Kan dit het oliefilterhuis probleem zijn?

H11

Bekend lid
559
1
128
57
Van de week even een blik geworpen op het motorblok en er bleek olie op de dop van t oliefilter te zitten heb het schoon gemaakt.

Vandaag weer gekeken. Weer olie op de oliefilterdop en onderaan(bij het rode streepje) lag er een klein beetje koelvloeistof.

Zou het probleem kunnen zitten in het oliefilterhuis?

En is er misschien iemand in de omgeving van rotterdam-brabant of limburg die met me mee zou kunnen kijken?
 

Bijlagen

  • 7E4EA90C-C77E-42FF-A1DC-ADCB2394AE6C.jpeg
    7E4EA90C-C77E-42FF-A1DC-ADCB2394AE6C.jpeg
    382.4 KB · Weergaven: 75
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Ik heb deze recent ook vervangen. Lekt vrij snel ook de koeler of het oliefilterhuis. Check ook je koelvloeistof en peil je olie regelmatig. Ik zou het voor de zekerheid toch vervangen. Onderdeel is niet super duur alleen zit wel veel arbeidstijd op.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Het is snel gegaan eigenlijk van vrijwel geen olie verbruik tot dat ik nu wel merk dat er wat verloren gaat.

Zal sws een update geven, wat het uiteindelijke probleem was.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Ga hem bestellen, alleen wie weet welke ik van de 2 nodig heb?

bij de eerste zijn de afmetingen: 110 x 70 x 51 mm
bij de tweede: 110 x 70 x 53 mm


 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
ja dat zou maar zo eens kunnen, het is wel een zwak puntje aan het worden van deze motoren.
Mooi balen dan, wilde toen eigenlijk een Seat Altea kopen daar spoot de olie eruit bij dat plastic huis.. Was alleen heel moeilijk om erbij te komen. Maar vond de staat van de auto niet goed genoeg voor het werk.. Hoop dat die bij mijn polo dan nog wel even mee gaat.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
De garage heeft wel een toevoeging toegevoegd aan het koelsysteem voor preventie voor toekomstige lekkages en reiniging. Alleen mijn koelvloeistof is nu donkerbruin door het goedje. Wordt weer rood of blijft het zo?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Weet je ook wat ze hebben toegevoegd? Klinkt als een soort van stopleak.... En geloof me: dat wil je NIET in je koelsysteem hebben!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Het was dit product, maar het kan toch niet zo zijn dat zo een product verkocht en gebruikt word, als het je koelsysteem verkracht?
 

Bijlagen

  • 5D4D3AD1-084B-4E6E-BD69-584DF9DDE29E.jpeg
    5D4D3AD1-084B-4E6E-BD69-584DF9DDE29E.jpeg
    18.3 KB · Weergaven: 20
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Als je KVS wilt gaan vervangen, doe dan meteen dat oliefilterhuis/oliekoeler mee vervangen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik pak deze topic maar ff inplaats van een nieuwe aan te maken.

Vandaag begon de polo flink koelvloeistof eruit te gooien. Bij het checken ervan is de lekkage bij het oliefilterhuis te vinden. Om zeker te zijn wordt het systeem nog onder druk gezet. Alleen wetende dat dit onderdeel een probleem is bij de 1.2 tdi’s, neem ik aan dat die vervangen moet worden.

Aangezien ik dit zelf ga doen was ik gaan speuren naar het onderdeel. Nu heb ik er twee gevonden, heeft iemand een idee welke de juiste is?


 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
Ik pak deze topic maar ff inplaats van een nieuwe aan te maken.

Vandaag begon de polo flink koelvloeistof eruit te gooien. Bij het checken ervan is de lekkage bij het oliefilterhuis te vinden. Om zeker te zijn wordt het systeem nog onder druk gezet. Alleen wetende dat dit onderdeel een probleem is bij de 1.2 tdi’s, neem ik aan dat die vervangen moet worden.

Aangezien ik dit zelf ga doen was ik gaan speuren naar het onderdeel. Nu heb ik er twee gevonden, heeft iemand een idee welke de juiste is?


Gefikst heb de juiste kunnen vinden op originele onderdeelnummer.

De oude was goed naar de klote. Zie de foto maar, was zowat geen randje meer over. :tearsofjoy:
 

Bijlagen

  • 71D5A6F5-8905-46A3-B4B4-848D22BABDBD.jpeg
    71D5A6F5-8905-46A3-B4B4-848D22BABDBD.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 27
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!