Kleine update en vraagje

Heren en dames,

Even een update en nog wat vragen voor eventuele volgende upgrades aan mijn 6R 1.2 TSI.

Zat gister op Facebook te scrollen en kwam een advertentie tegen voor een setje originele Mallory 17” velgen met 4 goeie zomerbanden (allemaal 5mm+).
Ik dacht deze kans laat ik niet liggen en had ze meteen opgehaald, voor 400,- hadden we een deal en de verkoper had ze er zelfs voor mij op de auto gezet.
Voor zitten nu 2 continentals en achter 2 bridgestones, ben er wel op vooruit gegaan in vergelijking met de Maxxis banden die ik eerst had :)

IMG_9692.jpeg

Moet zeggen dat het er toch wel een stuk sjieker uitziet dan de (best wel slecht) zwart gespoten Boavista’s (ook 17”) die ik eerst had.

Andere upgrades die ik heb laten doen door @dov, super chille gozer, is een originele RCD330, chiptuning en nog een paar andere vcds dingetjes aangepast.

Wel kwam dov bij het uitlezen de melding tegen ‘poor oil quality’

Zaken die ik nog gepland heb staan:
- GTI grill
- Grote beurt: nieuw luchtfilter, nieuwe olie Castrol 5w40, 4 nieuwe remschijven (voor is er iig eentje krom) en remblokken en twee nieuwe schokdempers achter (linksachter is lek)
- Ik zou graag witter licht willen hebben, ook is er 1 groot licht defect, die neem ik dan meteen mee
- Dus ook dagrijverlichting
- Er zitten nu überhaupt geen mistlampen of dagrijverlichting in de onderste lamp
- Op langere termijn wil (of moet, want hij is aardig lek) ik de einddemper vervangen of weghalen en vervangen met een rechte pijp naar de middendemper (kost ook weer wat)
- Interieurverlichting is nu al led maar zijn allemaal een andere kleur (ene is blauw andere wit)
- Ooit een keer verlagen want hij staat nogal hoog op z’n poten, ik denk dus ooit andere veren?

Aardig lijstje dus. Wil eerst de grote beurt uitvoeren, dus eerst luchtfilter en verse olie. Ga daarna wel kijken naar de rest van m’n lijstje…

Ik heb wel wat vragen:
Wat is een beetje een normale prijs voor 4 nieuwe remschijven en twee nieuwe schokdempers achter? Zat te kijken en zag al voor 50 euro per remschijf en ook zo iets voor een nieuwe schokdemper.

Voor de mistlampen moet ik dus nieuwe lampjes hebben, zit nu niks in, komen de lampjes dan inclusief fitting (of hoe je het noemt)? Voor de rest (eigenlijk dus alles behalve de knipperlichten) wil ik dus een wat witter licht hebben, is dit überhaupt mogelijk met halogeen? En heb ik dan onder, naast de mistlampen ook dagrijverlichting zitten? (Want heb wel de H7 lampen)

Verder qua upgrades zou ik het niet weten, iemand nog dingen of kleine dingetjes die m’n auto zouden liften?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 130pk (gechipt) 
Ik vermoed dat, als er geen lampen in zitten, ze er alleen voor de looks zitten. Dan zal er ook geen bedrading liggen om ze überhaupt te laten werken. Even de kappen eraf trekken, unit verwijderen en dan weet je het.
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
  • Leuk
Waarderingen: daanwth
Ik vermoed dat, als er geen lampen in zitten, ze er alleen voor de looks zitten. Dan zal er ook geen bedrading liggen om ze überhaupt te laten werken. Even de kappen eraf trekken, unit verwijderen en dan weet je het.
Dov kreeg wel de melding open circuit bij het checken van de bochtverlichting, dus ga er van uit dat er wel bedrading is.
Kon het niet goed zien maar dacht een kabel te zien hangen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 130pk (gechipt) 
Mooie deal deze velgen ze staan super, hij staat er strak bij zo en goede updates in de planning.
Ja vond t ook een scherpe deal, twee velgen zijn wel ietsje beschadigd, zit een deukje in maar dat zie je eigenlijk pas als je echt dichtbij staat. Voor de rest eigenlijk heel goed nog :)

Persoonlijk vind ik geperforeerde remschijven wel mooi staan. Als je de auto verlaagd kan ik je adviseren om de schokdempers ook te vervangen.

Oeh dat is ook wel een gave om in gedachte te houden! Heb ik daar geen andere remklauwen voor nodig verder?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 130pk (gechipt) 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
Wat betreft remschijven, Zimmermann mooie optie, beetje aan de prijzige kant (net als EBC!) Mocht je iets meer aan de budget-vriendelijke kant willen kan ik je Brembo zeker ook aanraden :)
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
  • Leuk
Waarderingen: daanwth en Sal
Mooie update direct een hele andere auto
Jaa best een verschil al zeg ik het zelf!

