Je weet dat je VW rijdt wanneer...

Je weet dat je VW rijdt wanneer...


mensen weer denken 'daar heb je weer zo’n golf rijder' als je te hard gaat.
je scheef achter het stuur zit en bij ieder stoplicht vol wegtrekt.
je eerst geluid van de bass hoort en dan pas een auto ziet aankomen.
je meer geld in je auto stopt dan in je vriendin.
je meer tijd stopt in je auto dan in je vriendin.
je mk1 uit 1983 remmerij van 1988, een motor van 1991, een laklaag van 2000, velgen van 2002 en banden van 2 maand oud heeft.
je geen geld meer hebt om te stappen maar wel een mooie wagen rijdt.
je ouders klagen dat er zo weinig ruimte in de kofferbak over is.
je de eigenaar herkent, aan het geluid van z’n golfje.
je ouders zeggen dat je gek bent.
de straat wakker wordt als je s`ochtends naar je werk gaat.
je bang bent dat je hele auto uit elkaar klappert op een hobbelweg.
je ouders je eerst een nette jongen vonden en een dag later een asociale gti_rijder.
mensen je vragen wat er met de motorkap gebeurt is omdat die zo over de lampen staat en dat je (elke keer weer) moet uitleggen dat het zo hoort!
je het welbekende gekraak hoort uit je versnellingsbak.
mensen je waarschuwen dat je ene achterlicht feller brandt dan de andere.
je weer wat punten op je vaste_klanten kaart krijgt bij het tankstation.
er een opel naast je staat, die van het zelfde bouwjaar is als de vw en dan goed rot is.
je je ruiten hoort trillen tijdens het rijden.
alle jonge scooter rijders je nakijken.
je niet meer door de mcdrive kan omdat de drempels te hoog zijn.
je er wel doorheen kunt ze je bij het bestel loket je vragen om je motor uit te zetten omdat ze je anders niet verstaan.
het glaswerk van je moeder weg trilt en kapot valt als je je auto onder de carport parkeert.
je je auto niet meer voor het huis mag zetten omdat er anders olie vlekken voor het huis komen.
je oma loopt te zeuren dat ze doof wordt van die auto, terwijl ze al stokdoof is!
je de rekening van de dealer binnen krijgt (beurt).
je van al je in je 1983 mk1 gepompte centjes een fatsoenlijke auto kon rijden.
je vrouw weer eens aan je vraagt: "kies tussen de auto of ik" en je twijfelt.
je een mk1 helemaal in onderdelen ziet en je weet precies wat waar hoort.
je een kompleet standaard golf 1 ziet rijden en je 180 graden omgekeerd in de auto zit.
je altijd tankt voordat je een rit gaat maken, want je weet nooit.
je kleine neefje op de achterbank zit met zijn handen over zijn oren.
de hond je vanaf 3 kilometer ver al hoort aankomen.
je APK keuring is verlopen.
je je auto te koop zet en alleen maar reacties krijgt van 18 jarigen.
je niet met meer dan 3 mensen in de auto kan zitten omdat je wielen dan aanlopen.
je vriend voor de zoveelste keer zijn auto wil verkopen en jij altijd trouw zegt nee deze doe ik niet meer weg.
je boodschappen gaat doen en je de kratten nergens kwijt kan.
je twee golfjes voor de deur hebt staan en toch geen vervoer hebt.
je met je fiets harder over de drempels kan.
je na 500 meter klinkers je eten naar boven voelt komen.
jij uit stapt altijd je lichten vergeet uit te doen omdat je de zoemer gewend bent.
er (weer) een envelop van het CJIB op de mat ligt.
je (inmiddels ex)vriendin niet meer laat rijden in je auto omdat ze 1 keer verkeerd geschakeld heeft.
je ‘s morgens je dashboard vast houd bij het starten omdat je bang bent dat hij je voor je kanus vliegt (golf 2 diesel).
je altijd de radio uit doet wanneer je door een tunnel rijdt.
100 op de snelweg rijd en 140 op bochtige weggetjes.
je altijd de deur drie keer moet dichtgooien voordat hij dicht is.
je bij de audi dealer staat te kijken naar een S8 en je vader zegt, "zoiets is wel iets" en jij denk alleen: 'hoe krijg ik die motor in mijn golfje.'
