Killer Audi A1 Quattro

Jammer van de dakspoiler, die mag wel iets subtieler, maar verder mijn favoriet. Ben benieuwd of de supersport stoelen hier standaard al in zitten.

Helaas ging een normale 122pk A1 S-tronic al ruim over het budget heen, dus deze gaat zeker niet lukken. Eerst de Polo maar eens oprijden dus ;)
 
Enige "nadeel" in mijn ogen is het misleidende Quattro label. Hoorde deze week aan de koffietafel bij HulsenTurboTuning vallen dat er geen Quattro-systeem onder zit, maar een Haldex-systeem zoals VW die gebruikt. Oftewel hogere storingsgevoeligheid en lagere betrouwbaarheid :(
Zelfde verhaal bij de RS3, ook een Haldex eronder ipv Quattro.
 
bij quattro denk ik aan

NewAudiQuattroConcept2011-1.jpg


:lol:
 
Jarno zei:
Enige "nadeel" in mijn ogen is het misleidende Quattro label. Hoorde deze week aan de koffietafel bij HulsenTurboTuning vallen dat er geen Quattro-systeem onder zit, maar een Haldex-systeem zoals VW die gebruikt. Oftewel hogere storingsgevoeligheid en lagere betrouwbaarheid :(
Zelfde verhaal bij de RS3, ook een Haldex eronder ipv Quattro.

De Quattro systemen wat jij bedoelt komt van Quattro gmbh af. Het toepassen hiervan zou echter gekkenwerk zijn, omdat de meerprijs wat je er voor betaald ook een stuk hoger zou liggen. Daarom zie je het ook enkel bij de grotere/duurdere wagens. Toevallig weet jij het en nu ik en anderen ook. Maar denk dat dit niet de reden zou zijn, waarom er niet gekozen zou worden voor de audi. Bij quattro denken de meeste aan vierwielaandrijving.

En om eerlijk te zijn kan je voor het bedrag wat de audi zal moeten kosten ook een Golf 6R halen of een Scirocco type R. Maar dat is weer een kwestie van smaak.
 
ErDamn zei:
Jarno zei:
Enige "nadeel" in mijn ogen is het misleidende Quattro label. Hoorde deze week aan de koffietafel bij HulsenTurboTuning vallen dat er geen Quattro-systeem onder zit, maar een Haldex-systeem zoals VW die gebruikt. Oftewel hogere storingsgevoeligheid en lagere betrouwbaarheid :(
Zelfde verhaal bij de RS3, ook een Haldex eronder ipv Quattro.

De Quattro systemen wat jij bedoelt komt van Quattro gmbh af. Het toepassen hiervan zou echter gekkenwerk zijn, omdat de meerprijs wat je er voor betaald ook een stuk hoger zou liggen. Daarom zie je het ook enkel bij de grotere/duurdere wagens. Toevallig weet jij het en nu ik en anderen ook. Maar denk dat dit niet de reden zou zijn, waarom er niet gekozen zou worden voor de audi. Bij quattro denken de meeste aan vierwielaandrijving.

En om eerlijk te zijn kan je voor het bedrag wat de audi zal moeten kosten ook een Golf 6R halen of een Scirocco type R. Maar dat is weer een kwestie van smaak.

Ik ontken ook niet dat het geen mooie auto is, en dat een 4-wiel Haldex altijd nog leuker rijd dan een FWD (is in ieder geval mijn mening), maar ik vind het label Quattro domweg misleidend, aangezien de pure fanaten er direct inderdaad Quattro GmbH achter denken, terwijl dat niet zo is. Dat vind ik zelf jammer, maar neemt niet weg dat het een bom van een wagentje is deze A1 ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!