--Ingebroken: airbag en spullen weg

Nou niet eens een bericht waar ik trots op ben om te posten.
Maar wil een ieder hierbij attenderen op het het feit dat ook een 6R zo open is.... :(


Afgelopen nacht (7 op 8 juli) hebben ze uit mijn witte bluemotion mijn airbag en nog wat andere zaken gestolen.
Van een echt inbraakschade was geen sprake. Rijden ging niet meer vanwege de storing waar die instond, en what te F.. ben verzekerd dus..gebeld en alles is netjes geregeld.

Ik begreep na veel gesprekken vandaag dat er " oost-europese"-setjes in omloop zijn welke het dus mogelijk maken binnen no time je auto in te komen, ze gebruiken daarvoor het slot van de auto. Het "setje" functioneert gewoon als soort sleutel (hier was ik op zich blij mee, want heb 6 rondjes om de auto gelopen maar heb GODZIJDANK nergens schade).

Kortom het heeft me weer een vrije dag en een hoop geregel gekost (@#$@#verzekeringsmaatschappijen!!!). Dure zonnebril e.a worden dus niet vergoed...en ga zo maar door.

WAT EEN @#$@#%^%!#^ begin van m'n weekend dit!!

(kreeg de tip alsnog via de dealer een alarm in te laten bouwen, dit ook maar meteen in de werkorder goedgekeurd) zit er namelijk niet op te wachten dat dit nog een keer gebeurd..

Wellicht ten overvloede, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 :)
Dure spullen uit je auto (zonnebril, ipod) al is het maar voor even!
Enne je airbag....ja die van mij past ook nog steeds niet bij mijn vriendin in haar tasje.. :geek:

Ik krijg mijn auto op zijn vroegst volgende week woensdag terug. Het weekend zit ertussen en ze willen alles uitsluiten m.b.t schade aan de stuurkolom en dergelijke.

FOTO van de situatie toen ik mijn heilige koets aantrof:
FotoNS3UXUXHD-1.jpg


Wordt vervolgd..
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Wat een ellende zeg.
Kunnen ze niet gewoon van andermans spullen afblijven !!
Alleen de stuur airbag of nog meer plofzakken??

Misschien een idee:
Slot op de bestuurders deur verwijderen.
Voor Passat 3BG en golf waren deze slotvervangende blokjes ook leverbaar.
OK je hebt dan geen mogelijkheid om met de sleutel de auto open te maken, maar de boefjes komen moeilijk binnen.

http://www.passat3b.de/tips/21.html

Volgens mij is het gewoon een plaatje van de rechterdeur monteren op de linkerdeur.
En even het afdekplaatje in de kleur van de auto spuiten.
 
@ PoloBM
Dat is misschien ook nog een idee..zal eens informeren..

@ Ger
Ik heb er uiteraard uitgebreid foto's van gemaakt, deze laat het het beste zien wat ik aantrof vanmorgen:
FotoNS3UXUXHD-1.jpg
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Volgens mij is het gewoon een plaatje van de rechterdeur monteren op de linkerdeur.
En even het afdekplaatje in de kleur van de auto spuiten.

je moet het slot er ook uit halen en als je dan het afdekplaatje er af wip kan je met en schroevendraaier de beur open maken dus niet zo als de passat

toevalig bij de dealer gisteren gevraagd voor zo een afdekplaatje en toen zijden ze dat

groeten ger
 
Wat een @#$%^&ratten zeg...Waarom kunnen ze nooit 's van andermans spullen afblijven :evil: Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt nu Barry..
Tip: laat wel een TNO/SCM goedgekeurd alarm erin zetten!
 
@Polootje
Thanks voor je reactie!
Ik laat er inderdaad een SCM klasse 3 alarm in monteren, zet er volgende week wel wat pics/filmpje van online...

Ik weet wel zeker dat als ik een keer iemand betrap op dit soort bezigheden...#@$@!#$! past hij daarna in het dashboardkastje :mrgreen:
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
ger zei:
Volgens mij is het gewoon een plaatje van de rechterdeur monteren op de linkerdeur.
En even het afdekplaatje in de kleur van de auto spuiten.

je moet het slot er ook uit halen en als je dan het afdekplaatje er af wip kan je met en schroevendraaier de beur open maken dus niet zo als de passat

toevalig bij de dealer gisteren gevraagd voor zo een afdekplaatje en toen zijden ze dat

groeten ger

Komt er dan niet zo'n metalen inzet stukje in als bij de passat?
Dan kan je nl niet met een schroevendraaier de deur open doen.

Wat ook kan, (kon tenminste bij de passat) is het pennetje van het deurslot dat naar binnen steekt eraf halen. Dan houd je gewoon het slot erin alleen deze bedient het deurslot niet meer. Dus dan werkt de "truc" van de boefjes niet meer.

Het omcirkelde deel op de foto verwijderen.

PS ik weet niet hoe het slot van de Polo nog identiek is aan deze op de foto??

FotoL7WS6RRU-1.jpg
 
Zomaar een gedachte.......kunnen ze het originele alarm niet alsnog achteraf monteren? VAG is sowieso sterk in het reeds voorbedraden dus wellicht kan het zo gemonteerd worden.

Of zeg ik nu iets raars ? :?
 
@Reinier
Ik heb gevraagd of het opgelost kon worden met een origineel (fabrieks)-alarm. Hierbij gaf de dealer aan dat dat niet mogelijk is.
Waarom etc. zou ik echt niet weten, was nog ietwat verdoofd van woede toen het me werd uitgelegd.... :evil:
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Barry zei:
@Polootje
Thanks voor je reactie!
Ik laat er inderdaad een SCM klasse 3 alarm in monteren, zet er volgende week wel wat pics/filmpje van online...

Ik weet wel zeker dat als ik een keer iemand betrap op dit soort bezigheden...#@$@!#$! past hij daarna in het dashboardkastje :mrgreen:

Helemaal top! Een orig.VW alarm schijnt niet zo best te zijn heb ik ooit 's ergens gelezen/gehoord.

Ik zeg altijd: de gast die in mijn autootje inbreekt moet heel erg hard kunnen lopen, want zo klein als ik ben, ik maak 'm koud..
 
hey echt klote man,

schrik je wel van he als je bij je auto aankomt :shock:

ik weet evt nog wel een bedrijf die een scm goedgekeurd alarm inbouwt.
daar heb ik het ook in laten bouwen na de inbraak.

dit is de site: www.autotec.nl
ze komen ook evt op locatie inbouwen,

je krijgt er ook een certificaat bij.
 
Toevallig is mijn polo 2 weken geleden ook opengebroken en ik trof hem ongeveer in dezelfde staat aan.

Alleen hebben ze bij mij het hele rechterachterraam eruit gehaald en naast de auto neergezet (heel!).

Leek erop dat op zoek waren naar de slotbout voor de velgen.
Nu alarm klasse 3 in laten bouwen.

Wat een ellende zeg, maar gelukkig ben ik mijn airbags niet kwijt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!