Voorstellen Jur's 6R

Jur6R

Bekend lid
245
156
82

Hey hallo!​

Viel mij op dat ik nog helemaal geen topic voor mijn Polo had aangemaakt, bij deze dan! Ben Jur, 23 jaar, lid van MyPolo sinds februari 2018 en heb inmiddels al meerdere Polo's op mijn naam gehad. Van mijn eerste 9N's, 9N3 en een 6R had ik de overstap gemaakt naar een prachtige Volkswagen EOS. In plaats van met vakantie te gaan tijdens coronatijd had ik mijzelf getrakteerd op een hippe cabrio en heb daar in de zomer maanden van 2020 met (te)veel plezier 17dkm (!:eek:!) mee gereden! Dat vond mijn studentenportemonnee helaas niet zo prettig. Daarom in september 2020 weer de overstap gemaakt naar mijn huidige Polo 6R 1.2 TDI BlueMotion in de kleur Glacier Blue! De bijnaam van mijn Polo is Wall-E, doordat het geluid van de stuurpomp van buitenaf in de verte klinkt als het kleine robotje:mrgreen:.

Extra opties die af fabriek aanwezig zijn​

- Cruise Control
- Alarmsysteem (met ruimte bewaking)
- Automatische Climate Control
- Mistlampen met bochtenverlichting (volgens mij heeft iedere BM dit)
- Bluetooth (helaas met die lelijke bluetooth cradle op het dashboard)
- RNS 310 met Navi
- Speakers in de achterdeuren​

1D6E9AA4-C4E3-44C6-967E-1547BECA8BD0.jpg
Een foto tijdens het maken van de proefrit. Nog met de originele velgen en koplampen.

Bij aanschaf was de kilometerstand 142dkm, inmiddels is dit 162dkm. De vorige eigenaresse heeft veel korte stukjes gereden met de Polo waardoor er in dit exemplaar inmiddels de derde EGR is gemonteerd. Daarom direct na aanschaf de werkende EGR laten uitschakelen en de standaard chiptuning laten uitvoeren.​

Inmiddels aangepast aan de Polo

- EGR uit
- Chiptuning stage 1
- H4 units vervangen voor U-LED's
- LED's vervangen door Xenon
- Originele RCD 330 (met AUX) gemonteerd
- Achteruitrijcamera gemonteerd
- Xiaomi dashcam gemonteerd
- 16-inch Audi A1 lichtmetalen velgen
- Nieuwe koppelingsset
- Automatisch dimmende binnenspiegel

Verder met VCDS wat leuke opties aangezet. Wat ik nog zou willen doen is een regensensor inbouwen en een andere grill. Op dit moment heb ik enkel de automatisch dimmende binnenspiegel ingebouwd. Zag tijdens de installatie dat er geen regensensor in het houdertje zit, er is dus wel een ruimte voor. De bekabeling ligt er ook niet.

De afgelopen zomervakantie 2021 naar Kroatië heeft hij ook overleefd. Gescheurde turboslang (gelukkig en gekgenoeg geen noodloop) dus met een slakkengang op een zondag de rit voort kunnen zetten. Helaas 400km voordat ik thuis kwam ook nog eens een lekke band waardoor ik met een thuiskomertje max 80 kon o_O...​

IMG_6700.jpeg
Terugweg vanuit Kroatië, vlak voordat de turboslang scheurde..

Al met al al behoorlijk wat kilometers en herinneringen gemaakt. Blijft een prettige auto, neem hem overal mee naar toe en in februari krijgt hij voortaan een plekje in een verwarmde garage! De planning is om tot max 195dkm te rijden en dan te kijken naar iets nieuws. Naar verwachting is dat over circa 2 jaar. Tot die tijd blijf ik zeker een groot fan van mijn Polo!​

IMG_4315.jpeg
Best wel een brute look met de U-LED's
 
Laatst bewerkt:
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
  • Leuk
Waarderingen: SA_Polo.6r en Jeroldd
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!