Voorstellen Johanv_Rijn - Polo 1.2 TDI

Hallo iedereen, first post'er here! Mijn naam is Johan en ik ben in bezit van een zwarte Polo, bijna 4 maandjes al. Het tjunen van een auto werd al snel mijn hobby, en ook een behoorlijke money pit... Maar dat terzijde! Ik ben gaan kijken wat ik het minste vond aan mijn auto. Natuurlijk is zo'n Bluemotion mobiel met van die grijze wieldoppen niet erg mooi of sportief, en heb ik dat dus als eerste aangepakt.

1636556631981.png
Hier een 'before' foto ter referentie :)

1636556705416.png1636558262466.png
Aanschouw, mijn 17 inch BE Force 4's. Het zijn absoluut geen poets velgen, maar het is een behoorlijke vooruitgang vergeleken met de grijze doppen. Dit was mijn eerste aankoop van 3 maandjes terug en er is nog geen krasje op te vinden. Dit schreef ik terwijl ik op een stukje hout klopte. Na het monteren van de velgen irriteerde ik me nog aan mijn remklauwen, want deze waren flink lelijk. Deze heb ik blauw gemaakt in verband met het interieur. (rechter foto, minder scherp) De remtrommels achteraan heb ik zwart gemaakt. (natuurlijk)

Zelf leek mij een schermpje in de console ook wel vet, dus deze heb ik er ook ingemaakt.

1636557090296.png1636559122737.png
Hierna ben ik begonnen met de rest van de auto. Hier de voorkant met een volledig zwart gespoten bumpergril en radiatorgril, alhoewel de GTI gril niet blijft. Ben er zelf niet echt fan van. Maargoed, dit heb ik samen helemaal zwart gemaakt met de diffuser en logo's. Ook heb ik mijn ruiten laten blinderen naar 5% doorlatend. Met gemak fully-blacked-out dus. Hierna heb ik ook een subwoofer achterin gebouwd.

Okay, let's talk speed. Die was er niet, dus daar wou ik ook graag wat aan doen. Om te beginnen heb ik 'm laten chippen van 75pk naar 105pk, dit was gelukkig al een hele vooruitgang. Hierna heb ik een powerfilter in de plek van het normale filter gemaakt. Dit is maximaal gebeund natuurlijk. Hierdoor vernam ik geen vooruitgang qua snelheid of acceleratie, maar hij blaast en zuigt nu wel iets luider.

En ja hoor, we hebben vanmiddag wederom een aankoop gedaan! U led lampen, dit is iets waar ik al een langere poos naar uit keek.

1636558015156.png
(Niet mijn auto, maar even een voorbeeldje van de lampen die ik heb gekocht)

Wat ik zelf nog aan mijn Polo zou willen doen is het verlagen, dit is iets waar ik ook al een langere periode naar uit kijk. Zelf zit ik nog een beetje te twijvelen tussen veren en een schroefset omdat ik niet veel mensen ken die van beide kanten geproeft hebben. Dus als je me informatie kan geven, doe dat gerust. Ook zou ik de achterlichten nog een keer willen aanpakken, maar die hebben voor nu geen prio. Een front-spliter lijkt me ook nog wel wat om een keer toe te voegen aan mijn dikke daisel, maar ik heb geen flauw idee of dat er wel leuk uit zou zien.

1636559168032.png

Dat was 'm dan, heel veel meer heb ik nog niet kunnen doen in die korte periode. Wel word ik met de upgrade blijer van de auto, en draai ik me nog elke keer om na het parkeren om 'm ff uit te checken!

(Hopelijk staat de post op de goeie plek enzo, en heb ik het niet overdreven uitgetypt. Laat het anders gerust weten!)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
Mooie Polo!

Zelf had ik mijn polo verlaagd met een schroefsetje van AP. Hierdoor bleef er (voor mij) nog meer dan voldoende comfort over!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: SA_Polo.6r
Kleine update wat betreft de auto... Grote kans dat die, of weg gaat, of wederom een grote klus beurt tegemoet gaat...

Ik heb de auto met 195k km's gekocht en zit momenteel op de 214k km's. De auto heeft dus al de nodige km's gemaakt, en dat is geen probleem, daar koos ik voor. Nog geen maand terug heb ik 'em voor een grote beurt + 'distributie geneuzel' wissel weg gebracht. Paar weken hierna had 1x dat ik 'em niet in de 5de versnelling kreeg, dacht hier niet al te veel van. Ben in z'n 4 doorgereden en heb gewacht totdat ie weer rustig in de 5 kon. Tussen toen en nu komt het steeds vaker voor dat ik op de snelweg rijdt en de 5de versnelling gwn niet mag gebruiken, inmiddels is het ook al een gewoonte geworden om door te duwen... Ja, geen woorden voor. Hij schakelt momenteel vaker goed dan slecht, maar wil niet afwachten totdat dat verandert.

Ik ben de problemen gaan Googlen en rond gaan vragen bij dealers en garages, en ben een beetje tot de conclusie gekomen dat de versnellingsbak in het begin stadium zit van kapot gaan. Veel mensen zijn het met me eens. Ik ga 'em alsnog laten checken bij een garage binnenkort, maar wil niet teveel extra kwijt zijn als ik weet dat ik de auto weg doe. Misschien is het iets heel kleins, misschien een hele nieuwe bak, wie weet?

Hierna ben ik gaan googlen naar wat alles kost yada, yada... Kost genoeg, vooral zo kort na een grote beurt.

Momenteel dus een beetje radeloos, ben nog niet klaar om hem weg te doen eigenlijk. Maar ik wist ook niet dat ik een 'project auto' had gekocht... :confused:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
Wellicht heb je er al naar laten kijken, maar heb je de schakelkabels al eens afgesteld? Wellicht een easy fix.
Anders de bak uitbouwen en de synchromeshringen laten vervangen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Is indd al voorgesteld, maar dat is ook een redelijk dure klus. Ik laat 'em indd sws checken, en dan weet ik meer en kan ik gaan beslissen. Wil liever voorbereid zijn op het ergste zodat het hopelijk alleen maar kan meevallen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
Voor jezelf afwegen of je voor de kosten van de reparatie beter een andere kan kopen. Nu weet je in elk geval wat je hebt, wat je hebt vervangen en bij een andere auto is het nog maar de vraag wat er aan zit te komen.

Misschien de bak laten vervangen met een exemplaar van de sloop met minder km’s?
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
Misschien de bak laten vervangen met een exemplaar van de sloop met minder km’s?
Over het algemeen kost een versnellingsbak wissel +/-1000eu (na informeren + googlen, dit bedrag is ruim), dan heb je de bende nieuwe + koppeling set. 3/4 van die kosten zijn arbeidskosten, dus ik ben sws een bak met geld kwijt, nieuwe of ouwe versnellingsbak. Dan gooi ik er liever een nieuwe in.

Was wel een goeie suggestie, dankje voor het meedenken!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
  • Leuk
Waarderingen: Jur6R
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!