jankende aircopomp

en dan mijn reactie weer;
\
Geachte heer K,

Ik kan nog niet zeggen dat ik tevreden ben met uw antwoord. Ik vroeg tenslotte om een nieuwe pomp en heb deze tot nu toe niet gekregen. Dus blijft mijn eis overeind dat ik alsnog een nieuwe pomp wil.
Ik heb begrepen van de garage dat er 2 verschillende types pompen zijn, en dat de mogelijkheid bestaat dat het andere type wel goed is op mijn auto. Dit is niet uitgeprobeerd. Al was het maar geprobeerd met een gebruikte pomp.
Als alle pompen niet goed zijn, zou dit moeten betekenen dat elke polo 6r die hier in Nederland rondrijdt (en dat zijn er nogal wat) deze bijgeluiden heeft.

Vreemd genoeg lees ik daar niets over terug in 2 poloforums op internet. Ik ga daar in elk geval wel topics openen om te achterhalen of er meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben. En op dezelfde manier weggezet worden door VW.

In afwachting van een positief antwoord,

Met vriendelijke groet
Hans
 
Voor de polo heb ik in 12 jaar 4 verschillende fiats gereden en daarmee ontzettend veel ellende meegemaakt. Vooral met een nieuwe marea weekend. Er was altijd wel een groot pluspunt; de garage en al hun medewerkersw liepen de benen onder hun kont uit om mijn problemen op te lossen.
Door al deze narigheid ben ik tenslotte overgestapt op VW, met schrik in mn hart omdat deze dealer al een niet al te beste reputatie heeft. Weinig andere keus omdat hij zo verrekte groot is en zowat een monopolie heeft in de regio.

Tot nu wordt de reputatie volmondig bevestigd. Je bent een nummer ipv van een klant. Bewijs; toen ik een keer zat te wachten op mn auto, werd vanuit de balie het kenteken geroepen, ipv lieve Hans, je auto is klaar...
 
goed gedaan die briefwisseling, ik zou allessinds PON toch een bericht sturen en deze antwoorden wat je gekregen hebt eraan toevoegen als bijlage. en dan vragen hoe zij deze situatie bekijken. of je stuurt eerst naar PON, wacht af wat hun zeggen, en daarna kan je nog je antwoorden toevoegen als bijlage.
 
SilencerNL zei:
Dat jankende geluid bij mij is trouwens niet de aircopomp ben ik gisteren achtergekomen. Bij mij hoor ik de stuurbekrachtiging pomp als de auto warm is. Hebben meer mensen dit?
controleer ff of er nog genoeg stuurolie in t potje zit.
normaal gesproken jankt een sturpomp als tie olie tekort heeft.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
SilencerNL zei:
Dat jankende geluid bij mij is trouwens niet de aircopomp ben ik gisteren achtergekomen. Bij mij hoor ik de stuurbekrachtiging pomp als de auto warm is. Hebben meer mensen dit?

Beste Silencer,

Toevallig heb ik sinds twee dagen nu last van dit geluid, ben blij dat jij er achtergekomen bent wat het is want ik zat me ook suf te zoeken maar omdat ik jouw post had gelezen merkte ik op dat als ik stuur het geluid ook variabel is.

DUS! ik heb binnen kort toch een afspraak bij de dealer staan en dan ga ik dat zeker ook in orde laten maken!
 
SilencerNL zei:
Laat je je even horen als je meer hierover weet, DrDeathhand?

Beste SilencerNL,

Nou de auto staat bij de dealer op dit moment.

Heb met de Hoofdmonteur van Tilburg Bastianen in de auto gezeten. Die heeft meegeluisterd

Hij gaaf aan dat hij 2 geluiden met de piep toon hoorde.

1. Hij hoorde de brandstofpomp, ergens achter in de auto, die hoorde ik niet en ik ben nogal goed met geluiden.
2. Hij hoorde indd de stuurbekrachtigings unit pomp ding. Het punt is, dat dit tegenwoordig een volledig electrisch iets is waar NIKS aan gedaan kan worden behalve vervangen. Hij zou een andere polo er bij pakken om het te vergelijken. Leuke was dat ik een polo meekreeg als leen auto, die polo had absoluut dat piep / fluittoon niet dus moet hij het ook horen en weten dat het niet zo moet.

