Kabeldoorvoer Achterdeurspeakers Polo Optive 5 deurs 2007

Richard29

Nieuw lid
Hallo allemaal

Sinds vorige week trotse bezitter van Polo Optive grijs 5 deurs van 2007.
Ik heb alleen geluid voorin en wil ook graag speakers plaatsen in de achterdeuren.
Ik heb op internet al gezien hoe je de deur moet demonteren om de speakers te kunnen plaatsen.
Het probleem is het trekken van de kabels naar de achterdeuren.
De dorpels zitten muurvast,ik kan ze niet iets opwippen om de kabel eronder te prutsen.
Ook lijken de dorpels aan de binnenzijde te zijn verlijmd met de vloerbedekking.
Ook het kunststof gedeelte wat na de dorpel omhoog loopt zit heel vast.

Iemand ervaring hier met het trekken van kabels in een Polo 9n3?
Hoe heb je dat gedaan?

Alvast bedankt,

Richard

Ik heb dit zelf ook gedaan.

De rechterdorpel losgemaakt, hier beide kabels onder gelegd.
Aan de achterzijde, onder de achterbank zat mijn dorpel met een klik mechanisme vast als ik het me goed herinner.
De kabel voor mijn linker deur heb ik onder de achterbank bekleding door getrokken.
Hier ook de dorpel los gewipt. Ging eenvoudig.

Maar het middelste gedeelte (onder de gordel zal ik maar zeggen) vond ik een stuk lastiger.

Waar woon je? Wellicht kan iemand je helpen.

Groeten,

Martijn

Volkswagen  9N3 
Heb het recent ook nog de dorpels losgehad om bekabeling voor de subwoofer te leggen. Ging als niets.
Ook zit er onder je achterbank een plastieken plug die de dorpel vasthoud, die moet er ook uit.
Je moet er wel een beetje kracht op zetten, sommige plaatsen klikken makkelijker los dan andere. En aan de gordel moet je eerst richting interieur trekken.

Als je wilt trek ik wel eens een dorpel in mijn polo terug los en maak ik foto's van waar de drukknoppen zitten, dan heb je een idee waar je best trekt.

Hoi Martijn

Hoe haal ik het voorste gedeelte los?
Ik heb laat maar zeggen de draden achter het dashboardkastje liggen en dan?
En hoe zit het met de vloerbedekking? Zit die inderdaad aan de dorpel vast?

Groet Richard

bij mij zit de vloerbedekking er niet aan vast.
je kan het er alleen niet zo tussen vandaan trekken,
zit wel gehaakt achter klipjes.
van voor naar achter zit de dorpel vast met stalen klipjes.
makkelijkste is achter beginnen en de dorpel omhoog trekken.
zit best wel vast,
maar voorzichtig aan is het net lego.
rubber wat boven de dorpel zit kan je ook eerst wat weg vouwen.
en na het plaatsen er weer overheen strijken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo AW GTI 
De vloerbedekking zit los van de dorpel.
Aan de voorkant even het rubber opzij vouwen en je trekt hem met een beetje kracht los.
Voorzichtig dat je de ijzeren klemmetjes niet sloopt..

Volkswagen  9N3 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!