inter lagos ( scirocco) velgen passend voor de polo BM

Beste forums leden,

Ik ben laatste tijd actief bezig met het zoeken naar nieuwe velgen voor mijn polo BM.
Nu heb ik een mooie aanbod gekregen van iemand die zijn velgen met banden wilt verkopen voor een mooie prijs.
Het gaat om de 17 inch scirocco velgen met de banden maat 225/45/R17 en het steekmaat 5x 100.
De velgen hebben op een golf iv gezeten en hij zei dat die zonder problemen ermee heeft gereden.
Het ET-waarde en het naafdiameter is onbekend, hij weet ieder geval niet wat de maten zijn.

Nu weet ik dat het steekmaat 5x 100 geen probleem zou vormen, maar het ET waarde kan en het naafdiameter kan misschien afwijken en daardoor dat de velgen niet helemaal op de Polo BM passen. Want er mag namelijk een speling tussen de ET- waarde zitten van 5 milimeter.

Ik hoop hierbij dat iemand meer ervaring heeft met de 17 inch scirocco velgen en of ze met deze bandenmaat op de polo BM zal passen.

Alvast bedankt !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bandenmaat is sowieso veel te groot voor een polo ;)
Op 17 inch moet je eerder denken aan 215/40 of evt 195/45.

En de et en j waarden staan wel aan de binnenkant van de velgen, dus als die daar eens kijkt als die een velg demonteerd oid?;)

En de naaf diameter voor de polo is 57,1 ;)
De diameter van de golf is wel te vinden op internet ;)
Zijn wel adapters voor als deze niet helemaal overeen komt.
 
VW  6R  1.2TDI 
Het zijn ook al replica velgen want originele zijn altijd 5x112. Naafgat is geen probleem, elke VAG auto heeft zelfde naafgat enkel zien dat als het met centreeringen is dat ze erbij zitten.Ik denk dat de et waarde rond 35 zal liggen en et zal 7,5 of 8j breed zijn. Dat zijn de meest courante maten voor een IV. Maar die waarden staan, zoals al aangegeven, in de velg aan de binnenkant.Het enige probleem is idd de banden. Veel te groot voor een Polo. 215/40 (onverlaagd) of 205/40 (redelijk wat verlaagd) zou al beter zijn.
 
Dus geen enkele kans dat de banden op de polo passen.
Wel jammer, want een nieuwe setje banden kost ook al hoop geld.
Dan moet ik helaas verder zoeken.

Dus 215/40 zou ideaal zijn voor een setje 17 inch onverlaagd? ;)
 
ik rijd zelf ook op 215/40 ;)
het verbruik gaat wel iets omhoog, maar dat houd je altijd met grotere banden (vandaar ook de optie van 195/45, die is wat minder breed)

Verder kun je nog even de bandenmaat calculator gebruiken hier op mypolo, dan kun je meteen zien wat voor afwijking ed je mee te maken hebt ;)
of 225/45 zou passen durf ik zo niet te zeggen, maar dat het flink afwijkt kun je zeker van zijn Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik denk zelf dat het wel kan passen want de maten van een golf iv, komen vrijwel overeen met de maten van een polo.
Maar denk zelf dat het wel afwijkt en dat hij minder comfortabel rijd.
Het blijft verleidelijk want hij doet hem voor een erg mooie prijs weg.
Misschien dat ik die banden nog voor een prijs kan verpatsen en dat ik nieuw setje banden haal.
 
de prijs is niet altijd het bewijs, ik heb ze ook als experiment in 19 inch mijn set heb ik kunnen kopen voor 820 euro. als je een beetje goed zoekt dan kun je voor weinig al een goed passende set kopen . zelf heb ik de banden en velgen los gekocht omdat het mij beter paste. als ik je mag adviseren koop een set in de maat 18 deze ziet er stukken beter uit dan 17 en het verschil in rij eigenschapopen is nihiel

groeten
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!