 
ik had mijn koelvloeistof en olie nooit gecontroleerd na 26.000km pas
dat is bij een 6R BM...toen na 30.000km de grote beurt laten doen

zit nu op 39.000km zal eens kijken wat de oliepeil nu is...koelvloeistof is dat kleine ronde tankje toch links als je de motorkap opent?
 
Die van mij heeft 1 groot koelvloeistof probleem.

Ze hebben nu al drie dingen vervangen (EGR-systeem, 2 buizen) en het probleem is nog steeds niet weg. Koelvloeistofverbruik wordt alleen maar gekker, zit nu al op een liter per week ;)

Vindt het wel slecht dat ze het niet op kunnen lossen.
 
Even voor alle duidelijkheid, een auto in goeie technische staat verbruikt geen koelwater!
En bij koude motor is het peil op minimum juist goed. Zodra de motor warm is hoort het pijl te stijgen tot ongeveer max.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!