Klimaatregelaar veranderen?

Hii ik zit met een groot probleem! (en dat terwijl ik mijn polo nog niet heb...*kuch* :roll: )

Ik heb dus een Highline besteld. Nu was ik van het idee, dat de elec klimaatregelaar hierin zat... Wat blijkt dat dit niet het geval is! Na wat rond te vragen adviseerden ze mij om te bellen naar de garage, en te vragen of ze dit nog konden wijzigen. Wat normaal geen probleem zou mogen zijn omdat het nog lang zou duren voor ze zouden beginnen aan mijn polo vermits deze maar voor eind augustus was.
Na gebeld te hebben naar de garage kreeg ik echt een klomp in mijn maag toen ik hoorde dat het niet meer mogelijk was. Omdat ze hem al ingebracht hadden ofzo iets, en in de loop van volgende week (weken) hem al zouden samen smijten.
Voordeel is wel, zal hem minstens een maand en half eerder hebben dan voorzien... maar toch.
Echt balen! Zit ik nu met die lelijke draaiknoppen :evil:

Nu vroeg ik mij af, of je niet gewoon hem kon ombouwen? De garage zegt dat dit erg moeilijk zal gaan. Natuurlijk zal dit nog niet geprobeerd geweest zijn met de nieuwe polo. Aangezien de meeste wel goed op de hoogste zijn van hen samenstelling.
Verwijt dit wel ook beetje aan de garage zelf, er is mij niks gezegd over 2 mogelijke klimaatregelaars, is maar door hier op het forum te snuffelen dat mijn ogen op die draaiknoppen zijn gevallen. En ik dus ben gaan nadenken wat ik eigenlijk zitten heb...
:(
 
Oei oei, dat is niet zo mooi! Maar ze kunnen zoiets toch nog wel wijzigen in de fabriek??? Zolang er nog niet aan begonnen is is er nog niks aan de hand lijkt me :roll:
 
Jij hebt hem dus met climatic gekocht ipv climatronic, ik heb geen idee of zoiets achteraf te doen is.

Bij een 9n heb ik het wel vaker gezien, maar weet niet in hoeverre dit softwarematig moet gebeuren bij een 6r
 
Highline is voortaan met Climatronic (althans hier in NL), misschien heb je nog geluk. Ombouwen van Climatic (analoog) naar Climatronic (digitaal) is onbegonnen werk. Bij analoge airco bedien je diverse kleppen met de hand (mengsel warm/koud, snelheid, keuze uitstroomrooster), daarnaast mis je een tweetal sensoren (temperatuursensor/uv-sensor), een variabele aircocompressor, plus benodigd: gewijzigde ECU en display. Al met al te duur en te complex met het risico dat het allemaal niet eens werkt.
 
Denk wel dat de garage dat zal gezegd hebben toen ik deze middag belde... Hij leek me erg duidelijk! Geen digitaal... Mocht er wijzigingen zijn voor de highline en de Climatronic dus wel (zoals ik dit dacht) erin zitten zou hij dit toch weten en zeggen?

En eventueel een ouder model erin steken? Niet van de R6...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!