Inlaatvervuiling en injectiereinigers

Hi allemaal,

De garage heeft mogelijke inlaatvervuiling gediagnosticeerd. Dit zou de start-stop-storing veroorzaken die ik eens in de zoveel maanden krijg bij alleen het opstarten. Alle vier de bobines zijn reeds vervangen, dus de garage gaat van verkoling uit.

Iemand die dit herkent met de 6R? Is het aan te raden dit te laten reinigen door de garage? En...... is het aan te raden om een kwalitatief goede injectiereiniger aan te schaffen en deze toe te voegen aan de tank? Kan dit kwaad en kan dit een groot deel van de vervuling op doen lossen?

Dank alvast!
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Ik had last van vervuiling van de injectoren, heb meerdere tankbeurten de agressieve reiniger gebruikt van wynns. Merkte verbetering, maar geen oplossing. Daarna is het toch goedgekomen, weet alleen niet waarom, opeens deed hij het weer goed.

Maar ik zat echt tegen het punt van injectie reiniging.

Ik kreeg steeds een misfire op cilinder 4 en soms in mindere mate ook op de andere 3, maar cilinder 4 was wel de hoofdzaak. Ook kreeg ik daardoor een start stop storing.

Een lager stationair, met schokken was ook een voorkomend iets, na het starten, schokt die van jou ook 30 seconden en loopt daarna rustiger?
 
Ik had last van vervuiling van de injectoren, heb meerdere tankbeurten de agressieve reiniger gebruikt van wynns. Merkte verbetering, maar geen oplossing. Daarna is het toch goedgekomen, weet alleen niet waarom, opeens deed hij het weer goed.

Maar ik zat echt tegen het punt van injectie reiniging.

Ik kreeg steeds een misfire op cilinder 4 en soms in mindere mate ook op de andere 3, maar cilinder 4 was wel de hoofdzaak. Ook kreeg ik daardoor een start stop storing.

Een lager stationair, met schokken was ook een voorkomend iets, na het starten, schokt die van jou ook 30 seconden en loopt daarna rustiger?
Dit probleem komt bij mij echt eens in de 2-3 maanden voor. Alleen bij opstarten inderdaad het even schokkerige gevoel en iets lager toerental. Bij wegrijden verdwijnt het en komt het niet meer terug, inclusief de storingsmelding. Bij uitlezen blijkt er idd misfire op 3-4 te zitten. Bobines zijn reeds vervangen.

Ik hoor goede verhalen over Forté Fuel System Cleaner Advanced. Deze schijnt ook de injectie te reinigen van verkoling. Iemand hier ervaring mee? Kan het überhaupt kwaad om zoiets toe te voegen? Aan te raden om te proberen, of kan de motor daar stuk van gaan?
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Ik weet niet of injectorreiniger het inlaatkanaal schoonmaakt... denk eigenlijk van niet...
Je zou kunnen kiezen voor wallnutblasting; een methode voor het reinigen van de inlaat van de motor waarbij het inlaattraject middels walnootgranulaat gereinigd wordt. Kost bij Vagtechniek bv zo rond de 400 - 500 euro.
Ik weet ook niet of een storing in het start/stop systeem direct gerelateerd kan worden aan een vervuild inlaattraject. Ik hoop dat je reacties krijgt van mensen hier die meer technische kennis over hebben!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Niet bij een direct ingespoten brandstofmotor. Zoals een 1.2 TSI.
Dit gaf de VW-dealer inderdaad ook aan. Kan echt van alles zijn. Volgens de dealer kan een injectiecleaner van bijvoorbeeld Forte wel degelijk helpen. Iemand hier ervaring mee? Is dit schadelijk voor de motor?
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Ik heb nu de Xeramic injector cleaner gekregen van de dealer. Twee flesjes over twee tanken verspreiden en dan moet het verholpen zijn. Houd jullie op de hoogte!
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!