kachel blaast harder als ik achteruit rij polo 6r (2010)

Hallo allemaal

Als ik met mijn polo achteruit rij (ook al staat tie alleen al in achteruitrijversnelling) gaat mijn kachel harder blazen
Enig idee hoe dit mogelijk is , ook heb ik dezelfde probleem met beslagen ruiten zoals zovelen ook nog niet echt een oplossing erover gehoord wie kan me tips geven
 
Als je achteruit rijd, dan gaat je ventilatie automatisch op binnen circulatie, om zo te voorkomen dat er uitlaatgassen je auto in komen ;)
Dat klinkt als het harder blazen, maar zelf heb ik nog nooit gemerkt dat de ventilator dan daadwerkelijk harder gaat blazen ;)

Ik heb overigens een climatic.
 
VW  6R  1.2TDI 
@Yoky,

Dat klopt. Heel toevallig viel me dat vanmiddag ook op. Omdat ik nogal aan het zoeken ben naar mijn probleem met de kachel [zie mijn ander topic] viel me op dat tijdens het achteruitrijden de ventilator naar maximaal ging. Omdat ik een climatic heb zag ik op het display dat de ventilator streepjes op maximaal stonden. Bij mij gaat hij dus ook maximaal blazen in tegenstelling tot bij gewoonjan heb ik niet het idee dat hij op binnen circulatie regelt.
 
Hallo allemaal

Als ik met mijn polo achteruit rij (ook al staat tie alleen al in achteruitrijversnelling) gaat mijn kachel harder blazen
Enig idee hoe dit mogelijk is , ook heb ik dezelfde probleem met beslagen ruiten zoals zovelen ook nog niet echt een oplossing erover gehoord wie kan me tips geven

Bij mijn 9n3 was dit ook zo maar idd is dit binnencirculatie dat klinkt alsof hij op max staat maar dit is niet zo. Nu merk ik het bij mij 6R niet zo erg ik heb ook clima ?
Voor beslagen ruiten (voor neem ik aan) kun je het beste een x met een speciale voorruit doek overheen (halfords) en de kachel op het standje met de voorruit zetten.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!