Toch zullen ze er naar kijken. Het zal wel niet opgelost worden denk ik. Ik ga dan denk ik toch eisen dat ik een andere pomp krijg want ik word helemaal gek van die piep toon. En die auto heeft het van te voren, de eerste paar maanden ECHT NIET gedaan.

Wat vind jij / jullie daarvan??
 
SilencerNL zei:
FlashredBM zei:
Logisch, onder de 4 graden werkt de compressor niet meer.
We hebben het niet over de aircopomp maar de stuurbekrachtiging :)

@DrDeathhand: tja, als het bij jou echt zo storend is, zou ik vervanging eisen! Ik hoor hem echter amper, alleen radio uit, stilstaand, dus bij mij valt het mee...

Nou de garage afspraak is geweest, volgens de monteur is het toch de brandstof pomp, en naar goed luisteren komt de fluittoon ook indd vanuit de achterkant van de auto ergens, maar ik kan die toon wel veranderen door met mijn stuur te draaien.

Dit komt, legde de monteur uit omdat de stuurbekrachtiging, en de brandstofpomp electrische dingen zijn. Als je de stuurbekrachtiging gebruikt door met je stuur te draaien
gebruik je tijdelijk zo veel stroom dat je die onderbreking hoort in de branfstofpomp.

Er is een nieuwe pomp besteld, deze zal 19 DEC er gemonteerd worden.

PFffffff ik krijg echt het idee dat ik een maandag ochtend Polo heb gekocht zeg.
 
SilencerNL zei:
FlashredBM zei:
Logisch, onder de 4 graden werkt de compressor niet meer.
We hebben het niet over de aircopomp maar de stuurbekrachtiging :)

@DrDeathhand: tja, als het bij jou echt zo storend is, zou ik vervanging eisen! Ik hoor hem echter amper, alleen radio uit, stilstaand, dus bij mij valt het mee...

Beste Silencer,

De pomp is gisteren vervangen, probleem is alleen erger geworden, ben vandaag weer terug gegaan, word er echt niet goed van zeg.

Het is gewoon zo;n hoge hoorbare fluit toon die door heel je auto gaat, en zelfs muziek en shit blokt dat geluid niet.

Het is ook een probleem dat niet hoort voor te komen. Ik heb nu al in verschillende polos gereden en daar had ik dat fluit geluid gewoon niet.
Daarbij had mijn polo het ook NIET in de begin maanden dat ik hem heb, maar sinds dus een korte tijd wel.

Het excuus van je hoort het gewoon altijd is onzin want veel autos hebben het dus niet, en ik heb dat geluid ook nog nooit gehad in een andere auto en ik heb er al best wel wat gehad.

Ik ga hoe dan ook eisen dat het opgelost word, al staat die auto er weken, boeit me niet, het moet nu eens afgelopen en goed zijn.
 
Goedemiddag. Ik kan me ook scharen bij de groep personen met een jankende aircopomp. Bij mij is nu de pomp 2x (!) onder garantie vervangen en de 3e jankt ook als een gek tussen de 2000 en de 2500 toeren. Weer mee terug geweest, en de dealer gaat nu vergelijken met een polo van hetzelfde type of het geluid niet toevallig normaal is. (uiteraard is dit niet zo, dus ik wacht wel af wat ze zeggen)

Ik heb overigens een 1.2 TSI Higline uit mei 2010 met 72000 op de teller. Climatronic. Hij is net uit de garantie, maar ik heb voor de zekerheid verlengde garantie aangeschaft. Wellicht maar goed ook..

@DrDeathhand, is het inmiddels opgelost, en hoe?
 
Sinds deze week heb ik het geluid ook.
Begon bij een file van 20 min waarin de airco aanstond.
Nu hoor ik het geluid telkens als ik laag in toeren zit, zodra ik gas geef is het probleem weg.
 
BMW  1 serie  1.6 
Jup ook ik mag me hier melden. Pomp jankt als een gek als deze hard moet werken en dus niet constant.

Heb zelf de koppeling uit elkaar gehaald en gesmeerd. Dat heeft even geholpen maar dat is nu ook alweer voorbij :(
Toch maar even naar de dealer een nieuwe pomp eisen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!