ISO2CAR MUTE-ADAPTER oftewel een Parrot kabel

Hoe weet ik welke Parrot kabel bij mijn Polo past. Er zit een RCD 310 Mp3 radio in met 6 passieve luidsprekers en een I-pod aansluiting. Er zijn verschillende isocar mute adapters op de markt. Ze verschillen en in prijs maar ook in stekkers en kabels, Hoe weet ik de juiste te bestellen voor een goede prijs?
B.v.d.
 
Hoe weet ik welke Parrot kabel bij mijn Polo past. Er zit een RCD 310 Mp3 radio in met 6 passieve luidsprekers en een I-pod aansluiting. Er zijn verschillende isocar mute adapters op de markt. Ze verschillen en in prijs maar ook in stekkers en kabels, Hoe weet ik de juiste te bestellen voor een goede prijs?
B.v.d.
hi,

mag ik als mede Parrot gebruiker vragen wat je wil bereiken? Heb je een multifunctioneel stuur wat je erop wilt aansluiten? Welk Parrot model heb je?

Misschien kun je hier wat mee? Parrot - steering wheel controls
 
Ik zou bij de dealer een kabel halen, daaruit kun je het telefoon gedeelte halen en op je radio aansluiten, je hebt dan geen stuurwiel control maar op de radio wordt dan "phone" weergeven en kun je de volume bedienen... Ik zal even kijken of ik het schema nog ergens kan vinden...
 
Ik zou bij de dealer een kabel halen, daaruit kun je het telefoon gedeelte halen en op je radio aansluiten, je hebt dan geen stuurwiel control maar op de radio wordt dan "phone" weergeven en kun je de volume bedienen... Ik zal even kijken of ik het schema nog ergens kan vinden...
hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Weet je ook wat voor een kabel het is?
 
hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Weet je ook wat voor een kabel het is?

dit is het aansluitschema van de RCD 310 (Volkswagen RCD 310 pin assignments | my-gti.com)

zo uit mijn hoofd is het een iso-2-car kabel voor een parrot, echter moet je wel even opletten dat de kabels onderin ook er bij zitten, dus de pin connectors voor connector 3 en 4 (op het aansluit schema)
dat is eigenlijk alleen het kabeltje wat je nodig hebt. die haal je er dan uit de iso-2-car kabel en klik je in je orginele auto radio connector. en dan kan je daar de parrot rechtstreeks op aansluiten. de parrot heeft dan geen switch kastje meer nodig, dit regelt de radio dan. als die kabeltjes al in je auto zitten hoef je natuurlijk helemaal geen kabel te kopen.

Ik had voor 15,- via marktplaats een ISO kabel gekocht, gewoon bij vermeld om welk type auto en radio het ging. Past perfect, werkt perfect.
die had ik dus ook gekocht maar zoals je in het schema ziet heb je connector 4 en 5 nodig... die had ik toen niet...


http://forum.mypolo.nl/images/attach/jpg.gif
het gaat om de linker connector het meest rechtse blauwe en zwarte "blokje" eentje is dan voor de telefoon aansluiten (zoals in schema te zien is) en een voor de ipod/aux aansluiting.

de mute kabel gaat dan zo in connector 4 pin 10
en de telefoon audio op connector 4 pin 5 en 11 (als ik me nog goed herinner waren die 2 andersom als in het schema maar dat moet je ff testen

de geschakelde voeding had ik uit de zekering box gehaald door er een kabeltje bij te prikken (dat onderdeel nr weet ik niet meer)

waar ik de voeding vandaan heb durf ik niet te zeggen.

ik hoop dat het voldoende info is...
bij vragen hoor ik het graag.

grtn Jacques.
 

Bijlagen

  • gateway-16-vw-rcd310-rcd510-rns510.jpg
    gateway-16-vw-rcd310-rcd510-rns510.jpg
    14.9 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de info alhoewel het me nog niet duidelijk is welke kabel ik moet hebben. Het is een Parrot 3100 en ik heb geen multifuncioneel stuurwiel.
Deze zou moeten werken, alleen de geschakelde plus moet je nog ergens aftakken.
Kram ISO2CAR Volkswagen 86200 - Parrot CK3100 - Carkitcenter.nl

De Parrot CK3100 overstemt zelf het geluid van de radio over de voor-speakers via de ISO-stekker, dus je hoeft geen telefoon-in of mute via die extra blauwe of zwarte connector 4 uit een eerder post te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!