Kap achter modderkuip

Ik ben een freak als het gaat om vreemde geluiden in mijn auto. (Polo 9N3)
Zo hoorde ik al een tijdje een heel zacht geklik ergens uit de buurt van de handrem komen.

Ik kwam er achter dat het uit het gordel-vastklik-ding (waar je je gordel in klikt en ontgrendelt) kwam. Een hele geruststelling :)

Nu hoor ik rechtsvoor ook heel zacht een bijgeluid. Als ik gas geef, dus snelheid maak, dan hoor ik een zachte klik. Laat ik vervolgens gas los, dan hoor ik een zachte klak. Een beetje alsof er een relais klikt. Helaas niet altijd, maar wel regelmatig.
Dus heb ik het dashboardkastje verwijderd en ben weer gaan rijden. Nog steeds was dat geluid aanwezig.

Toen dacht ik eens de modderkuip bij het rechter voorwiel los te halen. Daarachter zit een plastic kap die weleens de boosdoener kan zijn. Ik zal proberen te omschrijven waar die zit:
Achter de modderkuip zit dus een zwart plastic ding. Hij loopt van onderaan naar boven. Ongeveer tot raam hoogte. Het lijkt er op dat het iets is om wind of vocht weg te geleiden van de deur ofzo.
Deze kap zit dermate los dat ik denk dat deze beweegt en dat getik/geklik veroorzaakt. De bovenkant van die kap heeft een soort lipje wat aan de binnenkant van het voorscherm lijkt te moeten vallen. Echter krijg ik dat niet voorelkaar doordat je er slecht bij kan.

Nu heb ik 2 vragen:


  • Weet iemand uberhaupt wat ik bedoel en wat het is?
  • Herkent iemand mijn klacht/probleem?

Nogmaals, ik weet dat ik misschien een zeikerd ben, maar als iemand een tip/suggestie heeft dan hoor ik het graag!
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!