Kachel ventilator

Kan iemand mij wegwijsmaken waar de kachelventilator zich precies bevind en hoe ik hem kan bereiken en de weerstand ?
Ik krijg met de clima de ventilator niet werkend en vermoed dat de motor of weerstand stuk zijn.
 
Volkswagen  Polo 9N, 9n3 cross & 6N2  BBY,BUD & AUA 
Volkswagen  Polo 9N, 9n3 cross & 6N2  BBY,BUD & AUA 
ja goed bij mij deed niks het meer de ventilator draait zeer stroef blijkbaar en de regelaar zal misschien we daarom naar de kloten zijn en daarnaast heb ik climatronic en zijn de regelkleppen ook niet goed werkend meer, ook die moeten worden vervangen...
 
Volkswagen  Polo 9N, 9n3 cross & 6N2  BBY,BUD & AUA 
Dat is 3jr geleden toen gebeurd. Ik heb toen niet alleen de regelaar maar ook de motor moeten vervangen. Dia draaide heel stroef. Durf eerlijk gezegt niet meer uit me hoofd te zeggen hoe ik dat heb gedaan toen der tijd. Herinner me wel dat het eigenlijk best simpel te doen was, maar dat was een 9N model en geen 6R. Draaid tot op heden nog perfect. Alleen de regel kleppen doe ik niks meer aan. Dat is me teveel werk en binnenkort gaat deze polo toch weg.
 
Volkswagen  Polo 9N, 9n3 cross & 6N2  BBY,BUD & AUA 
En was het lastig om de regelaar uit te bouwen en hoe heb je dat precies gedaan?

Handschoenvakje uitbouwen, daarachter zit je fan. (opletten met verlichting en eventueel de slang als je handschoenvak verkoeling hebt)
Met een beetje moeite kan je hem eruit halen, onderste balkje een beetje omlaag duwen,
Misschien kan je zelfs bij de weerstand zonder de fan eruit te halen, het is voor mij ook al een 3 jaar geleden dat ik dat gedaan heb bij een 6R.

Schroefjes van het handschoenvakje zijn volgens mij Torx maat 6, die voor fan weet ik zo niet meer maar kan ook 6 zijn, misschien 8
Onderin zitten er 3 of 4, dan kan je de afdekking wegklappen, daarachter zitten ook schroeven die het kastje op de plek houden.
Kastje open zitten er bovenin ook nog 3, en ik dacht erin ook nog 2.
Maar wijst zich vanzelf als hij niet loskomt.

Weet niet zeker of aan de zijkant ook een schroef zat, klepje aan de zijkant waar de deur tegen het dashboard komt met je sleutel of een plastic tooltje loswippen.

Succes (er zijn ook diverse YT filmpjes van)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!