"Inrijden"

Beste forumleden,

Morgen krijg ik EINDELIJK mijn polo binnen! Ben super super blij! Ik vroeg me iets af:
  • Ik weet dat je bij een nieuwe bolide altijd even moet "inrijden" en ongeveer de eerste 1500 km niet meer dan 4000 rpm mag opschakelen, maar hoe zit dat met een DSG-bak? Moet je hem gewoon de eerste 1500 km in de D laten staan en niet handmatig schakelen of in de S? [/*:m:1ai9y2kd]
  • Is het 100% zeker dat dmv chiptuning (JD) de fabrieksgarantie vervalt?[/*:m:1ai9y2kd]
  • Ik heb de highline in reflex zilver en vind het wel mooi als je de voorste twee ruiten ook laat tinten (65%) dit is eigenlijk niet toegestaan toch? En wat kost dit ongeveer? (Regio 's-Hertogenbosch)[/*:m:1ai9y2kd]
Greetz!
 
Toen ik mijn BM ging ophalen, vroeg ik ook aan de dealer over het inrijden. Hij vertelde mij dat je hier geen rekening mee hoeft te houden omdat de computer dit allemaal regelt. Volgens hem wordt tijdens de inrijperiode je mengsel wat rijker gezet.
 
Dat vroeg ik me ook af. Het staat namelijk wel een stuk mooier vind ik :?
En wat betreft die garantie, hoelang geldt deze ook alweer? 2 of 3 jaar? Is het trouwens denkbaar dat je daar een beroep op moet doen?
 
of je er beroep op moet doen of niet ligt aan je motor ;)
ik rijdt zelf een bm en ben blij dat die nog zo goed als standaard is omdat een egr-klep bij mij storing gaf (zonder kapot te zijn welliswaar, maar er is wel een nieuw ingekomen).
ook was er een benzine motor die een turbo probleem zou hebben, dus het is misschien wel verstandig om je garantie te behouden voor zolang de garantie van je auto strekt ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
het is door mijn dealer verteld dat de eerste 1000km niet boven de 3000 rmp mag gaan komen met de dsg dit kan het verbruik be invloeden viel mij al op op you tube dat er veel mensen zijn met de 1.2 tsi 6 bak bij goed in rijde rij je 1200 rpm bij 100 km/h er zijn er genoeg die dat niet halen die gaan er ver over heen een auto in rijden is vergelijkbaar met schoenen eerst inlopen voor dat je er een horde mee kan rennen dit is mijn ervaring ik weet niet wat andere ervan denken en correct me als ik iets verkeerd zeg of denk

groetjes patrick
 
Ja, ik zat er inderdaad ook aan te denken. Mijn laatste auto had ook kuurtjes in de eerste 2 jaar (maandagochtend autotje Stick Out Tongue). Maar wanneer je garantie dus 2 jaar geldig is, dan moet ik nog 2 jaar wachten, of hem via ABT (pfoe, gat in mn portomoneeee!)...

En om het verbruik positief te beinvloeden zou je dus de eerste 1000 km rustig moeten rijden? Maar de D-mode schakelt toch al zowiezo voor 3000 (ervanuit gaande dat je hem niet vol intrapt)...
 
@ jeroentje

ja in de d stand schakelt hij voor de 3000 zo wie zo als je hem net heb begrijpt iedereen dat je alles even test d , s en de + - standen dat kan ook geen kwaad lijkt mij .
maar als je kijkt op you tube hebben ze er nog geen 500 km op zitten en ze planken steeds in s stand ja dan vraag je om problemen en hoog verbruik lijkt mij
ik begrijp dat het erg kriebelt om het toch even te doen bij een verkeerslicht moet ieder voor zich weten het enige wat ik zeg zorg er voor dat de olie op goede temp is dat is behoud van de motor en in rijden tja daar kunnen we lang of kort over zijn

groetjes patrick
 
ja dat idee had ik ook snow scooter bike en andere voertuigen maar ja dat beetje meer vermogen tegen over een sleurper ben ik snel klaar als ik vermogen wil chip ik hem dan heb je al gauw minimaal 135 pk en 200 nm zonder problemen dus jai dont know
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!