Klapsleutel montage.

Hallo, ik heb een polo 6r Bluemotion uit 2011.
ik had 2 losse sleutels erbij met ieder een los zwart kastje om de portieren mee te kunnen openen op afstand.
nu wil ik alleen een klapsleutel bestellen, is dit mogelijk? Omdat ik de auto al op afstand kan openen?
de dealer zei dat ik die sleutel niet zomaar kon bestellen op chassisnummer omdat die dan een normale sleutel aangeeft.
Wie heeft hier ervaring mee en wat te doen? Alvast bedankt!
 
Misschien ligt het aan mij, maar ik snap je vraag niet helemaal geloof ik. Je hebt nu twee klapsleutels (je hebt het over zwarte kastjes), en je wil er een derde bijbestellen? Maar dan snap ik je opmerking niet dat je nu alleen een klapsleutel wil bestellen, of wil je alleen het metalen onderdeel van de sleutel los bestellen?

Maar misschien bedoel je dat je nu twee normale niet inklapbare sleutels hebt en er nu een klapsleutel bij wil. In dat geval zou ik het vreemd vinden als de dealer zegt die niet te kunnen bestellen omdat bij je auto een niet inklapbare sleutel zou staan geregistreerd. Voor zover ik weet is het enige verschil tussen die inklapbare en niet-inklapbare de prijs en is er geen reden waarom je dat type sleutel niet zou kunnen bestellen.

[edit] Ik geloof dat ik je nu begrijp. Je hebt twee niet-inklapbare sleutels zonder afstandsbediening, en de vorige eigenaar heeft er een aftermarket systeempje ingezet voor het openen op afstand, en daar heb je die twee kastjes voor.

Ik heb er niet veel verstand van, maar ik denk inderdaad dat het niet mogelijk is een origineel VW sleutel met afstandsbediening te gebruiken, die zal neem ik aan niet compatible zijn met dat aftermarket systeem waarvoor je die kastjes hebt. En je Polo zal geen originele VW ontvanger hebben waarop die sleutel zou kunnen werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien ligt het aan mij, maar ik snap je vraag niet helemaal geloof ik. Je hebt nu twee klapsleutels (je hebt het over zwarte kastjes), en je wil er een derde bijbestellen? Maar dan snap ik je opmerking niet dat je nu alleen een klapsleutel wil bestellen, of wil je alleen het metalen onderdeel van de sleutel los bestellen?

Maar misschien bedoel je dat je nu twee normale niet inklapbare sleutels hebt en er nu een klapsleutel bij wil. In dat geval zou ik het vreemd vinden als de dealer zegt die niet te kunnen bestellen omdat bij je auto een niet inklapbare sleutel zou staan geregistreerd. Voor zover ik weet is het enige verschil tussen die inklapbare en niet-inklapbare de prijs en is er geen reden waarom je dat type sleutel niet zou kunnen bestellen.

[edit] Ik geloof dat ik je nu begrijp. Je hebt twee niet-inklapbare sleutels zonder afstandsbediening, en de vorige eigenaar heeft er een aftermarket systeempje ingezet voor het openen op afstand, en daar heb je die twee kastjes voor.

Ik heb er niet veel verstand van, maar ik denk inderdaad dat het niet mogelijk is een origineel VW sleutel met afstandsbediening te gebruiken, die zal neem ik aan niet compatible zijn met dat aftermarket systeem waarvoor je die kastjes hebt. En je Polo zal geen originele VW ontvanger hebben waarop die sleutel zou kunnen werken.



Ik heb 2 losse sleutels met 2 externe kastjes erbij, ik weet niet of die origineel zo was, ik heb geen klapsleutels.
ik heb wel centrale deur vergrendeling maar ik wil nu een klapsleutel zonder externe kastjes die los aan me sleutelbos hangen.
 
Ik heb 2 losse sleutels met 2 externe kastjes erbij, ik weet niet of die origineel zo was, ik heb geen klapsleutels.
ik heb wel centrale deur vergrendeling maar ik wil nu een klapsleutel zonder externe kastjes die los aan me sleutelbos hangen.
Je kan de hele aftermarket afstandsbediening vervangen door een set met klapsleutels.

Maar deze moet geschikte sleutelbaarden hebben die door een sleutelboer geslepen moeten kunnen worden aan de hand van de originele sleutels. Zorg eerst dat je een adresje van de sleutelboer hebt, want niet elke sleutelboer kan dit en vaak zijn er hoge kosten aan verbonden.

Als je een beetje handig bent, kan je ook de bestaande sleutelbaard zelf aanpassen zoals hier:
301 Moved Permanently

De transponder kan je overzetten van de oude naar de nieuwe sleutel zoals ook hierboven beschreven.

[edit]
Bij mijn vorige auto had ik dezelfde situatie, maar al met al vond ik het teveel moeite en heb het uiteindelijk maar zo gelaten.
 
Ik denk niet dat de sleutelbaarden het probleem zijn. Het systeem dat bij hem is ingebouwd lijkt een standaard aftermarket setje dat uitsluitend bedoeld is om de deuren te ontgrendelen, VW zelf heeft namelijk geen losse kastjes, maar alleen in sleutels ingebouwde afstandsbediening. In een vlaag van overmatige zuinigheidsdrang heeft VW Polo's 6R afgeleverd waarbij standaard geen afstandsbediening zat, onbegrijpelijk in deze tijd, en daarom heeft de vorige eigenaar dit via een apart setje waarschijnlijk achteraf ingebouwd. Deze setjes zijn voor zover ik weet echter niet compatible met een VW sleutel met afstandsbediening.

Los van de relevantie van die 'sleutelbaard' zal een sleutel moeten worden geprogrammeerd wil je de auto überhaupt ermee kunnen starten. Volgens mij kan je dat niet bij een sleutelboer laten doen, laat staan dat deze VW sleutels mogen reproduceren. Je bent dus aangewezen op het bestellen en laten programmeren van zo'n sleutel bij je VW dealer als je een sleutel wil die èn je deuren op afstand ontgrendeld, èn waarmee je je auto kan starten.

M.a.w. als je een originele VW klapsleutel met afstandsbediening wil gebruiken op je Polo zal je die aftermarket receiver moeten laten vervangen door een originele VW receiver. Je zal het moeten navragen bij je dealer, maar ik denk dat het achteraf inbouwen van deze installatie (om daarmee dus ook een VW klapsleutel te kunnen gebruiken), plus de aanschaf van de sleutel zelf waarschijnlijk een zeer kostbare zaak is.

Omdat een sleutel geprogrammeerd moet worden wil je je auto ermee kunnen starten is er voor zover ik weet ook geen mogelijkheid om te gaan voor een niet-originele sleutel die zowel ontgrendeld en waarmee je de auto kan starten.
 
Had je deze handleiding al gezien ? Waarschijnlijk heb jij een soortgelijk aftermarket setje met losse kastjes die je helemaal zou kunnen vervangen door een setje met klapsleutels.

http://forum.mypolo.nl/polo-6r-6c/8039-[how-][6r][interieur]-inbouwen-afstandbediening-cv.html
nee ik heb gewoon een polo comfortline, inclusief comfort module waar al een handzendee in was geprogrammeerd, alleen de vraag was of ik van een 2 delige sleutel naar een klapsleutel kon? Want ik heb nu een sleutel met een kastje wel origineel. Want ik heb al van alles geactiveerd via de vcds. En kan ook zien dat er een handzendee aangemeld was. onder welke frequentie mijn sleutel werkt? Is dat 434 MHz of een 315 MHz ?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!