kilometerstand uit boordcomputer te vogelen

kun je een km stand uit de boordcomputer toveren? Ik weet nog van mijn Alfa 147 dat in de boordcomputer ook een km stand werd opgeslagen. Als het goed is komt die overeen met de km teller.

Kan dit ook bij de Polo? Waarom ik dit vraag: op NAP is in 2007 de km stand van 91000 naar 123000 gegaan. Daarna weer naar 93000. Het verloop van de km stand lijkt verder wel te kloppen...maar voor de zekerheid......
 
Het ligt eraan hoeveel maanden er tussen zitten. Was je Polo op jaar 1 nog 91.000km en in jaar 2 123.000 dan vind ik dat totaal niet gek op jaarbasis, ga je dan in jaar 3 naar 93.000 dan zou je in twee jaar tijd maar 2.000km gereden hebben, stel je gebruikt hem als boodschappen wagen dag rij je nog meer.

Als het berust op mijn bovenstaande tekst dan stinkt het zaakje :evil:
 
Multistrada zei:
Snap je vraag niet helemaal. Ben jij eerste eigenaar of tweede? Wat is eigenlijk het probleem?Wie heeft de fout gemaakt?


ben niet de eerste eigenaar. In 2007 is de km stand van 91000 naar 123000 gegaan (volgens NAP), daarna naar 93000. Omdat het verloop niet consistent is kan er geen NAP aangevraagd worden. Ik kreeg echter een vreemd gevoel van binnen...
Bij Alfa kun je de bodycomputer uitlezen en dan de km stand uitlezen. Zo kun je gesjoemel met de km teller achterhalen (of de bodycomputer moet vervangen zijn).
 
ik weet niet of je de wagen al overgekocht hebt van die persoon maar dit zaakje lijkt me iets te vaag...van 123.000 naar 93.000 is een beetje raar en dat in jaar 3?
Volgens mij als je het via NAP checkt en ze vinden een breuk in KM stand dan word dit toch vermeld? of hoe zit dat?
 
KYC zei:
ik weet niet of je de wagen al overgekocht hebt van die persoon maar dit zaakje lijkt me iets te vaag...van 123.000 naar 93.000 is een beetje raar en dat in jaar 3?
Volgens mij als je het via NAP checkt en ze vinden een breuk in KM stand dan word dit toch vermeld? of hoe zit dat?

ik was bij een dealer ivm inruil. Toen hij het kenteken intoetste in NAP bleek sprake van een trendbreuk. Dus het overzicht dat ik gaf. De koper/dealer denkt dat sprake is van een foutief ingevoerde stand...maar goed...de auto met NAP verkopen kan dus niet. Of degene die destijds in 2007 dan blijkbaar de foutieve stand heeft ingevuld moet dan corrigeren..
Vandaar mijn vraag.
 
Maar in 3 jaar tijd naar 93.000km is toch totaal niet juist? Kan je anders niet even een het overzicht inscannen en bepaalde zaken wegstrepen, dan krijgen we een beter overzicht. Maar ik vind het een "goedkope" verklaring dat verkoper zegt dit is een foutieve invoer het verschilt namelijk nogal 9x.xxx of 123.000 en daarnaast zou hij dat uit moeten zoeken en niet jij lijkt mij!
 
al met al ik denk dat je er gewoon vanuit moet gaan dat er mee gesjoemeld is...zou de dealer daar toch op aanspreken
want als je de auto weer wilt verkopen dan kan je hem niet NAP goedgekeurd verkopen...sommige maken daar geen probleem van maar de meeste mensen vragen daar wel naar
 
ik ga in ieder geval met de verkoper bellen. De auto is aangeboden met NAP. Dat staat standaard bij de auto's die ze aanbieden op de site. Een formulier met NAP krijg je niet. Dat is dan ook weer dom van mij, om daar niet om te vragen.

Volgens de dealer waar ik m zou inruilen is het goed mogelijk dat men in 2007 per abuis een foutieve stand heeft ingeklopt. Maar dit is een aanname.
Assumption is the mother of all fuck ups, zeg ik dan maar.

Om dat recht te breien moet degene die de -mogelijk- foute stand heeft ingevoerd, dit bij NAP corrigeren. Dat gaat natuurlijk nooit meer gebeuren...

Al met al beleven wij nog geen plezier aan de Polo.
 
ben vandaag bij de verkoper langs geweest. Alle onderhoudshistorie is opgevraagd en nagelopen. Zoals het nu staat is er door een garage een onjuiste stand ingevoerd. Gevalletje tikfout, zeg maar.

De verkoper gaat via NAP die onjuiste stand laten corrigeren. Hij kan dat alleen met "bewijsmateriaal" doen, dus ik ga er van uit dat de stand betrouwbaar is.
 
Fludizz zei:
Wat natuurlijk ook kan is dat de vorige eigenaar er een nieuw tellerhuis van de sloop ingefietst heeft en deze niet op de correcte stand gezet heeft...

Sorry maar daar geloof ik dus niks van.
Als je al zo handig ben om het tellerhuis er uit te krijgen dan ben je slim genoeg om de km stand ook gelijk goed te zetten.
En wat betreft de km stand die heb je in 2 tellen verandert.
 
ik heb de stand aan de hand van het overzicht NAP bekeken. In 1 maand (maand november) in 2007 is de stand van 91000 naar 122000 gegaan. In december 2007 is de stand teruggegaan naar 92500 km.
Ik neem aan dat hier dus sprake is van een tikfout door een garage.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!