je onder een viaduct door rijdt en toch nog even het gaspedaal verder indrukt.
je een haakse bocht kunt nemen zonder af te remmen.
je eigenlijk op zondag genoeg te doen hebt maar toch een stuk gaat rijden.
je naar je zelf kijkt als je langs een etalageruit rijd.
je een snellere auto voorbij gaat en die persoon zijn duim opsteekt.
je je radio zachter zet om je motor te horen brullen.
je je raampje opendraait als je door een tunnel rijdt.
je een ritje maakt ,maar eigenlijk nergens heen hoeft.
speciaal routes uitkiest met viaducten tunnels en veel grote ramen waarin je jezelf en je mooie wagen kunt bewonderen.
je het over je schatje hebt en je vriendin weer achter je staat te stampvoeten.
je afknapt op vrouwen die in een opel rijden.
je oude Mk1 totaal meer kost dan je nieuwe wagen.
je om rijdt omdat het anders teveel hobbelt.
je oude Mk1 de snelste wagen van de straat is.
je gas moet blijven geven in de file.
je hem start en stationair hoor pruttelen denkt: wat een k*t bak en als je hem lostrapt (als ie warm is) toch denkt wow dat ben ik!!!
je naast een fiat panda staat en wedstrijdje gaat rijden en expres gaat verliezen hahaha.
je voor een probleem naar een garage gaat en je ziet ze kijken: onee heh heb je weer zo'n rag gti.. en als je hem later ophaalt ze zeggen: "wow toch wel vette bak!! netjes hoor!!"
je vriendin de deur al open doet, voordat je de straat in rijdt, omdat ze je al hoorde aankomen.
je het hardste en mooiste uitlaatgeluid uit het dorp hebt.
je stukken katalysator terugvindt in je einddemper, en denkt, daarom rammelde hij.
je weer ergens in een dorp/stad staat voor een torenhoge drempel.
je langs de benzinepomp moet omdat de tank weer leeg is.
je in de stromende regen naar de bus rent, maar toch even de tijd neemt om naar een voorbij rijdende golf 4 met 19 inch te kijken.
andere mensen om je auto heen gaan lopen als je hem ergens geparkeerd hebt.
je wéér aan nieuwe banden toe bent die zo lang mee zouden gaan.
de vrouw klaagt over de hobbelige weg.
de gemeente klaagt over afgesleten drempels.
je schoonouders klagen dat straat wakker wordt als je je vriendin thuis brengt.
GSI rijders je auto bewonderen omdat de originele schermen niet wegroesten.
je 's ochtends met plezier naar je werk gaat zodat je weer een stukje kan rijden.
je bij elk vreemd geluid denkt: Oh nee hè, niet wéér!
ze je bij het tankstation bij je voornaam kennen.
je er een beetje tegen opziet als de APK er aan komt!
je 15 kilometer verderop gaat tanken omdat je anders de motor niet fatsoenlijk warm word.
je naar een corrado meeting gaat en half doof terug komt.
je aan het stoplicht staat en er een blauwe wolk vanachter uitkomt.
je de bus neemt om te gaan werken om benzine/geld uit te sparen.
het eten klaarstaat, omdat moeders hoort dat je eraan komt en vervolgens de magnetron maar vast aanzet.
iemand beweert dat er vlammen uit de uitlaat komen.
je een sprintje trekt met een dikke lease_tdi en moeite hebt om hem bij te houden en bij het volgende stoplicht toch een dikke smile en een duimpje krijgt.
het hele dorp het altijd heeft over die aso, die met meer dan 100 km per uur door het dorp blaast, terwijl je altijd netjes 50 rijd.
je nog geen 400 km met een tank haalt.
je op de snelweg alle auto’s in de gaten houdt maar alleen de VW’s en Audi’s nakijkt.
je vrienden ook allemaal volkswagen rijden.
al die stoere jochies op de stoep met die scooters staan te gassen en dan ineens stil zijn als je langs blaast.
je op de snelweg je open dak wilt dicht doen, terwijl die al dicht zit.
je de drempel bij een opel_garage niet overkomt omdat ie te hoog is.
je hele studiefinanciering in je auto's verdwijnt.
