KM unit niet goed geplaatst, is dit te fixen???

Beste dames en heren,

Een tijd terug was me opgevallen dat mijn km / snelheids unit niet goed in de ruimte is geplaatst waar deze in hoort te zitten. Ik heb rechts onder en rechts boven echt kieren zitten waar je zo in kan kijken, past zo een schroevendraaier tussen. Peluw kan ik gewoon de haken / pluggen ziens waarmee deze unit vast geklikte kan moet worden. En als ik de unit aanraak waar de kier zit kan ik hem zo op en neer bewegen door er op te drukken.

Dit alles viel me op een keer toen ik met zon reed en er een schaduw op viel.

Ik heb daarna aan mijn dealer gevraagd of hij dit kon fixen. Een keer hebben ze zeggen ze de unit losgehaald weer vast gemaakt maar hij zit nog net zo zoals hij zat. Daarna heb ik het weer gevraagd maar ik krijg elke keer de zelfde antwoord terug van ja we hebben dat gedaan meer kunnen we niet doen.

Ik vind dit vreemd want bij andere polo,'s zit dit wel gewoon goed.

Mijn vraag is kan deze unit verwijderd worden en opnieuw terug geplaatst worden nu op een goede manier waar wel alles aansluit????

Heeft iemand hier ervaringen mee??? Is dat een moeilijke klus??? Moet ik gewoon bij de dealer eisen dat dit goed gemaakt word??

Graag jullie gedachten hierover! Ben benieuwd.

Mvg

DrDeathhand
 
precies is zeker niet normaal. Is eigenlijk wel makkelijk zelf los te halen, alleen is het kunststof kapje aan de onderkant zegmaar van de KM teller echt *** los te halen, maar daarachter zitten 2 torx schroefjes en dan komt ie zo los.

Dat kunststof kapje zit met 2 goede klemmetjes vast, met een schroevendraaier voorzichtig wrikken en veel kramp in je vingers lukt het wel.

Heb t al een paar keer zelf gedaan
 
als de dealer het niet wil oplossen ga je gfewoon naar een andere dealer. je hebt 2 jaar garantie van VOLKSWAGEN, dus niet dealer afhankelijk. je kan bij eender welke VW dealer aanspraak doen op je garantie. Hier in België toch
 
Tellerunit eruit halen stelt niets voor. Plastic met rubberflap eraf trekken, twee torx en één stekker achter uit de unit. Maar als ik je zo hoor kan hij weleens verkeerd geschroefd zitten waardoor misschien schade is ontstaan aan de unit.

Zou je uit "goedheid" zelf ff kijken krijg je bij de dealer te horen dat je garantie is vervallen omdat je er zelf aan hebt gerommeld!

NAAR DE DEALER DENK!
 
ik had precies hetzelfde probleem mijn beste vriend. ik kwam er mee bij de dealer en die hadden gezegd dat een mannetje van de pon moest komen en een beslissing maken of het binnen de fabrieksmarge zit. na een paar dagen kreeg ik een telefoon dat ze een complete dashboard hadden besteld omdat het een fabrieksfout bleek te zijn, na 1.5 a 2 maanden moest ik mijn polo achterlaten kreeg ik een gratis leenauto mee. de volgende dag mocht ik mijn polo weer ophalen, tot mijn grote verbazing zag ik op mijn navi dat er iets niet klopte want ik reed op de ringweg a10 in amsterdam en op mijn navi reed ik op het leidseplein :? . ik keek de complete dashboard goed door en zag dat ze op meerdere plekken schade hadden gemaakt. zoals de knopjes van je stoelverwarming enz, ze hebben een schroeferdraaier gebruikt om bepaalde kapjes en knopjes los te halen en erop te zetten op het nieuwe dashboard waardoor er het een en ander was gebroken zoals de kliksysteem van de knopjes enzo. ik helemaal woedend naar de dealer met al mijn papieren en mijn reservesleutel, tussen alle klanten die daar aanwezig waren heb ik alles op tafel gelegd en eiste een nieuwe auto. toen kwam de aftersales manager naar me toe en vroeg of we in zijn kantoortje konden praten. hij had het overlegd met de directeur van de dealer of het mogelijk was om mijn auto in te nemen en een nieuwe te bestellen, maar dat was niet aan de orde. dus kwam hij met een voorstel om zoiezo opnieuw een nieuwe dashboard te bestellen en te monteren met de belofte dat een ervaren monteur eraan zal werken en een vergoeding van al die ellende. ik vroeg hem wat wil je geven, hij zegt een setje winterbanden. maar daar was ik het niet mee eens. ik ga morgen nog langs de dealer om een financiele tegemoetkoming te vragen. de prijs van de winterbanden eisen dus.
autovroon amsterdam is een k*t dealer en veel mensen klagen er over. heb spijt dat ik mijn bleumotion daar heb gekocht. dus conclusie het probleem dat jij hebt is een fabrieksfout dat gewoon in je garantie zit en de dealer is verplicht om het op te lossen. ( bij mij zat die opening ook aan de rechterkant van de teller, ik zag ook dat haakje wat erachter hoort)
 
Beste Serog,

JEetje jij hebt ook wel een boel meegemaakt om zo iets kleins dan, jeetje mina, nou ik heb het probleem nogmaals genoemd en ik moet er binnen kort weer naar toe. Ik ga gewoon ook eisen dat het opgelost word en ook netjes zonder krassen of shit. Het is heel simpel, als in andere autos het WEL netjes zit, en in die van mij NIET dan betekend dat dus dat het bij mijn auto fout zit en dat het opgelost moet worden.

Ik hou je op de hoogte
 
yooo drdreathhand.
afgelopen vrijdag heb ik mijn polo weer opgehaald na 3 dagen bij de dealer onder het mes gezeten te hebben.
ik werd een paar keer uitgenodigd om met de monteur samen te kijken of alles naar wens ging en dat ze alle schade hadden gefixt. hier nog wat daar nog wat en toen was hij klaar. mocht ik hem ophalen, hadden ze nog mijn auto gewassen ook.
dit is het minst wat we konden doen voor de service zij die monteur nog tegen me.
uiteindelijk heb mijn polo terug zoals het hoort, geen schade en de gleuf bij de teller is ook verdwenen. plus voor compensatie heb ik ervoor gekozen voor een gratis beurt voor mijn polo en die van mijn vader. toch nog goed afgelopen. die dealer waar jij hem heb gekocht moet niet stoer praten en gewoon met de pon bellen zodat ze een nieuwe dashboard kunnen bestellen voor je. ik hoor nog van je kerel veel succes!!!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!