Katalysator vervangen VW Polo 9n 1.4 16v 55kw 2003

Beste lezers van MyPolo,

Is het mogelijk de katalysator van me Polo 9n 1.4 16v 55kw 2003 er tussen uit te halen en deze te vervangen voor RVS pijp? Aangezien de Polo is voorzien van 2 [FONT=Verdana, Lucida, Arial, Helvetica, sans-serif]katalysators en een vlam demper. Zo het ideaal zijn 1 katalysator met de midden demper te vervangen en de eind demper vervangen. Ben alleen bang dat de [/FONT]lambda's me zullen dwarsbomen. Wie heeft hier ervaring mee? Zou je het aanraden of juist afraden. Gaan namelijk ook veel verhalen rond dat de 1.4 16v 55kw 2003 beetje de zwakke schakel is in de Polo familie en dus zeer weinig kan hebben.
Alvast bedankt voor het lezen. Hoor het graag.

Mvg,
 
Ik rij ook met 1 katalysator rond aangezien die los lag dus erg trilde!
Ik kwam net op een uitstoot van 0.20 dus echt wat maximaal is!

Je kan beter na de kat iets doen met je uitlaat daar heb je geen problemen mee heb mijn middendemper ook weggehaald en klinkt wel grappig maar het was een goedkoop stuk buis dus dat hoor je ook wel een beetje!
 
Dat gaat hem niet worden. Is namelijk een afkeurpunt. Als er vanaf fabriek er 2 katalysatoren onder zitten, dan moet met de APK beide aanwezig zijn icnl de lambda sensoren
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Zolang hij de waardes haal hoefd het niet naar mijn weten mijn auto kwam er zo doorheen!

1 kat leeggehaald en de ander nog op zijn plek en je ziet ook dat hij leeg is gehaald stukje eruit geslepen en weer op zijn plek gelast!
 
Zolang hij de waardes haal hoefd het niet naar mijn weten mijn auto kwam er zo doorheen!

1 kat leeggehaald en de ander nog op zijn plek en je ziet ook dat hij leeg is gehaald stukje eruit geslepen en weer op zijn plek gelast!

31 december 1992, die zijn uitgerust met een
emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een
katalysator en een lambdasonde dient het
emissiebestrijdingssysteem goed te werken. De
goede werking ervan wordt beoordeeld aan de hand
van het gehalte koolmonoxide van de uitlaatgassen,
alsmede aan de hand van een op grond van de
samenstelling van de uitlaatgassen berekende luchtbrandstofverhouding.
Hierbij is het bepaalde in
Aanvullende permanente eisen,
artikelen 40, 42 en 43, van toepassing.
Wijze van keuren:
Visuele controle


Of te wel je hebt geluk gehad.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!