Inhouden van blok.

Goede dag, Ik ben hier nieuw op het forum en heb me net voorgesteld. Maar Ik hen gelijk een vraag voor alle forumdeelnemers. Ik heb een vw Polo 6n2 1600 Gti, deze heb ik als eerste auto gekocht. Ik ben hier natuurlijk heel blij mee. Maar ik heb wel door dat hij niet zijn volle vermogen meer heeft. Nou is dat natuurlijk heel normaal voor een auto van 2000, nja laat ik tot het punt komen, ik heb hem op de brug gezet en geen roest of lekke pijp. Daarnaast is de co2 gemeten eb geeft hij veel te veel aan, Ik heb dus het gevoel dat de katalysator is leeg gehaald en dat de lambda sensor no constad andere metingen doet waardoor hij telkens een andere verhouding in het blok spuit. Dat hij daardoor inhoud bij lage touren en optrekken. Zou dit een mogelijkheid kunnen zijn? Aangezien er ook een storing was bij de lambda sonde ba de kat door verhoogde uitstoot bij het uitlezen. Mvg Dax.
 
Volkswagen  Polo 6n2 1600 Gti  1.6 Gti 125pk 
Wat is de kmstand van de auto?
Als deze rond de 180.000 is, zou ik beginnen met de Lambda tervangen, agz daar ook de storing op aangegeven word.

Kat kun je snel bekijken, uitlaat achter de kat losschroeven en de met een zaklampje naar binnen kijken. Overigens zegt dat nog niks over de staat van die kat. Kan nog wel eens vol zitten. Houd ie ook in
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
@Catunambu Ja hij houd in, voel met rijden al dat hij niet meer zn paardjes heeft behouden. Er staat ff meer op rond de 240. Maar de lambdasonde is al vervangen. Tenminste die na je blok niet die bij de kat. Ik heb hem langs 2 garages gehad. De ene zegt dat hij vol zit de ander dat hij leeg gehaald is. Natuurlijk helemaal t tegen overgestelde. Wat is nou het meest waarscheinlijk?
 
Volkswagen  Polo 6n2 1600 Gti  1.6 Gti 125pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!