de automonteurs je uitlachen wanneer je de brug op rijdt en je spoiler bijna dubbelklapt, terwijl me auto niet eens zo heel laag is.
je vriendin vraagt of je niet eens af zou gaan remmen, omdat de volgende bocht wel erg snel nadert.
je na het op slot draaien van de auto altijd nog even een extra rondje om de auto loopt om te controleren of alles écht wel op slot zit.
je 3 verschillende sleutels nodig hebt voor 1 auto.
je CD speler overslaat wanneer je met 80 over een klein hobbeltje rijdt.
je plankgas geeft je gaskabel bij het pedaal los schiet.
je in de winter een handschoen aan moet doen omdat anders de aluminium pook te koud is.
je studiefinanciering, loon van je bijbaantje en stagevergoeding in een week op zijn en je dan denkt, O ja, ik moet ook nog tanken.
je vlak voor een meeting toch nog maar even de auto gaat wassen (en nog even extra je best doet om je velgen te laten glimmen).
je gaat twijfelen om flink te zuipen of de volgende dag naar een meeting wil.
je thuis komt en je auto op slot doet nog 3 keer omkijkt naar je auto voordat je naar binnen gaat.
je kameraad midden in een gesprek ineens stil word als je je gaspedaal intrapt.
hij vervolgens zich vastklampt aan de deur omdat hij niet gewend is zo hard door een bocht te kunnen.
je bij het stoplicht door een BMW rijder die naast je staat wordt uitgelachen, maar dat je hem dan helemaal zoek rijdt.
het foldermeisje langs loopt en naar me auto kijkt, vervolgens naar binnen kijkt waar ik zit en me dan heel lief aan kijkt en lief lacht.
je met een sterschroevendraaier + steek 10/13 bijna je hele auto uit elkaar kan halen.
je 2 auto's voor de deur hebt maar alles op de fiets en OV moeten doen.
je geen geld hebt maar wel op marktplaats zoekt naar onderdelen, die je daarna tóch koopt met geld wat voor collegegeld, boeken en boodschappen bedoeld was.
je een meisje aan het versieren bent en vraagt wat voor auto ze rijdt.
er een mooi zwarte streep voor je huis op de weg staat en blijft volhouden dat je vw alleen zijn plaats markeert.
je accu weer eens leeg is, omdat er geen lichtverklikker in de auto zit.
je geluidsinstallatie duurder is dan je auto.
je buurman komt klagen als je 's ochtends je gas bijstelt.
mensen uit de buurt langs komen om te vertellen dat je niet te hard moet rijden.
alle jochies in het dorp hun hand op steken als je door het dorp rijd maar je niet meer kennen als je fietst.
alle meisjes van 18+ je leuk vinden omdat je een mooie auto hebt.
je ouders zeggen: "heb je geen huiswerk of zo? je bent de auto nu al weer aan het wassen.."
je op een algeme automeeting loopt, en ziet dat 75% golf is wat er aan auto's staat.
 
Ik heb dit met een grijns zitten lezen xD Om eerlijk te zijn gelden enkel de volgende puntjes voor mij:
[...]
je bij elk vreemd geluid denkt: Oh nee hè, niet wéér!
[...]
je vriendin vraagt of je niet eens af zou gaan remmen, omdat de volgende bocht wel erg snel nadert.
[...]
je na het op slot draaien van de auto altijd nog even een extra rondje om de auto loopt om te controleren of alles écht wel op slot zit.
[...]
hij vervolgens zich vastklampt aan de deur omdat hij niet gewend is zo hard door een bocht te kunnen.
[...]
Aangaande geluidjes: Eene geluidje is opgelost of het volgende geluidje komt weer tevoorschijn Stick Out Tongue

Over snel bochten naderen en nemen even als voetnoot: Doorgaands rijd ik op de teller max 10km te hard ;) dus echt scheuren doe ik niet want op GPS rijd ik dan slechts 3km te hard Stick Out Tongue

En het rond de auto lopen doe ik omdat ik 1x gehad heb dat die niet goed reageerde op de CV en daar kwam ik de volgende ochtend achter toen ik zag dat het pootje van de bijrijders deur omhoog stond terwijl ik de auto niet ontgrendeld had Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!