interieur wisselen

accupool hoeft niet los, als het contact maar uit staat. De stekkers van raambediening en spiegelverstelling moeten los. niet te hard ver aan de bekleding trekken. Bij de deurpanelen, nog voor spiegelverstelling, daar zit een lipje wat met de deurbekleding naar beneden moet worden geschoven, anders breekt die af.. de zwarte drukclipjes zijn met een kniptang en G.G. weer los te klikken. 'Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor toekomst'. bij de 3drs gaan de achterpanelen niet los als je ze rustig probeert los te halen. dus 1 harde trek beweging :smile:

voorbekleding:
onderkant torx
deurgreep eraf wippen
daarachter ook een torx
lostrekken vanaf de onderkant(6/7 zwarte clipjes)
opletten op lipje voorzijde

Stoelen:
4x 12kant 8
dan stoel kantelen naar achter om de stekker los te maken(geel, groen en witte dacht ik).
stekkers kan je met fitting indrukken en eruit halen, airbag stekker open duwen en stekker indrukken
Denk om de lak!!! leg een doek neer om krassen te voorkomen.

Optie:
Minpool loshalen voor behoud van de airbags

Prettige wedstrijd!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heren het is heel simpel. Omdat de VCDS de functie "uitschakeling airbag systeem" niet heeft, moet je TEN ALLETIJDE de accu loskoppelen. Doe je dit niet, dan is er gewoon een kans dat er een airbag ontploft. En dat wil je echt niet.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Heren het is heel simpel. Omdat de VCDS de functie "uitschakeling airbag systeem" niet heeft, moet je TEN ALLETIJDE de accu loskoppelen. Doe je dit niet, dan is er gewoon een kans dat er een airbag ontploft. En dat wil je echt niet.
Alleen de - toch? Dat lees ik tenminste steeds op internet.
Klopt het dat wanneer je de min-pool van de accu eraf haalt, je daarna op nieuw de code van de RCD310 moet invoeren? Die kan ik namelijk niet 123 vinden.
 
accupool hoeft niet los, als het contact maar uit staat. De stekkers van raambediening en spiegelverstelling moeten los. niet te hard ver aan de bekleding trekken. Bij de deurpanelen, nog voor spiegelverstelling, daar zit een lipje wat met de deurbekleding naar beneden moet worden geschoven, anders breekt die af.. de zwarte drukclipjes zijn met een kniptang en G.G. weer los te klikken. 'Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor toekomst'. bij de 3drs gaan de achterpanelen niet los als je ze rustig probeert los te halen. dus 1 harde trek beweging :smile:

voorbekleding:
onderkant torx
deurgreep eraf wippen
daarachter ook een torx
lostrekken vanaf de onderkant(6/7 zwarte clipjes)
opletten op lipje voorzijde

Stoelen:
4x 12kant 8
dan stoel kantelen naar achter om de stekker los te maken(geel, groen en witte dacht ik).
stekkers kan je met fitting indrukken en eruit halen, airbag stekker open duwen en stekker indrukken
Denk om de lak!!! leg een doek neer om krassen te voorkomen.

Prettige wedstrijd!

Mn dank is groot voor de zeer uitgebreide how to.
 
Alleen de - toch? Dat lees ik tenminste steeds op internet.
Klopt het dat wanneer je de min-pool van de accu eraf haalt, je daarna op nieuw de code van de RCD310 moet invoeren? Die kan ik namelijk niet 123 vinden.
met een losgenomen minpool heb je een onderbroken circuit, en kan de airbag niet meer afgaan. Wacht wel 10 minuten voordat je aan het airbag systeem gaat werken. Dus ook wachten met de spanners!
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
50% kans, als je geluk hebt slaat de BCM de code op, en werkt het spul weer na monteren, heb je pech dan moet je weer de code invoeren.
En als de radio nu even demonteer voordat de accu eraf gaat? Met het installeren van de subwoofer is de radio er ook uit geweest, en daarna deed hij het zonder code in te voeren.
Of gaat het erom dat de BCM de radio vindt..
 
zekerheid voor alles, dat voorop.
alleen als het contact is uitgeschakeld kan er nooit een spanning op de airbag komen, tenzij je verkeerde stekkers monteerd. of dat er stekkers niet goed gemonteerd worden.
airbags gaan alleen af als ze een kleine spanning krijgen. die spanning krijgen ze alleen als de auto boven de 30kmh rijd en er meerdere sensoren een vertraging of versnelling detecteren.
en het lijkt mijn ook onlogisch dat er spanning staat op de draden van de airbag aansturing.
heb nu meerdere keren stoelen en interieurs uitgebouwd en ingebouwd. dit kan geluk zijn.
je heb wel 100% zekerheid als je de minpool loshaald.
 
zekerheid voor alles, dat voorop.
alleen als het contact is uitgeschakeld kan er nooit een spanning op de airbag komen, tenzij je verkeerde stekkers monteerd. of dat er stekkers niet goed gemonteerd worden.
airbags gaan alleen af als ze een kleine spanning krijgen. die spanning krijgen ze alleen als de auto boven de 30kmh rijd en er meerdere sensoren een vertraging of versnelling detecteren.
en het lijkt mijn ook onlogisch dat er spanning staat op de draden van de airbag aansturing.
heb nu meerdere keren stoelen en interieurs uitgebouwd en ingebouwd. dit kan geluk zijn.
je heb wel 100% zekerheid als je de minpool loshaald.

het voordeel van de ECU vergrendelen is dat als je perongelijk een sluiting in de kabelboom veroorzaakt, je dit tijdens het ontgrendelen merkt. Dit wil dan meestal niet, of je leest eerst de foutcodes uit. Als je een airbag ecu uitschakeld word zowel de plus als de min los geschakeld en heb je een zwevend circuit, staat er dan een plus op één draad, gebeurd er nog niks. Want de massa ontbreekt.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!