Indicatielampje verlichting

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 709
  • Startdatum
V

Verwijderd lid 709

Hallo allen! Ik zit sinds gister met met een vreemd dingetje; het oranje indicatielampje voor de verlichting brandt, er is alleen niets stuk?!
Wanneer ik de auto op contact zet en de verlichting aanzet brand deze, en wanneer ik zonder verlichting het contact aanzet en op de rem trap.
De richting aanwijzers, grootlicht en drl is het niet.
Iemand zoiets gehad? Ik heb een scan gedaan met vcds 12.12.0 (china kabel) maar er worden geen fouten gevonden.

Iemand een ideetje?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De polo is van juni 2011, heb al eens een update gekregen. Dit had te maken met het knipperlicht.

Maarr... Ik rij net naar huis en vond het een beetje donker in de auto. Blijkt dat de lampjes op de lichtschakelaar, de knoppen voor de ramen, de 2 knopjes van het bluetooth kastje, het lampje in de sigarettenaansteker en het lampje én voeding voor het dimmen en de hoogte afstelling ook niet meer werkt.
Maar het rare is alles werkt gewoon!
Behalve de power van de hoogteverstelling en het dimmen van het dashboardverlichting.
Ik denk dat ik de zekeringen eens na moet lopen....
 
oei, ik heb dit eens gehad toen ik met vcds een deel van de code kwijt was geraakt. Toen begon zelfs mijn groot licht als een stroboscoop te knipperen.
heb je met vcds gespeeld?
 
oei, ik heb dit eens gehad toen ik met vcds een deel van de code kwijt was geraakt. Toen begon zelfs mijn groot licht als een stroboscoop te knipperen.
heb je met vcds gespeeld?

Ik heb vcds wel aangehad ja maar kan me niet herinneren dat ik gekke dingen heb aan geklikt. Ik ga zo nog eens kijken, de accu van de laptop is weer opgeladen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vcds wel aangehad ja maar kan me niet herinneren dat ik gekke dingen heb aan geklikt. Ik ga zo nog eens kijken, de accu van de laptop is weer opgeladen...
Je hebt je originele instellingen wel opgeslagen ? Misschien verstandig om deze terug te zetten.
Heb ooit een keer VCDS gebruikt terwijl de BCM niet helemaal goed gelezen was, met als gevolg dat heel veel bytes met 00 overschreven werden.
De volgende dag moest ik de pechdienst bellen omdat mijn accu leeg was. Dus met VCDS kun je best dingen vernaggelen.
 
Je hebt je originele instellingen wel opgeslagen ? Misschien verstandig om deze terug te zetten.
Heb ooit een keer VCDS gebruikt terwijl de BCM niet helemaal goed gelezen was, met als gevolg dat heel veel bytes met 00 overschreven werden.
De volgende dag moest ik de pechdienst bellen omdat mijn accu leeg was. Dus met VCDS kun je best dingen vernaggelen.

Ik heb net nog eens gekeken bij 9 cent.elec. bij de longcoding maar en er is wel iets veranderd waar ik niet aankan zitten (rode tekst met waarschuwing) het gaat om dit gedeelte:
3AB02BBF08F3240092280FB06E6B8CD95F80-->00<--2F7E860441A00000000000

die 00 daar stond eerst 61
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Houz74

Bij mij is het opgelost, alles werkt weer naar behoren!! Het was die byte 18 in je post van je oproep van byte 18 voor de polo 6r.
Het lukte me eerste instantie niet om deze aan te passen. maar staat nu weer op 61 (pffffff ikke zooo blij)
maar snap nog steeds niet hoe dat kan, want daar heb ik zeker niet aangezeten... ach ja gelukkig werkt het weer! Ook een scan gedaan en geen fouten.
Misschien bij jou ook die byte 18?

Iedereen bedankt voor het mee denken!!!!!
 
Het was die byte 18 in je post van je oproep van byte 18 voor de polo 6r.
...
maar snap nog steeds niet hoe dat kan, want daar heb ik zeker niet aangezeten...
Misschien bij jou ook die byte 18?
De Byte 18 is door de "beveiliging" uitgelezen als 00 en nadat je een aantal vinkjes bij andere Bytes had gewijzigd ook weggeschreven als 00, dit is mij ook overkomen toen ik net met VCDS begon zoals ik eerder al meldde.

Heb zelf al maanden geen VCDS gebruikt, dus bij mij kan het geen Byte 18 probleem zijn. Het rare is dat de lampindicatie bij mij af en toe brand, sommige ritten wel en andere niet.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!