Klopsensor storing- Polo 9N3 - HELP

Goedemorgen allen,

Na zelf wat onderhoud te hebben gedaan aan mijn Polo 9N3, 1.4 16v uit 2006, (vloeistoffen, filters, bougies en multiriem/spanrol vervangen) is sinds gisteren het motormanagement lampje gaan branden. Na het uitlezen kom ik op een foutcode P0325. Ofwel, een klopsensor storing...

Het blijft mij een raadsel waarom ik deze foutcode krijg omdat ik hier ver van uit de buurt ben gebleven tijdens het onderhoud.
Nu is mijn vraag of een van jullie hier ervaring mee heeft? En überhaupt een idee hebben waar deze zit en of deze makkelijk te vervangen is?

Alvast bedankt!

Groetjes!
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 
P0325 betekent dat er een storing is in de pingelsensor 1 in circuitbank 1.
De ECU detecteert wanneer deze niet de juiste informatie van de pingelsensor ontvangt.


Oorzaken kunnen zijn

ECU storing
Defecte pingelsensor
Massa probleem in de kabelboom

Ik zou alle kabels onder de kap nazien op beschadigingen.
Misschien toch tijdens het vervangen van de bougies een kabel beschadigd?

Heb je de melding al gereset?
 
P0325 betekent dat er een storing is in de pingelsensor 1 in circuitbank 1.
De ECU detecteert wanneer deze niet de juiste informatie van de pingelsensor ontvangt.


Oorzaken kunnen zijn

ECU storing
Defecte pingelsensor
Massa probleem in de kabelboom

Ik zou alle kabels onder de kap nazien op beschadigingen.
Misschien toch tijdens het vervangen van de bougies een kabel beschadigd?

Heb je de melding al gereset?
Hi Maarten,

Dank voor je antwoord!
Ik heb de melding gereset bij het uitlezen. Echter komt deze weer terug na een paar minuten.

Weet jij of het vervangen van een pingelsensor te doen is? Ik kon 'm zo 1 2 3 niet vinden.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!