Knarsend geluid bij gas geven/loslaten na hevige regenval

Beste allemaal,

Ik ben sinds 2 maanden de trotse bezitter van een polo 9N highline uit 2003. Ik merk nu door de regenval van de laatste dagen dat er regelmatig een kort knarsend/krakend geluid hoorbaar is bij gas loslaten en gas geven. Dit is enkel wanneer het dus geregend heeft. Het gaat na verloop van tijd ook weer weg. Het is ook hoorbaar als ik de cruise control laat versnellen, het zit dus niet in het gaspedaal zelf.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?


Heb bovendien een bonkend/klapperend geluid van de voorwielophanging als ik over klinkers rijd. Las hier al in diverse topics dat dit waarschijnlijk de draagarmrubbers zijn.


Groet Rick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat bonkende/klapperende geluid heb ik dus ook sinds van de week, vooral wanneer de motor koud is en ik het gas loslaat of de koppeling los laat, heel vreemd.
Tis een 9N uit 2004, 1.4 16V 75pk met 185.000 op de teller.
Maar heb jij dat bonkende geluid ook als je je gas loslaat bij een koude motor?
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75pk 
klapperend geluid kan draagarmrubbers of silentblokken van de dempers zelf zijn. door naar de garage te gaan kijken ze waar de speling zit, zowiezo geen al te grote kost.
van je knarsend geluid kan ik je niet helpen.

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
Ja dat denk ik nu dus ook... ik ga binnenkort sowieso even naar de garage want het is tijd voor mijn grote beurt. Ik zal hier wel melden wat er gevonden is. Ik ga overigens niet naar een VW-dealer, die les heb ik al geleerd.
Het heeft volgens mij meer te maken met de koppeling, als ik die loslaat knarst er idd iets, maar meestal is het geluid aanwezig maar soms ook niet, heel vreemd.

Ik lees net ook dat jij het vooral met regen hebt, maar nu je het zegt klopt dat ook wel bij mij. Ik heb het nu al een tijdje niet gehoord maar toen het zoveel regende wel...
Dat geluid begon bij mij trouwens toen ik twee weken terug in Slowakije rond reed met de Polo, zal je altijd net zien dat zoiets begint als je ver van huis bent...
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75pk 
Denk dat het waarschijnlijk niet met het gas te maken heeft bij mij, bij stationair gas geven is het namelijk niet. Wellicht toch een rubbertje ergens in de ophanging ofzo dat knarst.. Naar de stealer ga ik sowieso nooit. Krijgt morgen een kleine beurt en de rubbers van de voorophanging worden gecheckt, wellicht dat de boosdoener nog wordt gevonden. Laat maar weten wat er bij jou uit gekomen is!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!