@daanwth . Nee, even kijken dat je de zelfde diameter besteld, en ze passen met je originele remklauwen. Zimmermann kan ik je aanraden.
Wat betreft remschijven, Zimmermann mooie optie, beetje aan de prijzige kant (net als EBC!) Mocht je iets meer aan de budget-vriendelijke kant willen kan ik je Brembo zeker ook aanraden :)
Alright Zimmermann voor kwaliteit dus en eventueel Brembo ook een optie. Ken brembo wel en qua prijzen nog te overzien.

Zal dan letten op de diameter, goeie!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 130pk (gechipt) 
Persoonlijk vind ik ebc greenstuf/yellowstuf ect, een hele fijne maar ook goede upgrade.

Remt beduidend beter en je heb met de greenstuf echt heel weinig remstof.

Mijn achterwielen worden momenteel zwarter dan mijn voorwielen(welke de greenstuf hebben)
Kan dit zeker beamen, heb dezelfde blokken (maar dan voor + achter + EBC schijven).
Kortom: Brembo schijven en EBC (Green) klinken als een goede combi voor @daanwth
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
  • Leuk
Waarderingen: daanwth
Heren en dames,

Even een update en nog wat vragen voor eventuele volgende upgrades aan mijn 6R 1.2 TSI.

Zat gister op Facebook te scrollen en kwam een advertentie tegen voor een setje originele Mallory 17” velgen met 4 goeie zomerbanden (allemaal 5mm+).
Ik dacht deze kans laat ik niet liggen en had ze meteen opgehaald, voor 400,- hadden we een deal en de verkoper had ze er zelfs voor mij op de auto gezet.
Voor zitten nu 2 continentals en achter 2 bridgestones, ben er wel op vooruit gegaan in vergelijking met de Maxxis banden die ik eerst had :)

IMG_9692.jpeg

Moet zeggen dat het er toch wel een stuk sjieker uitziet dan de (best wel slecht) zwart gespoten Boavista’s (ook 17”) die ik eerst had.

Andere upgrades die ik heb laten doen door @dov, super chille gozer, is een originele RCD330, chiptuning en nog een paar andere vcds dingetjes aangepast.

Wel kwam dov bij het uitlezen de melding tegen ‘poor oil quality’

Zaken die ik nog gepland heb staan:
- GTI grill
- Grote beurt: nieuw luchtfilter, nieuwe olie Castrol 5w40, 4 nieuwe remschijven (voor is er iig eentje krom) en remblokken en twee nieuwe schokdempers achter (linksachter is lek)
- Ik zou graag witter licht willen hebben, ook is er 1 groot licht defect, die neem ik dan meteen mee
- Dus ook dagrijverlichting
- Er zitten nu überhaupt geen mistlampen of dagrijverlichting in de onderste lamp
- Op langere termijn wil (of moet, want hij is aardig lek) ik de einddemper vervangen of weghalen en vervangen met een rechte pijp naar de middendemper (kost ook weer wat)
- Interieurverlichting is nu al led maar zijn allemaal een andere kleur (ene is blauw andere wit)
- Ooit een keer verlagen want hij staat nogal hoog op z’n poten, ik denk dus ooit andere veren?

Aardig lijstje dus. Wil eerst de grote beurt uitvoeren, dus eerst luchtfilter en verse olie. Ga daarna wel kijken naar de rest van m’n lijstje…

Ik heb wel wat vragen:
Wat is een beetje een normale prijs voor 4 nieuwe remschijven en twee nieuwe schokdempers achter? Zat te kijken en zag al voor 50 euro per remschijf en ook zo iets voor een nieuwe schokdemper.

Voor de mistlampen moet ik dus nieuwe lampjes hebben, zit nu niks in, komen de lampjes dan inclusief fitting (of hoe je het noemt)? Voor de rest (eigenlijk dus alles behalve de knipperlichten) wil ik dus een wat witter licht hebben, is dit überhaupt mogelijk met halogeen? En heb ik dan onder, naast de mistlampen ook dagrijverlichting zitten? (Want heb wel de H7 lampen)

Verder qua upgrades zou ik het niet weten, iemand nog dingen of kleine dingetjes die m’n auto zouden liften?
Hoe vind je 17" inch rijden? En heb je tips bij het zoeken voor velgen want ik zie niks liggen voor die prijs
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: daanwth
Hoe vind je 17" inch rijden? En heb je tips bij het zoeken voor velgen want ik zie niks liggen voor die prijs
Ik had hiervoor ook al 17”, dus kan niet precies zeggen hoe het precies rijdt tegenover 16 of 15. Moet wel zeggen dat je met banden van 40 wel erg veel ‘voelt’ van de weg, gok met 45 banden dat t dan al minder is of met 16” velgen en dikkere banden. Rijd verder prima en super scherp. Brandstofverbruik is nog steeds netjes, rij vaak op snelweg wel 6.5L/100km met af en toe wel 130/u. Kan dus nog stuk minder zijn als ik netjes 100/u zou rijden ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 130pk (gechipt) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!